Dat kan wel zijn, maar in België gaan ze "ons Tommeke" en "ons Philippe" echt niet zo in een hoek drijven dat ze wel móeten bekennen, iets waar wij ons handen niet voor omdraaiden... De omerta is daar vele malen sterker, over Zuid Europa nog maar te zwijgen.simen schreef:Afgelopen zondag de tijdrit in Zwitserland.Macer77 schreef:Waarom moeten we in Nederland altijd het braafste jongetje van de klas zijn.. De spaanse en italiaanse ploegen hoor je niet en waarschijnlijk werd daar ook wel iets gebruikt. Maar daar laten ze het allemaal rusten, itt hier waar alle oude koeien uit de sloot gehaald moeten worden.
Als je goed naar het commentaar luistert van de Vlaamse commentatoren dan praten ze over alle prestaties die neergezet worden zoals altijd zonder vraagtekens
Op het laatst echter wordt toch in het bijzonder nog eens gewezen naar de prestatie van Bauke.
Met de nadruk op het feit dat hij die prestatie schoon levert en ook openlijk uitspreekt dat hij schoon rijdt.
Daar klonk toch een zekere bewondering in door.
De omerta wringt dus wel degelijk, ook in het buitenland.
Het dopingtopic 2.0
Do not CROSS the road!
Ah, omdat Bauke het zèlf zegt weten ze natuurlijk wel zeker dat hij schoon rijdt? (dat blinde geloof van Wuyts ook altijd... je moet naïviteit niet met omertà verwarren!)
Van Zuid-Europa gesproken: in Italië zijn gerechtelijke instanties al vele jaren langer op dopingjacht dan in Nederland hoor... En ik kan me nu ook niet meteen erg kritische stellingnames van de Nederlandse wielerjournalisten herinneren, eigenlijk. Tot ze voor voldongen feiten werden geplaatst: op dat moment waren ze in België (al enkele jaren eerder dus) ook erg scherp voor Museeuw - maar Boogerd mag gerust zijn: dat gaat wel weer voorbij. Ook in Nederland.
Van Zuid-Europa gesproken: in Italië zijn gerechtelijke instanties al vele jaren langer op dopingjacht dan in Nederland hoor... En ik kan me nu ook niet meteen erg kritische stellingnames van de Nederlandse wielerjournalisten herinneren, eigenlijk. Tot ze voor voldongen feiten werden geplaatst: op dat moment waren ze in België (al enkele jaren eerder dus) ook erg scherp voor Museeuw - maar Boogerd mag gerust zijn: dat gaat wel weer voorbij. Ook in Nederland.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik hoop het voor Boogie.
Lijkt nu alsof hij als enige moet hangen en dat vind ik erg oneerlijk. Allemaal hangen (rapport sorgdrager:90-95% gebruikte) of niemand hangen. Hoop dat ze bij Belkin eerst eens schoon schip gaan maken en de liegbeesten van de Boogie-generatie eruit mikken.
Lijkt nu alsof hij als enige moet hangen en dat vind ik erg oneerlijk. Allemaal hangen (rapport sorgdrager:90-95% gebruikte) of niemand hangen. Hoop dat ze bij Belkin eerst eens schoon schip gaan maken en de liegbeesten van de Boogie-generatie eruit mikken.
Less is bore
Nietsdinictus schreef:Wat zou er met dekker gebeuren als Belkin instapt?
a) Hij heeft nooit gebruikt, zegt hij.
b) Als hij wel gebruikt heeft zal hij dat never nooit niet te nimmer toegeven omdat dan zijn zoontje met een levenslang trauma komt te zitten. http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ikel.dhtml
Waarschijnlijke een hele simpele gedachte van mij maar als ik als sponsor besluit om in te stappen dan zou ik o.a.:dinictus schreef:Wat zou er met dekker gebeuren als Belkin instapt?
1] Geen compleet team "overnemen".
2] Een geheel nieuw team samenstellen met renners uit diverse teams die anders zonder werk komen te zitten. (bv Blanco - Radio/Leo)
3] Een geheel nieuwe technische staf (dus niet een huidige uit één team)
4] Voor zowel renner als staf een dusdanig contract opstellen met daarin een clausule met een gigantische financiële boete indien er toch sprake zal zijn van een dopingverleden.
Het hiermee voor een persoon zo moeilijk te maken om wel of niet te tekenen.
5] Een staf complementeren met personen die niet perse uit het "directe" wielerwereld komen.
Ach, ik zal er wel geen verstand van hebben denk ik nu ineens
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
In een ideale wereld is een ploegleiding 100 % zuiver op de graat. Maar de praktijk leert dat een overgrote meerderheid van wie in de voorbije decennia bij de wielersport betrokken was, op de een of andere manier (rechtstreeks of onrechtstreeks) besmet is, òf minstens medeplichtig omdat ze de andere kant opkeken. Dus zit je met het probleem dat er, eens je alle Riisen, Dekkers, Bruyneels, Vinokourovs, Ibargurens, Lefèvere's en Gianetti's eruit hebt gezuiverd, eigenlijk haast niemand met de nodige ervaring in het peloton meer overblijft om in de ploegleiderswagen of staf plaats te nemen... Hoe los je zoiets op?
(of zie ik het nu tè somber?)
(of zie ik het nu tè somber?)
Laatst gewijzigd door dario op 21 jun 2013 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Punt 1, 2 en 3:
Een team overnemen is natuurlijk veel makkelijker instappen, een team als Blanco heeft genoeg talent om er zeker van te zijn dat je een aantal mooie overwinningen zal behalen en wat korte klassementen zal rijden. Als je een nieuwe ploeg opstart moet je hopen dat er wat talent een aflopend contract heeft of met behoorlijk wat poen schuiven. Hetzelfde geldt op het gebied van de staf. Daarbij nemen ze lijkt mij bijvoorbeeld ook alle voertuigen over, zal toch ook wel weer wat schelen dat je dat soort spul niet allemaal nieuw hoeft aan te schaffen. Blanco heeft ook al materiaal sponsors, dat is ook een stuk makkelijker om de tafel zitten dan een koud contact.
Kortom, ik kan meer zwaar wegende voordelen dan nadelen bedenken, vooral omtrent geldzaken
Bij punt 4 vraag ik me af of zoiets wel rechtsgeldig zal kunnen zijn, maar daar heb ik 0 verstand van.
Bij punt 5 ga je ervan uit dat alleen mensen uit de wielerwereld zich met shady business bezig houden.
Een team overnemen is natuurlijk veel makkelijker instappen, een team als Blanco heeft genoeg talent om er zeker van te zijn dat je een aantal mooie overwinningen zal behalen en wat korte klassementen zal rijden. Als je een nieuwe ploeg opstart moet je hopen dat er wat talent een aflopend contract heeft of met behoorlijk wat poen schuiven. Hetzelfde geldt op het gebied van de staf. Daarbij nemen ze lijkt mij bijvoorbeeld ook alle voertuigen over, zal toch ook wel weer wat schelen dat je dat soort spul niet allemaal nieuw hoeft aan te schaffen. Blanco heeft ook al materiaal sponsors, dat is ook een stuk makkelijker om de tafel zitten dan een koud contact.
Kortom, ik kan meer zwaar wegende voordelen dan nadelen bedenken, vooral omtrent geldzaken
Bij punt 4 vraag ik me af of zoiets wel rechtsgeldig zal kunnen zijn, maar daar heb ik 0 verstand van.
Bij punt 5 ga je ervan uit dat alleen mensen uit de wielerwereld zich met shady business bezig houden.
@ dario: Ik denk dat er dan ook teveel gekeken wordt naar personen die jij bv opnoemt. "Rookies" zoals Frank Rijkaard in het begin van zijn trainersvestaan had bv ook weinig ervaring, kreeg de tijd en zie wat hij bereikt had.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je houdt er geen rekening mee dat Belkin enkel hun naam op het shirt willen hebben. Er zit daar niemand te wachten om een wielerploeg vanaf de grond op te bouwen, daar gaat namelijk nogal wat werk in zitten. Door hoofdsponsor bij Blanco te worden hoef je bij wijze van spreken alleen wat miljoenen over te maken en het werk zit er op.
Je hebt gelijk, alleen áls ik als hoofdsponsor zou willen/kunnen instappen, áls, dan zou ik dus ook geen direct vervolg geven aan de Blancoploeg zoals die nu gevormd is door de renners, staf, mede-sponsors. Van de grond af aan opnieuw opbouwen. Zitten de huidige sponsors dan vast aan "de Blancoploeg? Zo niet dan zullen lijkt mij ook wel meedoen met een nieuw deugdelijk opgezet team. Het sponsoren zonder verdere betrokkenheid door alleen maar geld over te hoeven maken is mijn steel dan ook niet.amclassic-fan schreef:Je houdt er geen rekening mee dat Belkin enkel hun naam op het shirt willen hebben. Er zit daar niemand te wachten om een wielerploeg vanaf de grond op te bouwen, daar gaat namelijk nogal wat werk in zitten. Door hoofdsponsor bij Blanco te worden hoef je bij wijze van spreken alleen wat miljoenen over te maken en het werk zit er op.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.