Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
16 dec 2020 09:47
Die roeptoeters van GL, pvda, etc moeten zich diep schamen. Gewoon per definitie iets anders roepen dan het kabinet.
Volgens mij roepen die precies wat jij graag wilt horen; dat basisscholen eerder open moeten.
https://nos.nl/l/2360724#UPDATE-container-49716954
Ik snap je probleem dan ook niet zo goed.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
16 dec 2020 09:49
Tsja, met de verkiezingen in maart in aantocht kun je twijfelen over de oprechtheid, maar ik ben blij dat dit tegengas er is in ieder geval
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
16 dec 2020 09:57
havana schreef: ↑16 dec 2020 08:41
Ik houd mij hart vast voor de diverse recreatie gebieden in de kerstvakantie. Zal van het weer af hangen, maar mensen gaan iets doen.
Waarom zou dat een probleem zijn, als er iets duidelijk is geworden de afgelopen 8 maanden is het wel dat besmettingen in de buitenlucht tamelijk zeldzaam zijn.
Ik zou mensen vooral oproepen er massaal op uit te trekken, bewegen is gezond en Nederland is prachtig, ook zonder Efteling!
Ha, ik ben het helemaal met je eens en ze zijn van harte welkom in de natuur al betekend dat voor mij remmen, optrekken en slalommen. Alleen de gemiddelde burgervader/moeder zal wel weer zijn/haar autoriteit willen laten gelden en gebieden afsluiten....
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
16 dec 2020 10:00
Een weeffoutje in ons kapitalistisch stelsel wordt ook duidelijk: de gemeenschap ondersteunt de bedrijven die getroffen worden, de extra winsten blijven bij de bedrijven die er voordeel aan hebben.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
16 dec 2020 11:05
Eens. Behalve dat het is meer dan een weeffoutje is, Het is een heel ziek systeem waarin je het meeste geld verdient aan de ellende van een ander. Dat is in 2007 wel duidelijk geworden en nu weer.
Geen gratis verzending en dat geld naar de middenstand. Ik snap weer dat er zo tien beren onder deze zin staan, maar met zoiets kan je prima iets.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
16 dec 2020 11:22
Niks beren, mee eens. Nog een weeffoutje, de action en de wibra blijken gewoon open. Dus de grote keten blijven draaien (of iig een beetje), de kleintjes krijgen niks.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
16 dec 2020 11:26
Zoals ik al eerder schreef, zorg dat mensen thuis gedurende deze periode gratis kunnen Netflixen en alle winkels kunnen open.
Want gratis moet je immers gebruik van maken.
De weeffout met de grote ketens is dat zij belasting over winsten ontwijken via fiscale constructies.
We zouden er gezamenlijk voor moeten zorgen dat de grote ketens niks meer aan ons consumenten kunnen verdienen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 dec 2020 11:28
Enzzo schreef: ↑16 dec 2020 09:47
Die roeptoeters van GL, pvda, etc moeten zich diep schamen. Gewoon per definitie iets anders roepen dan het kabinet.
Volgens mij roepen die precies wat jij graag wilt horen; dat basisscholen eerder open moeten.
https://nos.nl/l/2360724#UPDATE-container-49716954
Ik snap je probleem dan ook niet zo goed.
Tuurlijk wil ik dat graag horen, maar niet vanuit een politiek gedreven motivatie. Ik vind dan integriteit en consitentie belangrijker dan maar domweg achter een politicus aanlopen die toevallig vandaag iets roept waar ik het mee eens ben. Iemand mag best van mening veranderen (hulde als iemand obv feiten toe durft te geven dat hij/zij van gedachten is veranderd), maar daar is in dit geval niet echt sprake van.
Less is bore
-
RVV
- Forum-lid
RVV
16 dec 2020 11:32
Haha iedereen die een paracetamol verkoopt gaat open.
De grote grap is... ik mag mijn winkel ook open houden. Bij de kamer van Koophandel omschrijving staat namelijk onder ander vermeld dat we medische hulpmiddelen verkopen zoals orthopedische kussens. Was ooit het advies van een KVK medewerker om je activiteiten zo ruim mogelijk te omschrijven.
Of ik open ga? Nee want dat is gewoon vrij zinloos. De consument verwacht gewoon dat we terecht gesloten zijn. Nu kan ik dit wel met reclame uitingen duiden maar dat zal ook genoeg mensen tegen de borst stoten. Je ziet nu al dat men er social media er schande van spreekt dat de Action en Hema en consorten gewoon open gaan.
Wel weer jammer dat de kleine ondernemer die wel solidair is/moet zijn door het groot kapitaal word weg gevaagd.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
16 dec 2020 11:33
Eigenlijk hebben ze maar 1 serieuze maatregel genomen.., namelijk de scholen dicht. Van kinderopvang tot de universiteiten. Met als argument de ouders thuis houden.
Die winkels sluiting.., de lokale "in de buurt" pagina somde op wat hier in Delft nog open is. Dat is nagenoeg alles behalve kleding en speelgoed!
Chocolaterie, verkoopt etenswaar, dus mag open. Kruidvat verkoopt snoep en medicijnen, dus mag open. Terwijl 90% van hun verkopen gewoon in supermarkt ofwel bij de apotheek te krijgen zijn. Wibra en Action mogen open want verkopen frisdrank, cola, babyartikelen..
Allemaal rotzooi wat je ook al op veel andere plekken kunt krijgen.
Hoezo al die uitzonderingen? Waarom mag zoveel nog wél open blijven, terwijl men de verplaatsingen wil beperken.
Overigens heb ik vandaag ipv thuiswerken, eerst een ritje op en neer zeeland gedaan om het kroost bij opa en oma te brengen. Zij maken dat ritje eind van de middag in omgekeerde richting. Normaliter hadden we een dagje opvang gehad waar ik ze per fiets naar toe kon brengen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
i-mac
i-mac
16 dec 2020 11:40
Wibra en Action moeten intussen dicht.
Nog een heikel thema. Het vaccin wordt niet verplicht door de overheid, maar veel organisaties kijken nu al of je zonder vaccin nog welkom zal zijn.
https://www.ad.nl/show/digitale-testbew ... ~ae22b8d7/
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 dec 2020 11:41
Schijnt dat ze in willen grijpen met die openingen van winkels.
Als dit de norm wordt de komende 5 weken dan zijn ze nog geschifter dan ik al dacht. Dan hebben ze uiteindelijk alleen de scholen aangepakt en de kleine winkeliers die toevallig geen kutsmoes kunnen verzinnen om open te gaan.
Less is bore