Veldrijden 2022-2023
-
- Forum-lid HC
Dat denk ik ook en MvdP heeft vooral geluk dat het de komende dagen redelijk droog lijkt te worden.
Ik vind ook dat een parcours onpartijdig moet worden gemaakt. Maar nu hebben we het erover terwijl in andere landen/wedstrijden gebeurde het zo vaak.
Wij zijn altijd wel heel netjes.... Met jury sporten geven wij eigen sporters vaak een lager cijfer om maar niet de schijn tegen te hebben en andere landen geven doodleuk hoge cijfers.
Ik vind ook dat een parcours onpartijdig moet worden gemaakt. Maar nu hebben we het erover terwijl in andere landen/wedstrijden gebeurde het zo vaak.
Wij zijn altijd wel heel netjes.... Met jury sporten geven wij eigen sporters vaak een lager cijfer om maar niet de schijn tegen te hebben en andere landen geven doodleuk hoge cijfers.
In de modder en op schuine kantjes is Wout technisch eigenlijk nooit de mindere van Mathieu. In Diegem was het wel heel specifiek dat Mathieu nooit de juiste route nam.
In Benidorm zag je wel dat Mathieu daar de krappe bochten harder kon nemen dan Wout maar verder zit er weinig verschil tussen de twee. De wat meer flamboyante stijl ven Mathieu wordt nogal eens verward met techniek maar zeker in de cross is dat lang niet altijd het meest efficiënt. Je kont op het zadel kunnen houden, vermogen blijven leveren en de juiste lijnen rijden ziet er wat saaier uit maar het is vaak sneller.
In Benidorm zag je wel dat Mathieu daar de krappe bochten harder kon nemen dan Wout maar verder zit er weinig verschil tussen de twee. De wat meer flamboyante stijl ven Mathieu wordt nogal eens verward met techniek maar zeker in de cross is dat lang niet altijd het meest efficiënt. Je kont op het zadel kunnen houden, vermogen blijven leveren en de juiste lijnen rijden ziet er wat saaier uit maar het is vaak sneller.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Als het meer XC wordt is Matti beter, maar zeker in modder en zand is Wout echt niet minder dat viel me ook op.
Het ziet er inderdaad snel uit omdat ie soms nogal overdreven beweegt.
Het ziet er inderdaad snel uit omdat ie soms nogal overdreven beweegt.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hier zit toch zeker wat techniek in (instagram linkje, sorry voor dat):Ernie C. schreef: ↑31 jan 2023 11:15 In de modder en op schuine kantjes is Wout technisch eigenlijk nooit de mindere van Mathieu. In Diegem was het wel heel specifiek dat Mathieu nooit de juiste route nam.
https://www.instagram.com/reel/CnwvVfVA ... 8e204fbe64
Het laat toch een druksprintje zien, incl 2x korte lock up om de snelheid te controleren. Om zo de inhaalactie te kunnen maken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
In zijn eigen commentaar op wielerflits zijn er drie elementen die hij vernoemd die hij veranderd heeft, toevallig alle drie in het voordeel van zijn zoon.el_loco schreef: ↑31 jan 2023 07:57 Wel weer typisch dat Adrie vdPoel al vooraf wordt kwalijk genomen dat hij een wedstrijd oneerlijk zou beïnvloeden waarvan de uitslag al op voorhand vast zou staan. Wat een onzin. Hij bouwt gewoon een parcours, de beste gaat winnen. Daar gaat de plaats van de balkjes echt weinig invloed op hebben. Of denken jullie dat Adrie ook de mannen van het KNMI in het complot heeft meegenomen om te zorgen dat het niet regent zodat het parcours sneller is? Kom op zeg...
Inderdaad, als Wout een superdag heeft maakt het allemaal niet uit, maar dat is het punt niet.
Als je ook maar eens gehoord hebt van het begrip ethiek, dan onthoud je je in zijn situatie, al was het maar omdat je zelfs de schijn van partijdigheid wil vermijden.
Dat is allemaal te hoog gegrepen voor Adrie, en als, als Wout een superdag heeft en wint, dan kan hij nog eens zeggen dat het niet normaal is, dat Wout zelfs niet ademt, net zoals hij dat de vorige keer zei toen Wout won.
In Vlaanderen heeft men de gewoonte om katholieker te zijn dan de paus en de lat voor z'n eigen renners hoger te leggen. Op al die wk's in Vlaanderen heeft Nys nooit een Nys parcours gekregen. Jarenlang werden trouwens de balkjes uit de meeste wedstrijden gehaald omdat Nys daar teveel voordeel uit haalde tegenover Mario, Wellens en Vervecken.Ernie C. schreef: ↑31 jan 2023 08:56 Volgens mij is het WK het vaakst in Vlaanderen geweest en het parcours door een Vlaming ontworpen. Dat is dan natuurlijk evengoed belangenverstrengeling. De UCI moet het parcours goedkeuren en als het volgens de regels is, wint de beste, niet degene een voordeeltje heeft gekregen van wie dan ook.
Adrie had het nu natuurlijk beter aan een ander over kunnen laten om gezeik te voorkomen maar zou een andere Nederlander meer in het nadeel van Mathieu hebben gebouwd?
Stybar kreeg in eigen land wel parcours op maat (trappen), en ook Boom in Hoogerheide, al mocht het niet baten.
Dat het niet erg is dat iemand wint omwille van 'een voordeeltje' vind ik een verschrikkelijk onsportieve gedachte.
Inderdaad had Adrie er beter afgebleven en het doet er niet toe wat een andere Nederlander er van gemaakt zou hebben. Er moet immers helemaal niets gemaakt worden, er is al een parcours, elk jaar, blijf er gewoon af.
Ook mijn ervaring dat op wk's meer dronken idioten dan sportliefhebbers rondlopen. Doe ik dan ook niet meer. Ga liever naar een b-cross in pakweg Vorselaar dan naar een wk.fiedoo schreef: ↑31 jan 2023 10:10
verwacht je aan een massa volk en ook een hoop dronkelappen. Kan meevallen maar na het WK in Koksijde voor mij nooit meer een WK veldrit, Gavere heb ik door omstandigheden toch gaan zien en ondanks de massa viel het deze keer toch beter mee. Vergeet ook niet een extra paar goede schoenen mee te doen ( laarzen, bottinnen) en let op voor je dochter want de renners passeren soms rakelings lans de toeschouwers.
"Wij" Nederlanders denken hetzelfde over onszelf .lugosi schreef: ↑31 jan 2023 19:18In Vlaanderen heeft men de gewoonte om katholieker te zijn dan de paus en de lat voor z'n eigen renners hoger te leggen. Op al die wk's in Vlaanderen heeft Nys nooit een Nys parcours gekregen. Jarenlang werden trouwens de balkjes uit de meeste wedstrijden gehaald omdat Nys daar teveel voordeel uit haalde tegenover Mario, Wellens en Vervecken.Ernie C. schreef: ↑31 jan 2023 08:56 Volgens mij is het WK het vaakst in Vlaanderen geweest en het parcours door een Vlaming ontworpen. Dat is dan natuurlijk evengoed belangenverstrengeling. De UCI moet het parcours goedkeuren en als het volgens de regels is, wint de beste, niet degene een voordeeltje heeft gekregen van wie dan ook.
Adrie had het nu natuurlijk beter aan een ander over kunnen laten om gezeik te voorkomen maar zou een andere Nederlander meer in het nadeel van Mathieu hebben gebouwd?
Stybar kreeg in eigen land wel parcours op maat (trappen), en ook Boom in Hoogerheide, al mocht het niet baten.
Dat het niet erg is dat iemand wint omwille van 'een voordeeltje' vind ik een verschrikkelijk onsportieve gedachte.
Inderdaad had Adrie er beter afgebleven en het doet er niet toe wat een andere Nederlander er van gemaakt zou hebben. Er moet immers helemaal niets gemaakt worden, er is al een parcours, elk jaar, blijf er gewoon af.
In de tijd van Nys was het ook veel minder een strijd België-Nederland. Dat speelt allicht mee in deze sentimenten.
Van alle WK's in België hadden alleen 1957 en 2021 volgens mij geen Belgische winnaar. Dan voel je wat minder de noodzaak om het parcours aan te passen, alhoewel Oostende toch redelijk op de maat van van Aert gesneden leek te zijn. Maar dat was meer om het spannend te maken. Over het parcours van dit jaar denk ik ongeveer hetzelfde. Zou het Wout beter passen, dan zou het na 2 rondes beslist zijn vrees ik.
Op zich is het niet zo vreemd om een parcours wat aan te passen voor een WK, of gewoon voor het nieuwe seizoen. Dat gebeurt wel vaker.
Campagnolo Ultra Dork
Onhandig dat Adrie er bij betrokken is. Maar Wout fans hebben wel erg weinig vertrouwen in deze kanjer. Hij gaat met een minuut voorsprong winnen en de laatste keer over de planken (het zijn geen balkjes!!) krast hij zijn naam er nog even in.
Overigens heeft Mathieu erg slechte ervaring met het verplaatsen van plankjes tijdens kampioenswedstrijden.
Overigens heeft Mathieu erg slechte ervaring met het verplaatsen van plankjes tijdens kampioenswedstrijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
In dit geval kan weghalen juist wel handig zijn
Less is bore
Voorverkoop gaat richting 40 000 tickets, en het is nog maar woensdag....
https://www.hln.be/kapellen/topdrukte-v ... ~acc5e56c/
https://www.hln.be/kapellen/topdrukte-v ... ~acc5e56c/
Niks nieuws onder de zon. Van Aert won toen overigens:
https://sporza.be/nl/2017/01/10/albert_ ... 1-2863089/
Van Aert heeft toen nog in een ander artikel laten optekenen dat het wel wat vreemd was, maar Adrie altijd mooie parcours maakt en hij daar blij om was.
Much ado about nothing. Bij mijn weten heeft hij er ook nog niks over gezegd.
https://sporza.be/nl/2017/01/10/albert_ ... 1-2863089/
Van Aert heeft toen nog in een ander artikel laten optekenen dat het wel wat vreemd was, maar Adrie altijd mooie parcours maakt en hij daar blij om was.
Much ado about nothing. Bij mijn weten heeft hij er ook nog niks over gezegd.