Het grote woon-werk topic
Ik heb een Lowe Alpine Edge II 22XL. Super fijn ding. Zit heel lekker op je rug met een uitsparing voor je ruggenwervel. Ik kan kleding, eten en een laptop meenemen.
Ik zie dat er terwijl ik mijn berichtje tikte een andere Lowe aanhanger postte
Ik zie dat er terwijl ik mijn berichtje tikte een andere Lowe aanhanger postte
Laatst gewijzigd door apt80 op 27 aug 2014 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fly Merlin
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb zelf net deze tas gevonden voor een leuk prijsje: http://www.bikester.nl/355185.html. Zou genoeg ruimte moeten hebben kijkend naar jullie reacties.
Goed idee ook om kleding achter te laten op het werk, vooral kreuk gevoelig spul zoals pakken of bloesjes. Per oktober gaan we verhuizen naar een nieuw pand (Stadskantoor Utrecht) met nieuwe douches, kleedruimtes en lockers. Hopelijk kan ik een locker vast gebruiken voor zulk soort dingen. Zou wel schelen. Mijn slot heb ik in ieder geval al op het werk achter gelaten
Als ik compleet overstap op de fiets voor woon-werkverkeer moet ik de garderobe ook gaan uitbreiden. Hebben jullie daarvoor een aanrader qua site? Moet dan wel mijn buskaart inleveren, maar krijg wel E75 a E80 in de maand als vergoeding. Dat kan ik dan mooi in de fiets steken.
Goed idee ook om kleding achter te laten op het werk, vooral kreuk gevoelig spul zoals pakken of bloesjes. Per oktober gaan we verhuizen naar een nieuw pand (Stadskantoor Utrecht) met nieuwe douches, kleedruimtes en lockers. Hopelijk kan ik een locker vast gebruiken voor zulk soort dingen. Zou wel schelen. Mijn slot heb ik in ieder geval al op het werk achter gelaten
Als ik compleet overstap op de fiets voor woon-werkverkeer moet ik de garderobe ook gaan uitbreiden. Hebben jullie daarvoor een aanrader qua site? Moet dan wel mijn buskaart inleveren, maar krijg wel E75 a E80 in de maand als vergoeding. Dat kan ik dan mooi in de fiets steken.
Dit kan ik vinden op internet:apt80 schreef:Ik zou het rugpand van de tas willen zien voor ik hem bestel. Dat maakt het comfort.
Kan het alleen niet beoordelen, omdat ik 0,0 ervaring heb met dit soort tassen. Op de site van Shimano staat uiteraard wel dat het ademend en comfortabel is, maar dat zou ik er ook op zetten als ik Shimano was
- opperhoofd
- Forum-lid
Ik rij met een Vaude Wizard Air 24 liter. Prima ding. Deze heb ik gekocht omdat het gewicht net boven je heupen zit. Verder is er vrije ruimte tussen rug en rugtas (instelbaar) zodat daar de warmte weg kan.
Reactie op bovenstaande foto. Zonder de heupriem is een zware rugzak niet prettig, het gewicht wat aan je lurven trekt. Al is dat persoonlijk.
Sinds een paar weken weer een achterspatbord en een lichte bagagedrager gemonteerd. Op de drager heb ik een licht tasje met pomp, binnenband, tooltje en bandafnemers. Scheelt mooi wat gewicht op de rug. Nou zit ik te denken om een wat grotere bagagetas te kopen om zo alles daarin te vervoeren.
Wie heeft dit nog meer en wat vind je daar van tov een rugzak?
Reactie op bovenstaande foto. Zonder de heupriem is een zware rugzak niet prettig, het gewicht wat aan je lurven trekt. Al is dat persoonlijk.
Sinds een paar weken weer een achterspatbord en een lichte bagagedrager gemonteerd. Op de drager heb ik een licht tasje met pomp, binnenband, tooltje en bandafnemers. Scheelt mooi wat gewicht op de rug. Nou zit ik te denken om een wat grotere bagagetas te kopen om zo alles daarin te vervoeren.
Wie heeft dit nog meer en wat vind je daar van tov een rugzak?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Lchero schreef:Deze week op maandag de eerste woon werk kilometers gemaakt na inspiratie op te hebben gedaan van de vele posts hier. Enkele reis is iets meer dan 25 km. Het is een prima route richting Utrecht. Gemiddelde lag beide keren rond de 27 km/h. Viel me alles mee.
Toen ik gisteren weer met de bus naar het werk ging voelde ik me veel duffer dan de dag ervoor. Zit er alleen nog mee dat ik nog niet genoeg kleding heb en geen goede rugtas. Hoeveel inhoud gebruiken jullie qua rugtas? Twijfel zelf tussen 20L en 30L.
Nog wel een aandachtspuntje voor je zeker bij dagelijks woonwerken: wat is de waterdichtheid van de tas? Zelf gebruik ik een Ortlieb (backroler classic) met optionele rugdrager. Dat omdat ik soms ook op een fiets zit met achterdrager en geen tas op je rug, dat is gewoon het fijnste.
Ortlieb heeft natuurlijk ook dedicated rugtassen zoals de messenger bag.
ik zou voor 30 L kiezen, 20 is echt niet zo veel.
De inhoud van de backroler is 40 liter en ik heb 'm best vaak vol zitten..
Het draagcomfort is voor mij dik in orde bij ritjes tot 50km (enkele reis) daarna ga ik het gewicht op mijn schouders merken. Maar dat ligt minder aan de tas en meer aan wat ik er in heb zitten.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Fotootje:
Weet ook niet waarom hij hier opeens op de zijkant staat
Ik vind juist een heupgordel heel waardeloos op de fiets, die heb ik er dus afgehaald. Het borstbandje gebruik ik wel regelmatig, dat verdeeld de kracht ook beter. Je draagt met je lijf en niet alleen met je schouders. De polstering die alleen aan de zijkant van de rug zit vind ik echt heel fijn.
Weet ook niet waarom hij hier opeens op de zijkant staat
Ik vind juist een heupgordel heel waardeloos op de fiets, die heb ik er dus afgehaald. Het borstbandje gebruik ik wel regelmatig, dat verdeeld de kracht ook beter. Je draagt met je lijf en niet alleen met je schouders. De polstering die alleen aan de zijkant van de rug zit vind ik echt heel fijn.
Fly Merlin
Die shimano die je liet zien heeft ook minder polstering in het midden, wat dat betreft ziet het er goed uit. Persoonlijk heb ik liever een wat kleinere lichtere tas. Ik denk dat de Vaude Edge II 22XL die ik heb een goede keus is als je wat minder meeneemt (er kan meer in dan ik wil dragen overigens). Je kunt natuurlijk daarnaast ook een grotere tas kopen voor het geval je meer mee moet nemen. (Ik heb zeker tegen de 10 verschillende rugtassen ben ik bang) Maar met een te grote half volle rugtas op een racefiets, dat kan echt niet
Volgens velen kan een rugtas echt niet, maar ja die gaan vast met de auto naar het werk.
Volgens velen kan een rugtas echt niet, maar ja die gaan vast met de auto naar het werk.
Fly Merlin
Ik rij zelfs met funritten (en die kunnen gerust 100 plus zijn) met een rugzak. Kan je makkelijk een DSLR, jackje en krentenbollen meenemenapt80 schreef:Volgens velen kan een rugtas echt niet, maar ja die gaan vast met de auto naar het werk.
OH ben jij er ook zo een???Gastheerg schreef:Ik rij zelfs met funritten (en die kunnen gerust 100 plus zijn) met een rugzak. Kan je makkelijk een DSLR, jackje en krentenbollen meenemenapt80 schreef:Volgens velen kan een rugtas echt niet, maar ja die gaan vast met de auto naar het werk.
Gelukkig: gewoon nat thuis