Kuiper Trading
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Van Kuiper vind ik het jammer dat de FCC50 nog steeds dezelfde smalle velg is.
Met de introductie van de bredere FCC30, zou je ook een bredere FCC50 in het assortiment mogen verwachten.
De Mantel wielen zien er prima uit, afwachten hoe ze zich uiteindelijk houden. De velg is een brede uitvoering en de naven zien er uiterlijk exact hetzelfde uit als de Wheel-Tec Race101 naven. Made in Taiwan dus. Ik kan niet beoordelen of ze van binnen qua tanden en lagering hetzelfde zijn, daarvoor weet ik de specs van deze naven niet.
Bij de Mantel wielen is er helaas geen platte spaak gebruikt, bijvoorbeeld een Sapim CX-Ray, maar gekozen is voor de wellicht goedkopere en ronde Sapim Race.
Met de introductie van de bredere FCC30, zou je ook een bredere FCC50 in het assortiment mogen verwachten.
De Mantel wielen zien er prima uit, afwachten hoe ze zich uiteindelijk houden. De velg is een brede uitvoering en de naven zien er uiterlijk exact hetzelfde uit als de Wheel-Tec Race101 naven. Made in Taiwan dus. Ik kan niet beoordelen of ze van binnen qua tanden en lagering hetzelfde zijn, daarvoor weet ik de specs van deze naven niet.
Bij de Mantel wielen is er helaas geen platte spaak gebruikt, bijvoorbeeld een Sapim CX-Ray, maar gekozen is voor de wellicht goedkopere en ronde Sapim Race.
Volgens mij verkoopt Kuiper ook de bredere versie van FCC50.Wiliertoerist schreef:Van Kuiper vind ik het jammer dat de FCC50 nog steeds dezelfde smalle velg is.
Met de introductie van de bredere FCC30, zou je ook een bredere FCC50 in het assortiment mogen verwachten..
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
De enige die dat zou kunnen bevestigen is Chris zelf.body schreef:
Volgens mij verkoopt Kuiper ook de bredere versie van FCC50.
De FCC50 velg is dit jaar in maart vernieuwd.
De FCC30 en FCC80 zijn reeds voorzien van een bredere velg.
Een bredere variant volgt in februari onder de naam FCC45 (45mm) en FCC55 (55mm)
De FCC50 waarvan de breedte van de velg normaal is blijf ik leveren.
Deze lever ik namelijk ook al jaren naar andere wielbouwers en sporadisch aan een consument die om een losse velg vraagt. Ook leert mijn ervaring bij de bredere velg (ongeacht welk merk) dat deze nog wel eens in 'aero' frames willen aanlopen.
Ik weet vrijwel zeker dat de velg die door Mantel gebruikt niet dezelfde is als Wheeltec gebruikt. Betreft spaken een goedkope Sapim Race spaak (0,60ct) of een DT Aerolite of Sapim CX-Ray (3,00 - 3,50 euro) maakt uiteindelijk qua. kostprijs ook een aardig verschil. Ook zijn er helaas concurrenten die er voor kiezen om op de lagers in de naaf besparen. Tel de kostprijs verschillen uit in de massa en je hebt een 'leuke besparing'.
Vind zelf dat ik een ronde spaak en een goedkope Chineze lager NIET naar mijn klant kan maken.
Een klant die voor een wielset van mij kiest hier vaak heel bewust voor met nodig voor onderzoek. Persoonlijke service hecht ik veel waarde aan en de verkoopprijs wil ik niet uit zijn verband trekken. (geen torenhoge adviesprijs en elders als nog stukken voordeliger tegenkomen.)
Ps. toch liever ronde spaken? geen probleem kan geregeld worden.
Alleen bouw het wielset wel graag het liefst zo high-end mogelijk.
De FCC30 en FCC80 zijn reeds voorzien van een bredere velg.
Een bredere variant volgt in februari onder de naam FCC45 (45mm) en FCC55 (55mm)
De FCC50 waarvan de breedte van de velg normaal is blijf ik leveren.
Deze lever ik namelijk ook al jaren naar andere wielbouwers en sporadisch aan een consument die om een losse velg vraagt. Ook leert mijn ervaring bij de bredere velg (ongeacht welk merk) dat deze nog wel eens in 'aero' frames willen aanlopen.
Ik weet vrijwel zeker dat de velg die door Mantel gebruikt niet dezelfde is als Wheeltec gebruikt. Betreft spaken een goedkope Sapim Race spaak (0,60ct) of een DT Aerolite of Sapim CX-Ray (3,00 - 3,50 euro) maakt uiteindelijk qua. kostprijs ook een aardig verschil. Ook zijn er helaas concurrenten die er voor kiezen om op de lagers in de naaf besparen. Tel de kostprijs verschillen uit in de massa en je hebt een 'leuke besparing'.
Vind zelf dat ik een ronde spaak en een goedkope Chineze lager NIET naar mijn klant kan maken.
Een klant die voor een wielset van mij kiest hier vaak heel bewust voor met nodig voor onderzoek. Persoonlijke service hecht ik veel waarde aan en de verkoopprijs wil ik niet uit zijn verband trekken. (geen torenhoge adviesprijs en elders als nog stukken voordeliger tegenkomen.)
Ps. toch liever ronde spaken? geen probleem kan geregeld worden.
Alleen bouw het wielset wel graag het liefst zo high-end mogelijk.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Interessante info Chris.
Worden de FCC45 en FCC55 net zo breed als de FCC30 (23,4mm) ?
Zijn ze ook tubeless te rijden ?
Worden de FCC45 en FCC55 net zo breed als de FCC30 (23,4mm) ?
Zijn ze ook tubeless te rijden ?
Alle wielen worden momenteel met DT Swiss Aerolite spaken gespaakt.
Ook zal er gebruik gemaakt gaan worden van Sapim CX-Ray spaken als de levertijd vanaf Sapim weer afneemt. Kwalitatief met de Aerolite is de CX-Ray een vergelijkbare spaak.
FCC30 is of de één of de ander maar net welke op dat moment goed leverbaar is.
De de FCT50, ACC50, FCC50 gebruiken dezelfde spaaklengte, de wielen in 50mm verkoop ik het meest waardoor spaken ook in grotere aantallen ingekocht worden met deze lengte.
De FCC45 en FCC55 zijn 24mm breed maar worden nog niet tubeless.
Scope Cycling maakt sinds vorig jaar ook gebruik van deze velg met KT Naaf (1398 euro).
De FCC50 blijft 849 euro kosten.
De FCC45 en FCC55 gaan 899 euro kosten.
De ACC50 blijft in prijs gelijk, namelijk: 699 euro.
Ook zal er gebruik gemaakt gaan worden van Sapim CX-Ray spaken als de levertijd vanaf Sapim weer afneemt. Kwalitatief met de Aerolite is de CX-Ray een vergelijkbare spaak.
FCC30 is of de één of de ander maar net welke op dat moment goed leverbaar is.
De de FCT50, ACC50, FCC50 gebruiken dezelfde spaaklengte, de wielen in 50mm verkoop ik het meest waardoor spaken ook in grotere aantallen ingekocht worden met deze lengte.
Voor tubeless komt er een nieuwe ACC50, deze ACC50 velg is dan ook breder.Wiliertoerist schreef:Interessante info Chris.
Worden de FCC45 en FCC55 net zo breed als de FCC30 (23,4mm) ?
Zijn ze ook tubeless te rijden ?
De FCC45 en FCC55 zijn 24mm breed maar worden nog niet tubeless.
Scope Cycling maakt sinds vorig jaar ook gebruik van deze velg met KT Naaf (1398 euro).
De FCC50 blijft 849 euro kosten.
De FCC45 en FCC55 gaan 899 euro kosten.
De ACC50 blijft in prijs gelijk, namelijk: 699 euro.
Laatst gewijzigd door kuiper op 11 apr 2016 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
@DvanW: Vanaf 15 januari leverbaar!
Helaas niet in 24/28 leverbaar, alleen 20/24 moet t/m 120kg goed genoeg zijn.
Helaas niet in 24/28 leverbaar, alleen 20/24 moet t/m 120kg goed genoeg zijn.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
De nieuwe ACC50 heeft een 24mm brede velg. daarmee sluit die mooi aan op de 25mm banden.
Ook is de velg een fractie boller waardoor die nog meer der uitspringt.
Op www.facebook.com/kuipertrading staat de nieuwe foto al!
Bij vragen voel je vrij om te bellen of een mail te sturen naar chris@kuipertrading.com
Ook is de velg een fractie boller waardoor die nog meer der uitspringt.
Op www.facebook.com/kuipertrading staat de nieuwe foto al!
Bij vragen voel je vrij om te bellen of een mail te sturen naar chris@kuipertrading.com
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)