Ervaring met staal
Staal blijft toch een mooi onderwerp
Ben zelf bezig met een nieuw staal project speciaal voor Parijs-Roubaix 2012
In 2008 heb ik een Bianchi opgebouwd speciaal voor deze rit
Later in 2008 op een oude stalen Bianchi deelgenomen aan L'Eroica
Voor volgende L'Eroica versie een stalen Gazelle
In 2010 was er weer een Parijs-Roubaix en in dit Coppi jubleum jaar heb ik dat heel bijzonder gevierd
Een oude Raleigh voor de Retro Ronde van 2011
Vorig jaar uit Italie een frame meegenomen voor Parijs-Roubaix 2012. Frame is een heruitgave van de Gios waar Roger de Vlaeminck in 1977 Parijs-Roubaix mee heeft gewonnen. Wie het verhaal kent denkt haast dat dit frame speciaal voor mij gemaakt is. Dit exemplaar in iedergeval wel. Aldo heeft hem hoogstpersoonlijk gesoldeerd.
Ik ga de fiets afmonteren met klassieke onderdelen. Grootdeels Campagnolo jubileumgroep. Zojuist nog een paar dingen gekocht dus het bouwen kan eerdaags beginnen.
Ik zal de foto's van dit project posten in het Gios topic.
Ben zelf bezig met een nieuw staal project speciaal voor Parijs-Roubaix 2012
In 2008 heb ik een Bianchi opgebouwd speciaal voor deze rit
Later in 2008 op een oude stalen Bianchi deelgenomen aan L'Eroica
Voor volgende L'Eroica versie een stalen Gazelle
In 2010 was er weer een Parijs-Roubaix en in dit Coppi jubleum jaar heb ik dat heel bijzonder gevierd
Een oude Raleigh voor de Retro Ronde van 2011
Vorig jaar uit Italie een frame meegenomen voor Parijs-Roubaix 2012. Frame is een heruitgave van de Gios waar Roger de Vlaeminck in 1977 Parijs-Roubaix mee heeft gewonnen. Wie het verhaal kent denkt haast dat dit frame speciaal voor mij gemaakt is. Dit exemplaar in iedergeval wel. Aldo heeft hem hoogstpersoonlijk gesoldeerd.
Ik ga de fiets afmonteren met klassieke onderdelen. Grootdeels Campagnolo jubileumgroep. Zojuist nog een paar dingen gekocht dus het bouwen kan eerdaags beginnen.
Ik zal de foto's van dit project posten in het Gios topic.
Als je even spiekt op de site van Baum kan je zien dat er een UK en een Duitse verdeler is, helaas nog geen Nederlandse.em schreef:Ben stiekem al een beetje aan het kijken naar een gelijkwaardig alternatief. Ik kwam Baum Cycles tegen, die zitten echter in Australië. Weet iemand of ze ook een NL of Europese verdeler hebben?
Baum is wel stevig aan de prijs...
Dario heerft inderdaad zijn eigen visie, daar waar een andere bouwer een heel eind met je meegaat, is Dario vrij eigenzinnig.
Hij maakt frames op zijn manier, met zijn geometrie...
-
- Forum-lid
Mooie Coppi! Wie zegt dat babyblauw niet mooi is?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
mikethebike schreef:Mooie Coppi! Wie zegt dat babyblauw niet mooi is?
Fotoalbum van de Coppi. Heb ik dus speciaal zo laten spuiten. M'n Italiaanse vriendjes vraten me bijna op toen ik met de fiets aan de start stond van Firenze-Modena. De eerste etappe die Coppi in 1940 in de Giro wist te winnen. Toen overigens nog rijdend voor Legnano.
Dank jeloos schreef:@gastheerg: wat een prachtige fietsen en wat een schitterend blog.
Dat was niet het doelloos schreef:Om stikjaloers van te worden!
Overigens heel betaalbare projecten
Stalen Bianchi - frame 50 Euro - over laten spuiten en afgemonteerd met overjarig onderdelen uit de aanbieding bakken
Stalen vintage Bianchi - 75 euro van MP en voor enkele tientjes opgeknapt
Gazelle - 140 Euro en voor enkele tientjes opgeknapt
Raleigh 140 Euro
Coppi frame nieuw 130 Euro en over late spuiten. Low budget afmontage. Zitten velgen in van 19 euro en daar gewoon Parijs-Roubaix mee gereden
Toen ging het fout
Gios Super Record Parigi Roubaix 1977 : 1450 Euro!!!!!
Maar als je het verhaal leest waarom deze fiets is het ineens een "koopje" (hou ik mezelf iedere dag weer voor)
Chique! Ik zie dat je voor zijn Cromor frame bent gegaan. Ongelofelijk veel "value for money". Corine hoopt deze week haar Cromor frames van Brady te krijgen zodat ze haar week vakantie kan gebruiken om ze te beschilderen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof