Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Waarom moet de importeur hier iets over zeggen, situatie is toch redelijk helder (en al talloze jaren hetzelfde) als je in maart/april nog een frame voor dit jaar wilt bestellen ben je simpelweg te laat.
Geen importeur gaat veel voorraad opbouwen met peperdure modellen waarvan nog maar af te wachten is of ze überhaupt verkocht gaan worden.
Relatief "kleine" merken zoals cervelo kopen produktietijd in bij een carbonproducent in China. Is deze (zo klein mogelijke) batch gedraaid dan stapt men over op de order van de volgende fabrikant en komt de eerste pas weer aan de beurt als alle eerder orders zijn weggewerkt (en hier kan soms maanden tussen zitten)
Een fiets/frame bestel je gewoon in oktober, je hebt dan voldoende tijd om de levering af te wachten.
Cannondale kampt overigens met exact hetzelfde probleem, Supersix slaat aan en meteen is alles tijdenlang uitverkocht.
Geen importeur gaat veel voorraad opbouwen met peperdure modellen waarvan nog maar af te wachten is of ze überhaupt verkocht gaan worden.
Relatief "kleine" merken zoals cervelo kopen produktietijd in bij een carbonproducent in China. Is deze (zo klein mogelijke) batch gedraaid dan stapt men over op de order van de volgende fabrikant en komt de eerste pas weer aan de beurt als alle eerder orders zijn weggewerkt (en hier kan soms maanden tussen zitten)
Een fiets/frame bestel je gewoon in oktober, je hebt dan voldoende tijd om de levering af te wachten.
Cannondale kampt overigens met exact hetzelfde probleem, Supersix slaat aan en meteen is alles tijdenlang uitverkocht.
Sharkman 1 schreef:Waarom moet de importeur hier iets over zeggen, situatie is toch redelijk helder
De reden is misschien helder voor winkeliers en verdelers, maar ik kan me voorstellen dat een consument zich soms afvraagt waar zijn fietsje blijft.
Zoals jij het nu stelt en ik meen Litespeed een stukje terug, krijgen volgens mij maar weinig mensen als antwoord als ze bij de fm telkens een latere datum te horen krijgen. (aan eerder posts te zien)
Het zou in ieder geval enigzins begrip kunnen opleveren als ditzelfde verhaal werd verteld bij de boodschap van een uitgestelde levering.
Niet iedereen kan zich een voorstelling maken van de gang van zaken bij een fabriek of productie en dan is het moeilijk te begrijpen dat je niet aan het lijntje word gehouden maar dat het een onvoorziene situatie is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ach communicatie is nooit het sterkste punt geweest bij FM's en importeurs.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Fm's en importeurs willen simpelweg zoveel mogelijk verkopen. Als je tegen een klant bij voorbaat eerlijk zegt dat ze een fiets kunnen kopen maar dat levering tot een paar maanden kan gaan duren zullen maar weinig kopers nog tot koop overgaan (fietsen zijn vaak een impulsaankoop wat inhoudt dat een klant zo gauw als het mooi weer wordt z.s.m. op zijn/haar nieuwe fiets rond wil rijden.....
Vreemd genoeg kan dit systeem bij auto's wel werken en krijg je vooraf -doorgaans - redelijki betrouwbaar de levertijd te horen.
Vreemd genoeg kan dit systeem bij auto's wel werken en krijg je vooraf -doorgaans - redelijki betrouwbaar de levertijd te horen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
Nou , even een paar opmerkingen over wat hier boven gezegd is.
ten eerste is de T1 een aluminium frame dus die carbon boeren hebben allen met de vork wat te doen .
ten tweede, ik denk als ik nu een BAAN FRAME aan wil schaffen voor de winter 2010 /2011 dat ik toch wel redelijk op tijd ben met bestellen,
Maar zelfs dat lukt niet.
ik ben al bezig met het uit Amerika te halen daar hebben ze nog zat van die dingen hangen en goed koper qua aanschaf komt allen nog verzending bij van $195 en wat invoerrechten misschien.
dus als dit niet lukt is het een verloren kans van Cervelo om weer een frame te verkopen denk ik. en misschien zijn er nog veel meer mensen die af haken om deze reden. jammer jammer
maar dat krijg je ook als je frames laat bouwen in China .there are 60 million bicycles in Bi........g:D
ten eerste is de T1 een aluminium frame dus die carbon boeren hebben allen met de vork wat te doen .
ten tweede, ik denk als ik nu een BAAN FRAME aan wil schaffen voor de winter 2010 /2011 dat ik toch wel redelijk op tijd ben met bestellen,
Maar zelfs dat lukt niet.
ik ben al bezig met het uit Amerika te halen daar hebben ze nog zat van die dingen hangen en goed koper qua aanschaf komt allen nog verzending bij van $195 en wat invoerrechten misschien.
dus als dit niet lukt is het een verloren kans van Cervelo om weer een frame te verkopen denk ik. en misschien zijn er nog veel meer mensen die af haken om deze reden. jammer jammer
maar dat krijg je ook als je frames laat bouwen in China .there are 60 million bicycles in Bi........g:D
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
de monsternaar schreef: dus als dit niet lukt is het een verloren kans van Cervelo om weer een frame te verkopen denk ik. en misschien zijn er nog veel meer mensen die af haken om deze reden. jammer jammer
maar dat krijg je ook als je frames laat bouwen in China .there are 60 million bicycles in Bi........g:D
Sorry hoor, maar persoonlijk vind ik die T1 niet echt bijzonder.
Zeker niet bijzonder genoeg om er zoveel moeite voor te doen en kosten voor te maken. (douane is wel zeker)
Het ziet eruit als een P2k of P2 SL, gemodificeerd tot baanframe, met een andere liggende buis.
En de modificatie is niet echt fraai te noemen.
Kijk eens goed naar de lasnaad liggende buis/balhoofd.
Of liever......las-landschap.
Ook hierop weer een onbegrijpelijk spuitschema, waardoor je straks de C mist als je je crank hebt gemonteerd.
Oh ja, het zijn trouwens 9 million bicycles die er in Bejing de rondte doen
[img=http://farm4.static.flickr.com/3487/397 ... 1f0427.jpg]
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Alleen komen alu fietsen uit taiwan want Chinezen kunnen voor geen meter lassen.....
Qua baanframes is er toch voldoende ander moois te krijgen (aantal italiaanse merken kunnen je daar best mee helpen).
Persoonlijk vindt ik het willier piste frame een paar klassen mooier dan de cervelo maar dat is smaak.....
Willier
Qua baanframes is er toch voldoende ander moois te krijgen (aantal italiaanse merken kunnen je daar best mee helpen).
Persoonlijk vindt ik het willier piste frame een paar klassen mooier dan de cervelo maar dat is smaak.....
Willier
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
You are absolutely right 9 million bicycles in Bejing
niets tegen in te brengen
las werk is inderdaad niet proper
cervelo staat er ook inderdaad te groot op
goede argumenten
maar wel redelijk betaalbaar ik zit ook te twijfelen tussen een T1 en een felt http://www.racycles.com/product.aspx?ca ... 7&pid=4082
is dit de reden dat ze slecht te leveren zijn, niet mooi genoeg??? voor Cervelo doen
niets tegen in te brengen
las werk is inderdaad niet proper
cervelo staat er ook inderdaad te groot op
goede argumenten
maar wel redelijk betaalbaar ik zit ook te twijfelen tussen een T1 en een felt http://www.racycles.com/product.aspx?ca ... 7&pid=4082
is dit de reden dat ze slecht te leveren zijn, niet mooi genoeg??? voor Cervelo doen
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
de monsternaar schreef: is dit de reden dat ze slecht te leveren zijn, niet mooi genoeg??? voor Cervelo doen
Haha, dat zal het niet zijn.......hoewel dat een reden zou zijn die veel mensen met een respecterend knikje zouden verwelkomen.
"sorry, je frame komt wat later want Gerard en Phil zijn niet tevreden met het resultaat en gaan de productie en afwerking herzien"