Di2
Is dat niet wat kort?daniel1975 schreef: ↑29 mei 2024 10:56 Gemiste kans idd.
Ik koop zelf wel zo'n kabeltje van 160mm. Voor 25,- kan ik het dan gewoon altijd zelf doen.
Courir c'est mourir un peu
In mijn geval zou er ook nog zo'n 'inline junction' bijkomen omdat accu niet bereikbaar isdaniel1975 schreef: ↑29 mei 2024 15:37 Nee, gewoon een kabeltje om even de accu rechtstreeks te koppelen aan de shifter. Gewoon even buitenom. Dan kun je ook updaten.
Maar inderdaad, zoals ik op de vorige pagina al schreeft heeft Shimano hier echt iets laten liggen.
En dan shifter verbinden met voorderailleur.
Dan wordt het al snel dik 40 euries en dat vind ik eigenlijk teveel van het goede. Zo vaak zal het ook niet nodig zijn verwacht ik.
Maar eens bij de LBS vragen.
Misschien is er hier wel iemand die wilt helpen om shifters te updaten?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Ik zit er heel erg hard over te denken voor een 1600mm kabel (of 1200 whatever) incl junction en 2 korte kabels te kopen en de shifters gewoon permanent op de accu aan te sluiten. Geen gedoe meer met rare knoopcellen die alleen in die shifters passen (wat is het 1632 of iets dergelijks), geen gedoe met updaten, geen gedoe met shifters die eerst wakker moeten worden... Gewoon een kabel, en klaar.
Di2 12speed hier. De LBS heeft de shifters een keer van een update voorzien bij de eerste servicebeurt. En ik vraag mij af hoe nodig is de shifter update. Er is nu die nieuwe functie, shift next, maar ik weet niet zo goed of ik die wil cq nodig heb.
Is het nodig om de shifters (regelmatig) van een update te voorzien?
Is het nodig om de shifters (regelmatig) van een update te voorzien?
Dogma F
Ik heb ook zo'n lange kabel en een koppelstuk om twee kabels te verbinden. Dan is het simpelweg even de voorderailleurkabel losmaken koppelstuk en kabel plaatsen en je kan de shifters updaten. Vooralsnog nog nooit gebruik van gemaakt. Als het werkt en ik voel geen behoefte nieuwe dingen te installeren dan laat ik het rustig zo.daniel1975 schreef: ↑29 mei 2024 15:37 Nee, gewoon een kabeltje om even de accu rechtstreeks te koppelen aan de shifter. Gewoon even buitenom. Dan kun je ook updaten.
Maar inderdaad, zoals ik op de vorige pagina al schreeft heeft Shimano hier echt iets laten liggen.
Gouden kabels? Dan heb je de prijs voor dat koppelstuk nog niet gezien. 25euro zo uit mijn hoofd
Ride bikes, not tanks!
Er zijn mensen die de batterijen uit de shifters halen als ze die bedraad aansluiten, maar Shimano impliceert in de dealerhandleiding dat je ze gewoon kan laten zitten. Ze zeggen dat als de bedraade verbinding verbroken wordt, de shifters terugvallen op de draadloze verbinding.
(en als je Front Shift Next niet wil gebruiken dan zou ik geen haast maken met de update)
(en als je Front Shift Next niet wil gebruiken dan zou ik geen haast maken met de update)
Ik heb geen Di2, dus die prijzen volg ik niet. Maar als je duur wilt moet je bij de Italiaanse concurrent zijnleon1 schreef: ↑30 mei 2024 08:08Ik heb ook zo'n lange kabel en een koppelstuk om twee kabels te verbinden. Dan is het simpelweg even de voorderailleurkabel losmaken koppelstuk en kabel plaatsen en je kan de shifters updaten. Vooralsnog nog nooit gebruik van gemaakt. Als het werkt en ik voel geen behoefte nieuwe dingen te installeren dan laat ik het rustig zo.daniel1975 schreef: ↑29 mei 2024 15:37 Nee, gewoon een kabeltje om even de accu rechtstreeks te koppelen aan de shifter. Gewoon even buitenom. Dan kun je ook updaten.
Maar inderdaad, zoals ik op de vorige pagina al schreeft heeft Shimano hier echt iets laten liggen.
Gouden kabels? Dan heb je de prijs voor dat koppelstuk nog niet gezien. 25euro zo uit mijn hoofd
Fm gaf aan dat de profs gewoon bedraad rijden nemen geen risco met een batterij. Dus het kan gewoonderxx schreef: ↑29 mei 2024 23:14 Ik zit er heel erg hard over te denken voor een 1600mm kabel (of 1200 whatever) incl junction en 2 korte kabels te kopen en de shifters gewoon permanent op de accu aan te sluiten. Geen gedoe meer met rare knoopcellen die alleen in die shifters passen (wat is het 1632 of iets dergelijks), geen gedoe met updaten, geen gedoe met shifters die eerst wakker moeten worden... Gewoon een kabel, en klaar.