Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 09 jun 2008 13:42

Mijn nieuwe( 2dehands) fiets, gekocht bij de pedaleur te Doetinchem
Colnago dream met b-stay.
afgemonteerd met dura-ace
mavic Ksyrium elite wielen.

Er komt nog een nieuw zadel op (selle italie signo gel, Wit) en een wit stuurlintje.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 09 jun 2008 21:42

Tomdejong schreef:Mijn nieuwe( 2dehands) fiets, gekocht bij de pedaleur te Doetinchem
Colnago dream met b-stay.
afgemonteerd met dura-ace
mavic Ksyrium elite wielen.

Er komt nog een nieuw zadel op (selle italie signo gel, Wit) en een wit stuurlintje.




@ Tomdejong,

Hoi Tom !
Prachtige fiets en kleur, en het geplande zadel en stuurlint in het wit maakt het geheel helemaal af dus...... dat vraagt om een nieuw fotootje !

Veel aangename kmtrs toegewenst !

Groeten
Morel.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 10 jun 2008 01:31

Mooi karretje Tom.
Welke framemaat?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 10 jun 2008 09:14

Peterj schreef:Mooi karretje Tom.
Welke framemaat?


volgens mij een 63, ik weet het niet zeker. hij is precies goed voor mij, ik ben 2 m lang.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 10 jun 2008 09:21

@ Tom

Prachtige fiets!
Ik ga maar eens opletten of ik hem voorbij zie komen :)

erich
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 mei 2006 17:02

erich 10 jun 2008 10:36

Pinguin schreef:
Timo 2.0 schreef:Pinarello wordt in China gemaakt? Nee hoor, je bent toch niet in dat youtube filmpje getrapt van "Chinese Pina fabriek" terwijl we eigenlijk een Japanse raportage zagen over hun bezoek aan de Pina fabriek in Italië?


Dat is gewoon even in de toekomst kijken... :D

Wat ik wel apprecieer van Colnago is dat ze er openlijk voor uitkomen. Andere merken doen er erg geheimzinnig over.




Nou heren, bij Pinarello doen ze daar helemaal niet geheimzinnig over. Paar maanden geleden stond een artikel in Tour over o.a. Pinarello. De directie aldaar maakt daar geen geheim van. Alleen de Dogma wordt nog in Italie gebouwd.
Zal kwalitatief ook niets uitmaken. Ik ben wel van mening dat de marges die Pinarello vangt voor haar fietsen absurd hoog moeten zijn. Maar hier geldt natuurlijk de martkwerking.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 12 jun 2008 18:04

.Jeroen. schreef:@ Tom

Prachtige fiets!
Ik ga maar eens opletten of ik hem voorbij zie komen :)


vast wel,
ik fiets regelmatig in montferland! Wel goed opletten, ik ga zoef!!!!!!!!!!!!!!!!zo snel op mijn nieuwe fietsje :)
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 12 jun 2008 18:51

Timo 2.0 schreef:Pinarello wordt in China gemaakt? Nee hoor, je bent toch niet in dat youtube filmpje getrapt van "Chinese Pina fabriek" terwijl we eigenlijk een Japanse raportage zagen over hun bezoek aan de Pina fabriek in Italië?


Ik meen in een van de vorige nummers van Bicycle News gelezen te hebben dat Pinarello zijn frames in Taiwan laat maken (of China) en afwerkt in Italie . Dit was in een interview met Pinarello himself. I zoek het nog even op.

Verder ben ik het eens met Havana; er is zelf waarschijnlijk meer carbon technology in Taiwan dan waar dan ook.

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 13 jun 2008 02:07

Timo 2.0 schreef:Pinarello wordt in China gemaakt? Nee hoor, je bent toch niet in dat youtube filmpje getrapt van "Chinese Pina fabriek" terwijl we eigenlijk een Japanse raportage zagen over hun bezoek aan de Pina fabriek in Italië?


O ja, dat filmpje. Moet je het commentaar daar eens lezen ... hilarisch!

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 30 jun 2008 01:13

De nieuwe CX-1 van Grischa Niermann.

Hier

Mijn mening over het frame ,mooi frame alleen vind ik de overgang van frame naar voorvork niet echt geslaagd (van de eerste colnago met geïntegreerd balhoofd).
Groetjes

bsa
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jun 2008 17:18

bsa 30 jun 2008 01:47

Niermann uses the Carbon 75 fork borrowed from his Extreme-C instead of the CX-1's semi-integrated model.

Het is niet de "echte" vork.

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 30 jun 2008 12:32

BsA schreef:Niermann uses the Carbon 75 fork borrowed from his Extreme-C instead of the CX-1's semi-integrated model.

Het is niet de "echte" vork.


Ach zo ,daar had ik niet op gelet.
Groetjes

Plaats reactie