Vandaag geklust aan de fiets
Vandaag mijn race spd pedalen gereviseerd.Ik had een verticale speling vastgesteld. Echter bij het demonteren bleek de speling niet verticaal maar horizontaal (in de lengte van de as) . Dus pease of cake, dacht ik in al mijnonkunde.Eerst de zoekfunctie van fiets.nl doorzocht op 'spd', doch slechts 5 targets gevonden en niet terzake.Op een gecombineerd verzoek van , spd pedalen en spd onderhoud, nul op het request. Trouwens ik nog nooit wat gevonden wat kon me dienen via een zoekfunctie, maar dat even terzijde.Via youtube wel verder geholpen.
maar ik kreeg de speling niet ongedaan door het aanzetten van de regelmoer. Een vijftal keer alles terug uit elkaar tot bij de laatste poging dan maar extra hard aangedraaid maar toe kwam de onderste rubberen afdek rubber er tussenuit gewrongen en deze was doormiddel gescheurd.Dan maar in mijn assortiment van rubberen afsluitringetjes gedoken en er een rond maar dikker en niet voorgevormd rubbertje tussen geplaatst (zo eentje dat je op het kliksysteem van een waterdarm gebruikt om af te dichten).Gevolg; speling weg maar loopt wat stroever.Ik neem aan dat het door slijtage wel terug soepeler gaat werken.
Maar de vraag is : laat ik dit ringetje zitten of plaats ik toch maar terug een origineel SH.ringetje? Iets voor mannen als Nicob/keesx/havana/klimmer enz. thanks.
maar ik kreeg de speling niet ongedaan door het aanzetten van de regelmoer. Een vijftal keer alles terug uit elkaar tot bij de laatste poging dan maar extra hard aangedraaid maar toe kwam de onderste rubberen afdek rubber er tussenuit gewrongen en deze was doormiddel gescheurd.Dan maar in mijn assortiment van rubberen afsluitringetjes gedoken en er een rond maar dikker en niet voorgevormd rubbertje tussen geplaatst (zo eentje dat je op het kliksysteem van een waterdarm gebruikt om af te dichten).Gevolg; speling weg maar loopt wat stroever.Ik neem aan dat het door slijtage wel terug soepeler gaat werken.
Maar de vraag is : laat ik dit ringetje zitten of plaats ik toch maar terug een origineel SH.ringetje? Iets voor mannen als Nicob/keesx/havana/klimmer enz. thanks.
Het hele verhaal komt me niet bekend voor, ik ken van Shimano alleen SPD SL en de lager/asunit draai je er in 1 minuut uit en stel je ook heel makkelijk en snel af.
Rubber ringetjes ben ik nooit tegengekomen....
Rubber ringetjes ben ik nooit tegengekomen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Lekker bezig geweest met het vervangen van de rem- en schakelkabels. Deze waren beschadigd na een val tijdens een wedstrijdje dit seizoen. Gelijk maar de originele Campagnolo kabels erop gezet. Nu nog een nieuw stuurlintje en dan ben ik weer voorjaar klaar
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Gisteren tijdens de brm200 tocht merkte ik dat m'n mavic body bekende herrie begon te maken.
Merkte het bij eerste afdaling toen ik 60+ ging en benen stil hield.
En op het eind van de rit hoorde ik ook vreemd getik/geratel vanuit fiets.
Bottombracket is nog redelijk nieuw en bij benen stil houden bleef geluid aan.
Vanmorgen dus maar even m'n mavic body eraf gehaald en ff goed schoongemaakt.
Straks even ritje doen om te kijken of probleem over is.
Merkte het bij eerste afdaling toen ik 60+ ging en benen stil hield.
En op het eind van de rit hoorde ik ook vreemd getik/geratel vanuit fiets.
Bottombracket is nog redelijk nieuw en bij benen stil houden bleef geluid aan.
Vanmorgen dus maar even m'n mavic body eraf gehaald en ff goed schoongemaakt.
Straks even ritje doen om te kijken of probleem over is.
Een off-topic tip: gebruik Google, en zet dan in je zoekopdracht site:www.fiets.nl. Werkt fijner dan de zoekfuncte op dit forum.ottorongo schreef:Trouwens ik nog nooit wat gevonden wat kon me dienen via een zoekfunctie, maar dat even terzijde.
En dat ging zomaar, linker crank lossen etc. en dan zonder enige probleem.?danoontje schreef:M'n 6800 groep eraf ... een nieuwe Force 22 groep erop ...
Eens kijken of dat bevalt. Blijft leuk dat knutselen!! Heerlijk
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless