havana schreef:Je kunt je handige (schoon)moeder toch ook gewoon vragen de armstukken überhaupt iets smaller te maken? Lijkt me een koud kunstje voor iemand die handig met de naaimachine.
Vrijwel al mijn shirts zijn door mijn schoonmoeder voor mij bijgesteld.
dat moet ook vast en zeker lukken.
Waarom mijn vrouw de optie heeft gekozen voor de klittenband weet ik ook niet precies
Daar bemoei ik me niet mee
Maar bij kliitenband kan je variëren qua vastzetten.
Maar inderdaad mijn vrouw moet ook geregeld kleding voor me aanpassen.
Een pearl izumi jersey dat me wat te ruim was aan de onderkant(rest zat prima) heeft ze nu wat extra elastiek bijgezet zodat het beter aansluit om mijn middel/onderkant.
Jazeker een beetje handige moeder/schoonmoeder die kan alles wel maken.
Zeker als je ..en lang bent ,en smal, dan zit je altijd te "klooien" met maten.
je hebt de lengtes nodig van de langere maten , maar dan worden ze vaak weer te groot om je middel, armen e.d.
en je hebt nu overal van de ouderwetse kleine kleermakertjes(veelal mensen uit andere landen)die je ook goed kunnen helpen, voor niet te grote prijzen.
aanvullend on topic.
Nu nog met de eerste generatie helm fietsen.Je ziet ze weer nu, in de tijd van de grote tochten.Veelal de oudere groep die normaal nooit een helm opheeft en nu bij de tochten hem dan opdoet omdat hetverplicht is.
Ik blijf het een "raar gezicht" vinden ....die eerste generatie Agu helmen.
Maar als je die toch 1 of 2x per jaar gebruikt, dan snap ik ook wel dat je geen nieuwe moderne aanschaft.