Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 04 sep 2014 16:34

Ligt eraan hoe de lijmlaag eruit ziet. Ik zou minimaal nog een laag op band en velg leggen.

detest
Forum-lid

Gebruikersavatar detest 10 sep 2014 11:28

Beste mensen,

Ik rijd sinds begin dit jaar ook met tubes (American classic carbon58 met conti competition). Twee weken geleden lek gereden en er pitstop ingespoten, band kwam prima op druk en ik kon er gewoon mee blijven fietsen, tot gisteravond, ik heb mn fiets in de kamer aan het plafond hangen en tot mn verbazing zat alles onder de latex toen ik vanmorgen beneden kwam..... Denk dat ik er gisteravond nog een gaatje bij heb gereden en dat dat de tube vannacht teveel is geworden.
Nu mijn vraag, hoe dicht ik snel dit (nieuwe?) gat? Morgenavond de laatste koers (tijdrit), dus zou fijn zijn als ik dezelfde tube nog een keer kan gebruiken. Ik heb nog nooit een tube vervangen en ga er geen haastwerk van maken, dus vervangen gaat hem niet worden. Wat denken jullie, kan ik op de een of andere manier de tube nog repareren? Misschien gaatje dichten met secondelijm zoals eerder geopperd in dit topic? Of wordt het rijden met een (laag) reserve wiel?

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 10 sep 2014 12:36

Waarschijnlijk gaat dat niet meer lukken. Heb een tijdje terug een test gezien en daar kwam uit dat er betere middelen zijn dan pitstop (dichten grotere gaten).

way2go
Forum-lid

way2go 12 sep 2014 23:03

gaisdergerman schreef:Waarschijnlijk gaat dat niet meer lukken. Heb een tijdje terug een test gezien en daar kwam uit dat er betere middelen zijn dan pitstop (dichten grotere gaten).
Ben benieuwd. Heb je daarvan een link?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 12 sep 2014 23:10

Doc Blue http://www.mantel.com/search/?q=doc+blue er in of tufo http://www.tufo-banden.nl/shop/tufo-acc ... e-extreme/ maar de kans dat het je binnenband opvreet is aanwezig.
Ik rijdt nu met Vredenstein Freccia met butyl biba met doc blue er in.Sneetjes vul ik met sec lijm.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 13 sep 2014 12:59

Doc blue heb ik zelf niet heel goede ervaringen mee. Althans niet met de schwalbe kit om mtb banden tubeless te maken (is grotendeels hetzelfde). Daar heb ik overigens zeer goede ervaringen met cafelatex).
Linkje gevonden
http://www.slowtwitch.com/Products/Thin ... _4155.html

detest
Forum-lid

Gebruikersavatar detest 13 sep 2014 18:40

Thanks!

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 14 sep 2014 15:56

nijkie schreef:Doc Blue http://www.mantel.com/search/?q=doc+blue er in of tufo http://www.tufo-banden.nl/shop/tufo-acc ... e-extreme/ maar de kans dat het je binnenband opvreet is aanwezig.
Ik rijdt nu met Vredenstein Freccia met butyl biba met doc blue er in.Sneetjes vul ik met sec lijm.

Nog steeds rij ik met de Veloflex tube waar we voor de vakantie over praatten;
nijkie schreef:@René,heeft veloflex een latex binnenband? Zo ja vreet tufo extreme die niet op?
Binnenband is idd latex..... en of Tufo extreme het opvreet :? ... Ik weet het niet maar zal er dan wel achterkomen. Ik heb het afgelopen 08-06-2014 ingedaan, en de tube is nog steeds goed en zakt niet sneller in druk dan de achtertube ( Vittoria Evo CX. )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 14 sep 2014 16:40

Dat is goed nieuws René, ik heb even de soepele vittoria's er af ivm slecht wegdek in Italië.
Nu Vredenstein Freccia met butyl biba en rijden prima.Wel met Doc blue er in.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 sep 2014 06:30

Ik heb dit topc enen vluchtig doorgescand, kan het dus gemist hebben, maar...

Is er ergens een filmpje te vinden van het aanbrengen van tubes? Youtube laat me wat dat betreft in de steek. Zoeken naar "tubes" geeft alleen maar instructievideo's van clinchers.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 sep 2014 07:01

Zoek eens op "tubular".

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 sep 2014 07:16

havana schreef:Zoek eens op "tubular".
Dat was het toverwoordje. 8-) Thanks!

Plaats reactie