Ik denk dat u op de verkeerde schiet. Gezondheidsbeleid wordt quasi volledig door de lidstaten bepaald. Wat is de zin van maatregelen afkondigen over zaken waarvoor je niet bevoegd bent?i-mac schreef: ↑15 dec 2020 20:01 Het toont aan hoe slecht het verenigde Europa in elkaar zit. Mocht men in Brussel (of Straatsburg) eventjes veel moed gehad hebben, dan hadden ze in het voorjaar gezamenlijk een soort lockdown moeten invoeren. Misschien was dit beter geweest dan vele halve regels die we nu voor de kiezen krijgen.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
De corona regels zijn nooit goed. De ene helft vind ze te streng, de andere helft te zwak.
Als EU zou ik mijn handen hier ook niet aan branden, en het lekker aan de lidstaten overlaten.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Dat zal wel kloppen wat je hier zegt, maar wat ik eigenlijk wil zeggen dat men vanuit Europa beter alle lidstaten zou adviseren om bepaalde regels af te spreken die over de landsgrenzen heen gelijk zijn.Roelants schreef: ↑15 dec 2020 21:07Ik denk dat u op de verkeerde schiet. Gezondheidsbeleid wordt quasi volledig door de lidstaten bepaald. Wat is de zin van maatregelen afkondigen over zaken waarvoor je niet bevoegd bent?i-mac schreef: ↑15 dec 2020 20:01 Het toont aan hoe slecht het verenigde Europa in elkaar zit. Mocht men in Brussel (of Straatsburg) eventjes veel moed gehad hebben, dan hadden ze in het voorjaar gezamenlijk een soort lockdown moeten invoeren. Misschien was dit beter geweest dan vele halve regels die we nu voor de kiezen krijgen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Alweer een OMT lid die het zeker niet eens is met de basisschool sluiting.
Ik ben in principe geen voorstander van OMT leden die hun mening in de media ventileren, maar hier heeft de regering écht een bezopen keuze gemaakt die echt gecorrigeerd moet worden.
Pak dan de bedrijven aan die mensen onnodig naar kantoor laten komen.
Ben heel benieuwd of Mark en Hugo nu de ballen hebben om straks te zeggen na alle serieuze kritiek van echte (!) experts dat ze de basisschool sluiting terug draaien.
https://www.nu.nl/coronavirus/6096910/o ... uders.html
Ik ben in principe geen voorstander van OMT leden die hun mening in de media ventileren, maar hier heeft de regering écht een bezopen keuze gemaakt die echt gecorrigeerd moet worden.
Ben heel benieuwd of Mark en Hugo nu de ballen hebben om straks te zeggen na alle serieuze kritiek van echte (!) experts dat ze de basisschool sluiting terug draaien.
https://www.nu.nl/coronavirus/6096910/o ... uders.html
Less is bore
Mwa, een aantal collega's besmet, een paar een quarantaine omdat de partner besmet is, de leerkracht van mijn zoontje op een andere school besmet en als ik even een rondje langs de stichting maak, dan kan ik nog wel even doorgaan.
Zo veilig is de basisschool helaas niet en de meeste collega's zijn heel blij dat wij niet als enige open hoeven te blijven.
Zo veilig is de basisschool helaas niet en de meeste collega's zijn heel blij dat wij niet als enige open hoeven te blijven.
Campagnolo Ultra Dork
Ik kom bij veel verschillende bedrijven in huis en ken er geen een die het personeel laat opdraven zonder reden of bescherming. Onze werkgever laat ons ook vrij waar we werken en mogen ook met max 2 personen in de kantoren zijn ivm afstand. Lunch kan "gezamenlijk" want veel grotere ruimte en minder mensen aanwezig.daniel1975 schreef: ↑15 dec 2020 22:10
Werkgever let wel vrij nauwkeurig op de gezondheid, elke ochtend temperatuur opnemen (eigen instemming), handen wassen bij binnenkomst, voor en na eten en als je je eigen ruimte verlaat of betreedt ontsmetten met alcohol. Verkeren in algemene ruimtes is Mondkapje gebruiken.
Dogma F
https://www.bnr.nl/nieuws/ondernemen/10 ... dpreventie
Meer wanhopige ondernemers zoeken hulp bij 113 Zelfmoordpreventie
Schrikbarend maar ook weer niet een onverwacht bericht
Tijdens de eerste lockdown ben ik mij eens gaan verdiepen in de banken steun.
Bij de eerste klik van een aanvraag stond al in koeienletters dat je privé moet tekenen voor een extra financiering. Ook als DGA van een BV. Dit bevreemde mij zeer omdat juist de overheid garant zou staan voor de schuld die vanwege de corona crisis werd aangegaan. In ieder geval voor 90 procent. De banken zouden eigenlijk geen noemenswaardig risico lopen. Omdat de uitvoering bij de banken lag mochten en konden ze ook alle voorwaarden stellen.
Gezonde bedrijven die geen schulden hadden moesten ineens een schuld aangaan. Vaak voor tien tot honderdduizenden euro’s. De DGA moest garant staan met zijn privé vermogen, huis whatever.
En toen bleef het perspectief uit.. En toen een lichtje in de duisternis begon te branden stampte de regering dit lichtje weer keihard uit.. en nu weer.
Ik heb even zitten te becijferen wat ik op basis van historische omzet (eigen bedrijf bestaat dit jaar 25 jaar) en brutowinst mis ga lopen de komende 5 weken wat tevens altijd mijn beste verkoopweken zijn. Ik ga hier niet met getallen smijten maar ik word er wel even goed misselijk van. Nu ben ik maar een klein bedrijfje. Ik heb gelukkig geen personeel, mijn bedrijfskosten zijn laag. Heb geen schulden bij de huisbank of leveranciers en in het allerslechtste scenario heb ik een BV als schil waardoor mijn privé vermogen buiten schot blijft.
De lopende bedrijfskosten trekken de komende weken geen zware wissel. Gelukkig maar. Dus ik zing het wel even uit.
Maar al die ondernemers die aan het zuurstof hangen bij de bank. En geen perspectieven hebben Die zijn zijn toch zo ongelofelijk fucked... vaak zwermt er ergens wel 1 of meerdere levensverzekeringen... als dan de keuze word, of je hele gezin de afgrond in zien gaan, of er zelf maar een eind aan maken... dan snap ik wel dat de 113 lijn het momenteel erg druk heeft
Maargoed, dit zijn geen corona doden dus die tellen we niet mee in de corona statistieken..
Meer wanhopige ondernemers zoeken hulp bij 113 Zelfmoordpreventie
Schrikbarend maar ook weer niet een onverwacht bericht
Tijdens de eerste lockdown ben ik mij eens gaan verdiepen in de banken steun.
Bij de eerste klik van een aanvraag stond al in koeienletters dat je privé moet tekenen voor een extra financiering. Ook als DGA van een BV. Dit bevreemde mij zeer omdat juist de overheid garant zou staan voor de schuld die vanwege de corona crisis werd aangegaan. In ieder geval voor 90 procent. De banken zouden eigenlijk geen noemenswaardig risico lopen. Omdat de uitvoering bij de banken lag mochten en konden ze ook alle voorwaarden stellen.
Gezonde bedrijven die geen schulden hadden moesten ineens een schuld aangaan. Vaak voor tien tot honderdduizenden euro’s. De DGA moest garant staan met zijn privé vermogen, huis whatever.
En toen bleef het perspectief uit.. En toen een lichtje in de duisternis begon te branden stampte de regering dit lichtje weer keihard uit.. en nu weer.
Ik heb even zitten te becijferen wat ik op basis van historische omzet (eigen bedrijf bestaat dit jaar 25 jaar) en brutowinst mis ga lopen de komende 5 weken wat tevens altijd mijn beste verkoopweken zijn. Ik ga hier niet met getallen smijten maar ik word er wel even goed misselijk van. Nu ben ik maar een klein bedrijfje. Ik heb gelukkig geen personeel, mijn bedrijfskosten zijn laag. Heb geen schulden bij de huisbank of leveranciers en in het allerslechtste scenario heb ik een BV als schil waardoor mijn privé vermogen buiten schot blijft.
De lopende bedrijfskosten trekken de komende weken geen zware wissel. Gelukkig maar. Dus ik zing het wel even uit.
Maar al die ondernemers die aan het zuurstof hangen bij de bank. En geen perspectieven hebben Die zijn zijn toch zo ongelofelijk fucked... vaak zwermt er ergens wel 1 of meerdere levensverzekeringen... als dan de keuze word, of je hele gezin de afgrond in zien gaan, of er zelf maar een eind aan maken... dan snap ik wel dat de 113 lijn het momenteel erg druk heeft
Maargoed, dit zijn geen corona doden dus die tellen we niet mee in de corona statistieken..
- daniel1975
- Forum-lid HC
En toch is er veel meer verkeer op de weg dan in maart...... dat zullen toch mensen zijn die naar hun werk gaan.Ramon73 schreef: ↑15 dec 2020 23:36Ik kom bij veel verschillende bedrijven in huis en ken er geen een die het personeel laat opdraven zonder reden of bescherming. Onze werkgever laat ons ook vrij waar we werken en mogen ook met max 2 personen in de kantoren zijn ivm afstand. Lunch kan "gezamenlijk" want veel grotere ruimte en minder mensen aanwezig.daniel1975 schreef: ↑15 dec 2020 22:10
Werkgever let wel vrij nauwkeurig op de gezondheid, elke ochtend temperatuur opnemen (eigen instemming), handen wassen bij binnenkomst, voor en na eten en als je je eigen ruimte verlaat of betreedt ontsmetten met alcohol. Verkeren in algemene ruimtes is Mondkapje gebruiken.
Less is bore
Mijn vrouw werkt in het onderwijs die ging gisteren naar school maar stond een paar honderd meter van huis met autopech. Dus haar gered door de elektrische fiets te brengen zodat ze verder kon en ik op de wegenwacht kon wachten. Wat er op de eerste lockdown dag aan verkeer voorbij trok, echt niet normaal. Overigens, als ik nu een beetje uit het raam kijk is het nu wel degelijk stil op straat.daniel1975 schreef: ↑16 dec 2020 01:44En toch is er veel meer verkeer op de weg dan in maart...... dat zullen toch mensen zijn die naar hun werk gaan.Ramon73 schreef: ↑15 dec 2020 23:36Ik kom bij veel verschillende bedrijven in huis en ken er geen een die het personeel laat opdraven zonder reden of bescherming. Onze werkgever laat ons ook vrij waar we werken en mogen ook met max 2 personen in de kantoren zijn ivm afstand. Lunch kan "gezamenlijk" want veel grotere ruimte en minder mensen aanwezig.daniel1975 schreef: ↑15 dec 2020 22:10
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.