Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 15 okt 2014 16:14

Stretch schreef:
Is het niet vreemd dat er een kleiner stuur bij zit dan? Ik zou verwachten dat op basis van de PPS maten (oa schouderbreedte) de juiste breedte meegeleverd zou moeten worden.
Volgens mij doet Canyon niets met de PPS meting, is enkel voor het bepalen van de framemaat.
Ik heb destijds tijdens mijn bestelling al een breder stuur laten monteren.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 15 okt 2014 18:33

@simic, bizar!

misschien is de gelijder ingesleten of gewoon een productiefout.

tomtom
Forum-lid

tomtom 15 okt 2014 20:54

Er zit toch een huls om de as? Wanneer heb je Canyon gemaild dan? Ik krijg vrijwel altijd (en mail veel) binnen een dag antwoord ;) ! Even wachten dus óf even bellen
simic schreef:Ik heb een vraag, maandag ben ik gaan fietsen en is mijn crankas doormidden gebroken. Na wat inspectie bleek dat de binnenkabel de as gewoon doormidden heeft gezaagd als het ware..

Nou vraag ik mij af hoe dat kan. Volgens mij zit er iets aan de binnenkant van het frame niet goed,waardoor de kabel te straks stond en zo dus mijn as doormidden heeft gezaagd als het ware.

Ik zal er een foto bij doen dan kunnen jullie zien wat ik bedoel. Ik heb Canyon al gemaild maar tot op heden nog geen reactie, misschien weet een van jullie hoe dit precies zit? Kan dit zomaar gemaakt worden? Ben bang van niet..

Afbeelding
Aeroad
Grail
Ultimate

sjoerd1705
Forum-lid

sjoerd1705 15 okt 2014 21:00

vincent75 schreef:
Stretch schreef:
Is het niet vreemd dat er een kleiner stuur bij zit dan? Ik zou verwachten dat op basis van de PPS maten (oa schouderbreedte) de juiste breedte meegeleverd zou moeten worden.
Volgens mij doet Canyon niets met de PPS meting, is enkel voor het bepalen van de framemaat.
Ik heb destijds tijdens mijn bestelling al een breder stuur laten monteren.
Van de Canyon site:
Na ontvangst van uw lichaamsmaten controleren wij de daaruit voortvloeiende maten voor de betreffende fiets.

Uitgangspositie voor de juiste stuurbreedte is uw schouderbreedte. Na ontvangst van uw data controleren en vergelijken wij dit met de standaardwaardes van de Canyon specificaties.

Indien uw data afwijkt van de normale waardes, adviseren wij u het stuur te verwisselen en een andere stuurbreedte te nemen om de door u gewenste rijpositie te bereiken.

De kosten voor een stuur omwisseling bedragen 20 Euro

Onze medewerkers van het Service center staan voor u klaar om eventuele vragen of informatie hierover te beantwoorden.

simic
Forum-lid

simic 16 okt 2014 12:17

Ik heb antwoord en die luidt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er een kabelbegeleider kapot is en ze geven aan dat als er een kabelbegeleider kapot is, de kabels de as niet kunnen raken. Mij werd verzocht naar Utrecht te komen (of op te sturen). Deze week geen tijd ivm bikemotion en volgende week al bezet, fijn zo, dan merk je wel dat het een flink nadeel is dat allesvia internet verloopt. As er eenmaal een diagnose is gesteld kan het ook even duren voordat ik weet wat er daarna kan gebeuren. Iemand ervaring met dit soort afhandelingen?

Eventueel kan ik ook naar Koblenz gaan, voor mij (omg. Sittard) iets verder dan Utrecht.

Redelijk dramatisch allemaal als je 15 november naar Spanje wilt gaan om te fietsen.

olleranip
Forum-lid

olleranip 16 okt 2014 12:31

Bike Motion is ook in Utrecht...

simic
Forum-lid

simic 16 okt 2014 12:34

Van hun kant zijn ze bezet ivm Bikemotion en de week erna zitten ze vol, dus niet van mijn kant. Ik had al aangegeven dat ik desnoods vandaag of morgen al langs wil komen.

Fwillems
Forum-lid

Fwillems 16 okt 2014 13:03

Heb eens een probleem gehad en mocht meteen naar service center ( op een maandag) gaan in Holsbeek. Is voor mij maar 30km dus best handig.
Was productiefout en had diezelfde week vrijdag al een gloednieuwe fiets voor de deur staan.
Dus wat mij betreft lang leven internet hoor :)
Gaat veel sneller dan bij Trek bij je locale FM in mijn ervaring dan.

tomtom
Forum-lid

tomtom 16 okt 2014 13:12

Fwillems schreef:Heb eens een probleem gehad en mocht meteen naar service center ( op een maandag) gaan in Holsbeek. Is voor mij maar 30km dus best handig.
Was productiefout en had diezelfde week vrijdag al een gloednieuwe fiets voor de deur staan.
Precies; die kletskoek over verkoop via internet. Canyon geeft eigenlijk altijd topservice en zijn inderdaad tijdens Bikemotion (maar liefst 1 werkdag!) niet bereikbaar..... Ga maar bij een willekeurig FM navragen.....die geven je ook niet zomaar een nieuw crankstelletje hoor. Dan mag de fiets eerst naar de importeur/fabrikant etc etc. Ook bij Canyon is er genoeg te verbeteren (info levertijden bijvoorbeeld) maar hun internetverkoop is eerder een (groot) voordeel dan een nadeel!
Aeroad
Grail
Ultimate

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 16 okt 2014 16:18

Simic zou je een foto van het crankstel willen plaatsen?
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

simic
Forum-lid

simic 16 okt 2014 19:09

tomtom schreef:
Fwillems schreef:Heb eens een probleem gehad en mocht meteen naar service center ( op een maandag) gaan in Holsbeek. Is voor mij maar 30km dus best handig.
Precies; die kletskoek over verkoop via internet. Canyon geeft eigenlijk altijd topservice en zijn inderdaad tijdens Bikemotion (maar liefst 1 werkdag!) niet bereikbaar..... Ga maar bij een willekeurig FM navragen.....die geven je ook niet zomaar een nieuw crankstelletje hoor. Dan mag de fiets eerst naar de importeur/fabrikant etc etc. Ook bij Canyon is er genoeg te verbeteren (info levertijden bijvoorbeeld) maar hun internetverkoop is eerder een (groot) voordeel dan een nadeel!
Gut o gut....ik betwist nergens dat Canyon geen topservice levert, jij leest dingen die ik niet post. Ik post de ervaring die ik nu meemaak en dat is dat ze 1,5 in feite geen tijd hebben, volledig ten rechte met met Bike Motion in het zicht. Let wel, het gaat hier om een diagnose te stellen wat er aan de hand is. Ik hoor bijna alleen maar positieve ervaringen over service van Canyon..

Als jouw crank doormidden gesneden wordt wil je ook zsm mogelijk naar de fm toe. Dit ervaar ik als enige nadeel, je kunt nergens direcht (fysiek gezien) terecht met je klacht. Ik weet niet of het een productie fout is of niet, zelf geven ze min of meer niet kan liggen aan een afgebroken kabelbegeleider (komt haast niet voor) en stel dat die afgebroken is dan kan het nog niet.

Het gaat mij helemaal niet om een kosteloos nieuw frame, ik wil weten waar ik aan toe ben. Maargoed net zoals FWillems kan ik ook naar Holsbeek toe (60km).

simic
Forum-lid

simic 16 okt 2014 19:12

JasperGR schreef:Simic zou je een foto van het crankstel willen plaatsen?
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie