Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Fwillems
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 aug 2014 09:52

Fwillems 19 okt 2014 08:30

ARB schreef:
Fwillems schreef:Bedankt voor de foto's !
Spijtig dat de zwarte Aeroad er niet stond.
Maar krijg hem normaal volgende week aan dan post ik er ook wel wat op het forum !
Waar woon je? Welke maat heb je besteld?
België, zou normaal week 43 zijn dus vanaf 20 oktober.
Maat XS!
Ultegra crank gaat er normaal meteen ook af voor men rotor flow !
Hoop het hier up to date. Hopenlijk loopt het niet uit !!! :)

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 19 okt 2014 09:39

ARB schreef:Nou, via een omweg hierbij een aantal foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mocht je alles willen zien en lezen van mijn bezoek aan BikeMotion http://e-bike-andre.blogspot.nl/2014/10 ... -2014.html
Waarom bestel je geen frameset van de Ultimate cf sl en koop je onderdelen zoals je wilt? Die van mij komt in maart.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 19 okt 2014 10:10

arnoudrace schreef:
Waarom bestel je geen frameset van de Ultimate cf sl en koop je onderdelen zoals je wilt? Die van mij komt in maart.
Denk dat je m'n blog hebt gelezen. Dat opbouwen zat gisterenavond ook in mijn kop. 20 jaar geleden hielp ik in mijn vrije tijd bij een FM voor onderdelen ;) en daardoor wist ik hoe je een fiets opbouwde. Heb de laatse jaren de techniek niet meer bijgehouden, enkel de huistuin en keuken wisselingen, pion, spaken etc. Dus geen ervaring met Carbon en geen gereedschap. Wat heb je er überhaupt voor nodig?
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 19 okt 2014 11:09

Frankfiets schreef:Ik heb bij mijn Canyon met mavic wielen met exalith rem randen een extra setje remblokjes gekregen.
Dat zijn Shimano R55C4 blokjes. Op de streepjescode staat Exalith rim pads. Ik kan nergens vinden of ze dan ook echt geschikt zijn voor exalith... Waarom doen ze er dan geen mavic blokjes bij. Weet iemand dit?
zijn dit niet de shimano blokjes die canyon gedemonteerd heeft om plaats te maken voor de mavic exalith blokjes ?

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 19 okt 2014 11:19

IWC schreef:
Frankfiets schreef:Ik heb bij mijn Canyon met mavic wielen met exalith rem randen een extra setje remblokjes gekregen.
Dat zijn Shimano R55C4 blokjes. Op de streepjescode staat Exalith rim pads. Ik kan nergens vinden of ze dan ook echt geschikt zijn voor exalith... Waarom doen ze er dan geen mavic blokjes bij. Weet iemand dit?
zijn dit niet de shimano blokjes die canyon gedemonteerd heeft om plaats te maken voor de mavic exalith blokjes ?
Dat zou heel goed kunnen. Maar op de verpakking staat exalith rimpads, maar het zijn gewoon shimano blokjes. Beetje onduidelijk. Maar ik denk dat je gelijk hebt en dat Canyon ze verwisseld heeft.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 19 okt 2014 12:48

ARB schreef:
arnoudrace schreef:
Waarom bestel je geen frameset van de Ultimate cf sl en koop je onderdelen zoals je wilt? Die van mij komt in maart.
Denk dat je m'n blog hebt gelezen. Dat opbouwen zat gisterenavond ook in mijn kop. 20 jaar geleden hielp ik in mijn vrije tijd bij een FM voor onderdelen ;) en daardoor wist ik hoe je een fiets opbouwde. Heb de laatse jaren de techniek niet meer bijgehouden, enkel de huistuin en keuken wisselingen, pion, spaken etc. Dus geen ervaring met Carbon en geen gereedschap. Wat heb je er überhaupt voor nodig?
Hi, enige klussen bij opbouwen die je met speciaal gereedschap moet doen is het inpersen van de trapaslagers en inkorten van je vorkbuis. Met wat creativiteit kun je lenen, of de klus uitbesteden. Verder allemaal 'normaal gereedschap' zoals goede inbussleutels, het reguliere gereedschap voor (de-)monteren cassette etc. Part of the hobby zou het kunnen worden? :)
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Fwillems
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 aug 2014 09:52

Fwillems 19 okt 2014 12:51

Koop alles maar een in stukken ga je moeite hebben om de prijs van Canyon te bekomen.
+ de korting op de aeroad cf slx met mijn licentie is niet te evenaren.
En vind de ultimate wel oké maar vind het design van de nieuwe Aeroad 10x mooier :)
Maar smaken verschillen daarin he !!!

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 19 okt 2014 12:52

franklin schreef:Geweldig mooie fietsen. Als ze ooit nog eens afstappen van die matte lak dan zou ik serieus overwegen om een Canyon te kopen.
Ik vind ze ook lelijk gespoten/gelakt. Ik denk toch dat ik er volgend jaar een ga kopen, dan laat ik het frame wel overspuiten. Heb je ook echt iets origineels.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5247
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 okt 2014 13:18

Hallo mede canyon liefhebbers.

Momenteel ben ik in het bezit van een Canyon Ultimate CF uit 2010. Alhoewel dit frame mij nog erg goed bevalt, kan dit zo voorbij zijn aangezien ik wedstrijden fiets. Een valpartij zit dan soms in een klein hoekje met alle gevolgen van dien. Nu maakt mij dat niet zoveel uit, maar wil graag alvast voorbereid zijn, zodat ik niet lang hoef te zoeken.

Mijn zadel zit op 74,5cm hoogte (BB- bovenkant zadel).
Stuurpen van 110mm
balhoofd van 160mm met 4,5mm sluitring en 5mm spacer.

Nu is mijn oog gevallen op de Canyon Ultimate AL SLX. Dit alu frame kan volgens mij wel tegen een stootje en is met €699,- (met licentiekorting) goed betaalbaar. Toch heb ik nog wat vragen..

1. Mijn huidige ultimate CF heeft een balhoofdhoek van 73 graden. De Ultimate AL heeft een hoek van 72,75 graden. Ga ik dit kleine verschil merken in 'slomer' stuurgedrag?

2. Mijn huidige ultimate CF heeft een stack van 568,1 en reach van 390,9. De AL heeft een stack van 558 en reach van 384. Klopt het dat ik voor de AL dus 1cm spacer extra nodig heb? (ik gebruik nu lage (4,5mm) sluitring en 5mm spacer. De reach is 6,9mm korter, dus zou ik door 3,1mm langer te zitten een stuurpen van 12cm kunnen plaatsen ipv de 11cm die ik nu gebruik?

Voor de volledigheid heb ik ook nog even de geometrie gegevens van de Ultimate CF 2015 erbij gedaan. Die lijkt niet zoveel te verschillen met mijn huidige Ultimate CF 2010. Stack scheelt10,1cm. Dit komt waarschijnlijk door het verschil in balhoofd 2010: 16cm en 2015: 15cm. De reach van de 2010 is 7,9mm korter dan de 2015. Hier zou dus ook een 12cm stuurpen op kunnen ipv 11cm.

Laatste vraag. Hoe rijdt de Ultimate AL? Stijf genoeg voor koersen? Of doe ik van Carbon Ultimate CF naar Ultimate CF carbon een stap terug? Door het geld wat ik bespaar zou ik een mooie set fullcarbon wielen kunnen kopen waarmee ik de 300gram gewicht toename van het frame weer kan besparen.. alhoewel gewicht niet zo'n issue is bij de Nederlandse koersen.

Afbeelding

Ben benieuwd of ik op de juiste manier de frames vergelijk, of dat ik iets over het hoofd zie.
Bedankt voor jullie reactie/hulp.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 19 okt 2014 13:56

koos1978 schreef:
franklin schreef:Geweldig mooie fietsen. Als ze ooit nog eens afstappen van die matte lak dan zou ik serieus overwegen om een Canyon te kopen.
Ik vind ze ook lelijk gespoten/gelakt. Ik denk toch dat ik er volgend jaar een ga kopen, dan laat ik het frame wel overspuiten. Heb je ook echt iets origineels.

Helemaal mee eens! Een beetje kleur zou ze nog mooier maken, het is alleen zo dat als je het frame laat overspuiten vervalt de garantie: http://www.canyon.com/_nl/service/faq.html?c=8

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 19 okt 2014 14:54

Dat is inderdaad het grootste nadeel, dat had ik zelf ook bedacht. Dat is dan "de gok" die ik dan maar moet nemen.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 19 okt 2014 15:48

Ik hou wel van strak en eenvoud. Dat wil zeggen dat Canyon in mijn ogen geen Pinarello moet gaan worden maar een beetje meer kleur is welkom want de huidige lijn vind ik niks. Vind de nieuwe Aeroad erg mooi en zou 'm zo kopen maar de keuze tussen rood wat ik niet wil en een begrafenisfiets nee. Zou bijvoorbeeld best extra willen betalen voor een andere kleur net als voor metallic lak bij een auto bijvoorbeeld. Maar om een nieuwe fiets te kopen en deze te laten overspuiten en daarmee je garantie verspelen is natuurlijk ook niet echt een oplossing. Zou leuk zijn als ze een aantal spuiters selecteren die het frame een kleurtje kunnen geven zonder verlies van de garantie. Dit geld overigens niet alleen voor Canyon.
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie