Cannondale
Wat over het hoofd word gezien is dat de spacers naar achter hellen waardoor die 2cm minder spacers ook nog eens voor ruim 5mm meer reach zorgen. De stuurpen moet dan naar 9cm.
Ook vraag ik mij af om welk modeljaar die 58 is. Van de nieuwste generatie is de 56 al 14 mm hoger en 4 mm korter. Dan kom je al op een nette 2cm spacers met 10cm stuurpen. De Supersix is dus wat minder sportief geworden. De System Six heeft op dat gebied het stokje van de Supersix overgenomen.
Een groter frame nemen alleen voor de binnenbeenlengte is zeker niet altijd een goed idee. Het gaat al snel erg log aanvoelen. Zeker nu er allerlei endurance modellen zijn en ook de vroeger sportieve modellen 'meegroeien' met de steeds ouder wordende wielertoerist is het zonde om veel geld uit te geven aan iets dat net niet past.
Ook vraag ik mij af om welk modeljaar die 58 is. Van de nieuwste generatie is de 56 al 14 mm hoger en 4 mm korter. Dan kom je al op een nette 2cm spacers met 10cm stuurpen. De Supersix is dus wat minder sportief geworden. De System Six heeft op dat gebied het stokje van de Supersix overgenomen.
Een groter frame nemen alleen voor de binnenbeenlengte is zeker niet altijd een goed idee. Het gaat al snel erg log aanvoelen. Zeker nu er allerlei endurance modellen zijn en ook de vroeger sportieve modellen 'meegroeien' met de steeds ouder wordende wielertoerist is het zonde om veel geld uit te geven aan iets dat net niet past.
Campagnolo Ultra Dork
Bedankt voor de reacties.
@JDW de lengte van de bovenbuis hebben we zeker niet over het hoofd gezien . Het klopt wel dat ik op de 58 iets langer zit dan nu. Door 2 rug operatie kan ik ook niet te kort zitten, dat geeft gelijk problemen in de onderrug
@Ernie C bedankt voor de uitgebreide informatie. Het is een demo uit 2016 .
Nog niet met de korte bovenbuis dus.
Er is niet alleen naar de binnenbeenlengte gekeken, heb ook vrij lange armen, ten opzichte van mijn lengte.
Vind je als je naar de foto's kijkt dat ik te gestrekt zit ?
@JDW de lengte van de bovenbuis hebben we zeker niet over het hoofd gezien . Het klopt wel dat ik op de 58 iets langer zit dan nu. Door 2 rug operatie kan ik ook niet te kort zitten, dat geeft gelijk problemen in de onderrug
Er is niet alleen naar de binnenbeenlengte gekeken, heb ook vrij lange armen, ten opzichte van mijn lengte.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
En wat zegt je gevoel Jaco?Jac schreef: ↑07 nov 2019 21:25 Bedankt voor de reacties.
Ik vindt dat je er wel netjes op zit.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
De 2016 SS is wel al weer een beetje hoger dan het 2011 model.
Qua aanzicht best redelijk maar de armen staan wel redelijk ver vooruit. Ik ben benieuwd of dit voldoende ondersteuning geeft op lange ritten.
Qua aanzicht best redelijk maar de armen staan wel redelijk ver vooruit. Ik ben benieuwd of dit voldoende ondersteuning geeft op lange ritten.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Ik ben iets groter maar in verhouding had ik hetzelfde probleem met frame maat 60. Het te gestrekt met de armen naar voren zitten tijdens de lange ritten zorgde voor last van nek, schouders, onderrug en slapende handen / vingers. Uiteindelijk voor een endurance geometrie gegaan met een kortere bovenbuis.
-
- Forum-lid
Even een kleine update.
Vandaag een testrit van een kleine 60km gereden, en ik zit er prima op.
Zeker niet het gevoel dat ik te gestrekt zit . Ook geen last gehad van tintelingen in de handen en ook geen last van de nek en armen.
De foto een paar pagina's terug vertekend een beetje, omdat ik daar met de handen boven op het bovenste gedeelte van de shifters zat.
@Martinonbongo2 klopt![👍🏻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f44d-1f3fb.svg)
Vandaag een testrit van een kleine 60km gereden, en ik zit er prima op.
Zeker niet het gevoel dat ik te gestrekt zit . Ook geen last gehad van tintelingen in de handen en ook geen last van de nek en armen.
De foto een paar pagina's terug vertekend een beetje, omdat ik daar met de handen boven op het bovenste gedeelte van de shifters zat.
@Martinonbongo2 klopt
[/quote]
En wat zegt je gevoel Jaco?
[/quote]
Een goed gevoel over gehouden aan de testrit René![👍🏻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f44d-1f3fb.svg)
Zie update in de vorige post .
En wat zegt je gevoel Jaco?
[/quote]
Een goed gevoel over gehouden aan de testrit René
Zie update in de vorige post .
-
- Forum-lid
Zijn er ook al mensen met ervaring over de nieuwe SuperSix?
Ik ga mijn huidige fiets verkopen en mijn oog is gevallen op een overjarige 2017 SuperSix met Ultegra.
Het prijsverschil met een nieuw model met 105 is echter niet bijzonder groot.
Omdat de 105 tegenwoordig een meer dan fatsoenlijke groep is, blijft enkel het vershil in frames nog over.
Zijn er bekende kinderziektes o.i.d. in het nieuwe model?
Ik ga mijn huidige fiets verkopen en mijn oog is gevallen op een overjarige 2017 SuperSix met Ultegra.
Het prijsverschil met een nieuw model met 105 is echter niet bijzonder groot.
Omdat de 105 tegenwoordig een meer dan fatsoenlijke groep is, blijft enkel het vershil in frames nog over.
Zijn er bekende kinderziektes o.i.d. in het nieuwe model?
-
- Forum-lid
Het is het oude model geworden, uiteraard met een leuke korting.