Pagina 70 van 669

Geplaatst: 05 apr 2011 11:53
door detest
Lcsmt schreef:
deTEST schreef:Alhoewel ik geen Pina fan ben ziet die replica er toch meer dan netjes uit! Vraagje: hoe heb je je CS500 vastgemaakt, heb je daar een speciale houder voor gebruikt?

Er bestaat van Pro een speciale computer mount voor het Pro Evo Stealth stuur.

Pro Evo Stealth computer mount
[img=http://www.pro-bikegear.com/publish/con ... png.bm.png]


Thanks, dat gaat voor mij helaas dus niet lukken, heb een ander stuur... Vond het wel mooi staan, die CS500 voor het stuur.

Geplaatst: 05 apr 2011 13:16
door thestudent
Bij de replicas nemen ze alleen dezelfde frame moulds, maar de opbouw en vooral de soort carbonvezel is vaak anders en wat geimproviseerd. Ze hebben dus wel dezelfde vorm maar dan hoeven ze nog niet dezelfde eigenschappen te hebben.

Geplaatst: 05 apr 2011 14:35
door amclassic-fan
Als de moulds 't zelfde zouden zijn zou je dan niet denken dat de geometrie ook hetzelfde moet zijn? Oftewel de moulds zijn niet hetzelfde, het lijkt er alleen op.

Geplaatst: 05 apr 2011 14:39
door rbr
the student schreef:Bij de replicas nemen ze alleen dezelfde frame moulds, maar de opbouw en vooral de soort carbonvezel is vaak anders en wat geimproviseerd. Ze hebben dus wel dezelfde vorm maar dan hoeven ze nog niet dezelfde eigenschappen te hebben.


Laten we het hopen voor de trotse eigenaren van een Prince....

Vraag is echt of een gemiddelde toerist het verschil gaat ervaren.

Geplaatst: 05 apr 2011 18:10
door ilfalco2004
De moulds zijn niet het zelfde dus dat verhaal klopt niet. Dit is te zien bij de achterbrug bij achterwielpad, deze heeft bij de chinapina een ronding de echte hebben dat niet.
Maten komen ook niet overeen.

Geplaatst: 05 apr 2011 19:08
door arjan916
Lcsmt schreef:
arjan916 schreef:Ik ben benieuwd hoe lang het (nog) gaat duren voordat er Chinese Cervelo's verschijnen . . . of loop ik achter en worden ze al aangeboden (voor weinig :) ).


Je loopt achter :)
Lees maar ergens in het begin van dit topic.


OK, thanks.
Ik zal eens gaan zoeken welke Chinese Cervelo's er worden aangeboden.
Daniel1975 schreef:Meneer Natres/wevergo/bergop/arie de graaf: kom je hier nu echt alleen maar om in dit topic de chinese producten een beetje op te hemelen?


Misschien is het wel een (niet zo slimme) peop-Chinees die probeert te infiltreren, niet bij grote oliebedrijven, maar op een fietsforum . . . . ;)

zie ook
Chinezen infiltereren in bedrijfsleven

Geplaatst: 05 apr 2011 19:45
door gerrie
weet iemand wie ongeveer het focus izalco frame verkoopt in china.

Geplaatst: 05 apr 2011 19:54
door jaapieo
Een Chinees die zich "Tracy" noemt, zo ongeveer ten noord oosten van Hong-Kong.

Geplaatst: 06 apr 2011 00:02
door materialist
MackersV2.0 schreef:De kromming van de nds spaken is optisch bedrog, ik neem aan veroorzaakt door de lens.

Ik heb het wel degelijk over de spaken aan de ds. De duwende spaak gaat over de trekkende spaak heen, maar die ligt op de flens van de naaf, en kan dus niet meegeven. De duwende spaken maken dus een tamelijk extreme bocht over de trekkende spaken. Dat is het enige mogelijk zwakke punt van deze bouwwijze. De tijd zal het leren.

Wat betreft het van binnen naar buiten laten kruisen van de spaken ben ik van mening dat het je wiel nog 'n beetje extra stijfheid verleent.


Waarom haal je die spaak er niet uit en draai hem om?

Geplaatst: 06 apr 2011 00:06
door jaapieo
Even terug lezen en je vraag is beantwoord ;)

Geplaatst: 06 apr 2011 00:09
door amclassic-fan
Omdat op deze manier de spaakspanning beter in balans is en het wiel dus stijver is. Mits de spaak niet verzwakt wordt door de sterke buiging is het wiel zo naar stijver ook sterker.

Geplaatst: 06 apr 2011 00:32
door litespeed
Een spaak is enorm buigslap. Wat buiging levert dan beperkte spanningen. Ik neem aan dat de buigspanning in de spaak bij de naaf (door de scherpe hoek die de spaak maakt en de kleine excenntriciteit van krachten aldaar) al groter is. En bovendien is die laatste buigspanning meer gevoelig voor verandering van spaakkracht bij gebruik van het wiel.