Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1786
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
-
Contact
fredmtb-sport
28 jan 2025 17:40
Thierry le Brun schreef: ↑28 jan 2025 17:33
Nu zie ik wel eens filmpjes langskomen van wielerploegen(profs, dames,amateurs) of tourclubjes die tegenwoordig blijkbaar allemaal rondom Calpe aan het trainen zijn. Dan verbaasd het mij nog dat daar niet meer gebeurd of dat de lokale chauffeurs in opstand komen. Sprint trainingen op de openbare weg. Hele pelotons die de Rates op en af rijden voor hun lactaat testjes. Je zou daar wonen of voor je werk langs moeten....
Klagen wij hier over drukte op de Uhr, Posbank of Zuid limburg.
Die rijders hebben natuurlijk punt 5 uit onderstaand artikel gelezen
https://wielerrevue.nl/artikel/611158/5 ... et-verkeer
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6279
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
28 jan 2025 18:41
pino schreef: ↑28 jan 2025 16:52
Orlok schreef: ↑28 jan 2025 16:30
Voor mij (als bejaarde
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
) is het simpel, gewoon bij iedere verlenging/afgifte van het rijbewijs een doktersverklaring overleggen.
Als dat gaat als bij de keuringen voor cyclos is dat NIET de oplossing.
Ik heb geen idee wat de keuring voor cyclos van doen heeft met een doktersverklaring over de fysieke en geestelijke gezondheid om een motorvoertuig te besturen, dus gaarne toelichting @Pino.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
pino
- Forum-lid HC
- Berichten: 4608
- Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
- Locatie: Apendorp NL
pino
28 jan 2025 19:04
Orlok schreef: ↑28 jan 2025 18:41
pino schreef: ↑28 jan 2025 16:52
Orlok schreef: ↑28 jan 2025 16:30
Voor mij (als bejaarde
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
) is het simpel, gewoon bij iedere verlenging/afgifte van het rijbewijs een doktersverklaring overleggen.
Als dat gaat als bij de keuringen voor cyclos is dat NIET de oplossing.
Ik heb geen idee wat de keuring voor cyclos van doen heeft met een doktersverklaring over de fysieke en geestelijke gezondheid om een motorvoertuig te besturen, dus gaarne toelichting @Pino.
Dat vele doktersverklaring creaties zijn van fietsers die geen dokter gezien hebben. En daarmee de kluit belazeren.
Niet zijken maar reiden !
-
Jans
- Forum-lid HC
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
- Locatie: Crestet
Jans
28 jan 2025 19:07
Orlok, ik weet niet of je het van je Franse tijd weet, maar toen we hier nog niet zo lang woonden, je moest werkelijk overal een "sportkeuring" voor hebben, ook voor yoga, maar met 10 kniebuigingen, twee keer je hartslag opnemen, was je weer voor een jaar klaar. En dan had je ook medische toestemming voor een cyclo. De medische keuringen zijn een stuk minder tegenwoordig, maar veel cyclo-ondernemers (want dat zijn het inmiddels vaak) willen nog wel eens iets meer eisen dan wat de overheid bedacht heeft.
@Pino, maar wel naar de dokter gaan in Frankrijk zegt dus ook vaak helemaal niets.
-
pino
- Forum-lid HC
- Berichten: 4608
- Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
- Locatie: Apendorp NL
pino
28 jan 2025 19:18
Jans schreef: ↑28 jan 2025 19:07
@Pino, maar wel naar de dokter gaan in Frankrijk zegt dus ook vaak helemaal niets.
Wij hebben ooit in Frankrijk in 2 uur een dokter gevonden die ons wou keuren en een verklaring afgaf. Interessant dat hij oren en evenwicht veel nadruk gaf.
Niet zijken maar reiden !
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6279
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
28 jan 2025 19:21
Jans schreef: ↑28 jan 2025 19:07
Orlok, ik weet niet of je het van je Franse tijd weet, maar toen we hier nog niet zo lang woonden, je moest werkelijk overal een "sportkeuring" voor hebben, ook voor yoga, maar met 10 kniebuigingen, twee keer je hartslag opnemen, was je weer voor een jaar klaar. En dan had je ook medische toestemming voor een cyclo. De medische keuringen zijn een stuk minder tegenwoordig, maar veel cyclo-ondernemers (want dat zijn het inmiddels vaak) willen nog wel eens iets meer eisen dan wat de overheid bedacht heeft.
@Pino, maar wel naar de dokter gaan in Frankrijk zegt dus ook vaak helemaal niets.
Toentertijd moest je idd in Frankrijk voor alles een doktersverklaring overleggen, maar was in mijn optiek niets anders dan in Nederland want toen moest ook daar jaarlijks een sportkeuring (in mijn geval voetbal, tafeltennis en zwemmen) worden overlegd.
Maar om nou meteen door @Pino te roepen dat een doktersverklaring in Nederland voor het verlengen/afgeven van een rijbewijs, zoals nu van toepassing voor iedereen boven de 75, creaties van bestuurders van motorvoertuigen zullen zijn en daarmee de kluit bedonderen is in mijn ogen wel erg overdreven.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
koeroeur
- Forum-lid
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34
koeroeur
28 jan 2025 19:58
Orlok schreef: ↑28 jan 2025 16:30
pino schreef: ↑28 jan 2025 16:18
Als bejaarde volkomen eens dat capaciteit voor rijden periodiek onderzocht zou moeten worden. Maar drank-en drugscontroles. (“Handhaving”) zouden nu veel grotere effecten op de verkeer veiligheid hebben.
En wat te denken van medicijnen die de rijvaardigheid beïnvloeden.
Voor mij (als bejaarde
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
) is het simpel, gewoon bij iedere verlenging/afgifte van het rijbewijs een doktersverklaring overleggen.
Dokters weten nu al dikwijls niet wat eerst doen.
Dus die gaan echt niet lachen met nog eens zo'n administratieve rompslomp.
En dan kom je bij keuringscentra terecht. En mogen die zomaar al je medische gegevens inzien?
En net zoals bij de autokeuring wordt dat al snel een heel vervelende ervaring.
Enz...
-
pino
- Forum-lid HC
- Berichten: 4608
- Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
- Locatie: Apendorp NL
pino
28 jan 2025 20:08
Sieuwert van der Linden ziet er vast een mooi verdienmodel in.
Niet zijken maar reiden !
-
Jans
- Forum-lid HC
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
- Locatie: Crestet
Jans
28 jan 2025 20:36
Orlok schreef: ↑28 jan 2025 19:21
Jans schreef: ↑28 jan 2025 19:07
Orlok, ik weet niet of je het van je Franse tijd weet, maar toen we hier nog niet zo lang woonden, je moest werkelijk overal een "sportkeuring" voor hebben, ook voor yoga, maar met 10 kniebuigingen, twee keer je hartslag opnemen, was je weer voor een jaar klaar. En dan had je ook medische toestemming voor een cyclo. De medische keuringen zijn een stuk minder tegenwoordig, maar veel cyclo-ondernemers (want dat zijn het inmiddels vaak) willen nog wel eens iets meer eisen dan wat de overheid bedacht heeft.
@Pino, maar wel naar de dokter gaan in Frankrijk zegt dus ook vaak helemaal niets.
Toentertijd moest je idd in Frankrijk voor alles een doktersverklaring overleggen, maar was in mijn optiek niets anders dan in Nederland want toen moest ook daar jaarlijks een sportkeuring (in mijn geval voetbal, tafeltennis en zwemmen) worden overlegd.
Maar om nou meteen door @Pino te roepen dat een doktersverklaring in Nederland voor het verlengen/afgeven van een rijbewijs, zoals nu van toepassing voor iedereen boven de 75, creaties van bestuurders van motorvoertuigen zullen zijn en daarmee de kluit bedonderen is in mijn ogen wel erg overdreven.
Ik weet niet over wanneer je het hebt in Nederland, maar ik heb nooit een doktersverklaring af hoeven geven in Nederland voor turnen en badminton competitie. Manlief ook niet om mee te kunnen fietsen bij de fietsclub of voor de zwem- en surfclub. Voor wielrenlicentie voor zoonlief was één keuring voldoende voor jaren. ( Dit had voor mij wel vaker mogen zijn).
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6279
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
29 jan 2025 14:25
Jans schreef: ↑28 jan 2025 20:36
Orlok schreef: ↑28 jan 2025 19:21
Jans schreef: ↑28 jan 2025 19:07
Orlok, ik weet niet of je het van je Franse tijd weet, maar toen we hier nog niet zo lang woonden, je moest werkelijk overal een "sportkeuring" voor hebben, ook voor yoga, maar met 10 kniebuigingen, twee keer je hartslag opnemen, was je weer voor een jaar klaar. En dan had je ook medische toestemming voor een cyclo. De medische keuringen zijn een stuk minder tegenwoordig, maar veel cyclo-ondernemers (want dat zijn het inmiddels vaak) willen nog wel eens iets meer eisen dan wat de overheid bedacht heeft.
@Pino, maar wel naar de dokter gaan in Frankrijk zegt dus ook vaak helemaal niets.
Toentertijd moest je idd in Frankrijk voor alles een doktersverklaring overleggen, maar was in mijn optiek niets anders dan in Nederland want toen moest ook daar jaarlijks een sportkeuring (in mijn geval voetbal, tafeltennis en zwemmen) worden overlegd.
Maar om nou meteen door @Pino te roepen dat een doktersverklaring in Nederland voor het verlengen/afgeven van een rijbewijs, zoals nu van toepassing voor iedereen boven de 75, creaties van bestuurders van motorvoertuigen zullen zijn en daarmee de kluit bedonderen is in mijn ogen wel erg overdreven.
Ik weet niet over wanneer je het hebt in Nederland, maar ik heb nooit een doktersverklaring af hoeven geven in Nederland voor turnen en badminton competitie. Manlief ook niet om mee te kunnen fietsen bij de fietsclub of voor de zwem- en surfclub. Voor wielrenlicentie voor zoonlief was één keuring voldoende voor jaren. ( Dit had voor mij wel vaker mogen zijn).
In de jaren 60 van de vorige eeuw en kan mij nog goed de keuring locaties herinneren in Amsterdam waar ik jaarlijks naar toe moest.
Btw, volgens informatie (RIVM, De sportkeuring nuttig of noodzakelijk) op het internet werd in 1983 de verplichte sportkeuring afgeschaft.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6279
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
03 feb 2025 18:36
Tja, het blijft aan de gang, 18 jarige Aiden Worden overleden na aanrijding op training.
![Afbeelding](https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bT55SguRzvFZLWEtx8CKhH-621-80.jpg.webp)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless