Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2018

anderson99
Forum-lid

anderson99 31 aug 2018 22:10

Ik geef hem groot gelijk een behoorlijke naai streek.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 31 aug 2018 22:58

Het schijnt van (groot) belang te zijn voor de nieuwe combinatie dat van Aert wel blijft, heeft te maken met de inventuele moge deelnemen aan de wat grotere wedstrijden....
Ze zullen hem dus niet zomaar laten gaan.

Karl66
Forum-lid

Karl66 31 aug 2018 23:10

Joh, van Aert hoopte erop dat er geen fusie zou komen, dan zou hij kosteloos naar TLJ over kunnen stappen. Nuyens heeft nou geregeld dat het team volgend jaar nog bestaat, zodat van Aert hem moet betalen om weg te kunnen. En als Roompot ook maar één moment gedacht heeft dat van Aert volgend jaar in hun truitje rijdt, dan zijn ze zo naief dat ze echt niks in de wielersport te zoeken hebben.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 sep 2018 00:46

Van Aert moet niet zo janken. Komt hij bij TLJ dan nemen ze Alberts en Merlier daar ook niet aan en met Roompot heeft hij een sterker team dan nu. Hij zal bij TLJ wel meer kunnen verdienen.

Bij Roompot zijn ze inderdaad aardig naïef. Ik vrees dat het na volgend seizoen is afgelopen met die ploeg want Nuyens speelt het zakelijk ook niet erg netjes en die halen ze wel in huis. Bij Roompot denken ze dat er dat er dankzij die ploeg in één keer massaal Belgen naar hun parken komen dit jaar maar ik denk dat het aan het weer heeft gelegen...
Campagnolo Ultra Dork

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 sep 2018 15:45

Misschien wil van Aerts er gewoon wat euro’s bij... ze zijn behoorlijk van zijn uci punten afhankelijk.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 02 sep 2018 18:50

Ik vind, voor zover ik er kijk op heb, dat hij wel een punt heeft over dat alles een beetje over zijn hoofd heen geregeld wordt maar dat het feitelijk wel over zijn naam en faam gaat. Hij mag faat zelf best wel iets van mee pikken, het is tenslotte zijn verdienste geweest.

Van wat ik er van begrepen heb vind ik het schandalig wat er allemaal bekonkelt wordt zonder hem daar stem in te geven.

En Roompot blinkt nou niet echt uit in toekomstperspectief voor beloftevolle renners. Integendeel: de eerste wildcard voor een grote ronde lijkt nog lang niet in zicht. Een aantal verwende managers en ex renners van voorheen Rabo staan daar nu aan het roer en voeren nog steeds geen donder uit.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2018 20:26

Enzzo schreef: 02 sep 2018 18:50
en voeren nog steeds geen donder uit.
Inside info?
Less is bore

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 sep 2018 09:15

Enig tegengeluid:

Van Aert is gewoon een nog heel jonge talentvolle renner uit een kleine ploeg, met veel perspectief maar op de weg (nog) slechts enkele resultaten. Hij wordt op dit moment enorm gehypet maar dat betekent nog niet dat een directie aan hem moet gaan vragen of hij het wel goed vindt. Kom op zeg.

Wat er nu gebeurt is dat zijn omgeving (zaakwaarnemer/familie) geld ziet en hem het hoofd op hol brengt. Hij is nog te jong om het spel te herkennen. Voorbeelden hiervan zijn er te over (met name in de voetbalwereld waar dit spel al vele jaren wordt gespeeld)Twee mogelijkheden:

Of roompot trekt de portemonnee en hij blijft nog een jaar, of hij trekt zijn portemonnee en vertrekt naar TLJ. Welke het wordt weet ik ook niet.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Karl66
Forum-lid

Karl66 03 sep 2018 10:59

Kom op, zonder het contract van van Aert had Nuyens niks om met andere ploegen te onderhandelen gehad. Niet dat ik nou zo'n fan van van Aert ben, maar Nuyens is pas echt een zak gebakken lucht, die financieel probeert te profiteren van de kwaliteiten van van Aert. Als je al een vergelijking met de voetbalwereld wilt maken, dan is Nuyens eerder zo'n zaakwaarnemer die een jonge speler wegbrengt naar de club waar hij het meeste geld aan verdient en niet naar de club die het beste bij de ontwikkeling van die jonge speler past.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 sep 2018 12:01

Precies. Zo werkt het nu eenmaal. Je kunt pas onderhandelen als je iets hebt om te verkopen. Dus omdat van Aert een contract heeft bij deze ploeg hebben ze iets van waarde. Zo spannend of raar is dat toch niet. Dat betekent nog niet dat hij aan had moeten schuiven aan de onderhandelingstafel.

En hij hoeft ook niet zo verontwaardigd te doen als zijn werkgever fuseert met een andere. Dat is in de grote mensen wereld aan de orde van de dag. Het team waar hij terecht komt is (zeker) niet slechter, dus gewoon je contract uitdienen en stoppen met mauwen.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 03 sep 2018 12:52

Dat is wel erg spartaans hoor. omdat hij zelf de grootste troef is mag hij zelf ook best mee onderhandelen lijkt me. Aangezien er zonder hem helemaal geen onderhandelingspositie zou zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2018 12:54

@tracing: Alleen kan ik gewoon dan zelf beslissen om te vertrekken en hij niet.
Ik ben (ook in de grote mensenwereld) van mening dat als er significante dingen veranderen bij je werkgever je vrij man/vrouw mag zijn.
Less is bore

Plaats reactie