@Enzzo (en daarna probeer ik het te laten rusten)
Op dit moment is er helemaal geen sprake van een discussie m.i., maar dreigt het te ontaarden in een flame-war. En daar is niemand mee gebaat. Maar vooruit, een korte "verantwoording":
Al sinds het begin van de crisis (en dit topic) ventileer ik hier regelmatig de mening dat ik de maatregelen niet in proportie vind staan tot dat wat die maatregelen proberen te voorkomen. Anderen hebben daar een andere mening over, en daar ontstaan soms felle discussies over (soms ook tussen jou en mij), maar dat is goed. We hoeven het niet over alles eens te zijn, en op enkele vlakken wordt desondanks soms zelfs consensus bereikt.
Waar ik minder goed tegen kan is het framen van wat ik maar "maatregelcritici" noem als asocialen. Ook de (helaas nogal menselijke) neiging om vooral het gedrag van anderen de schuld te geven van het probleem stuit mij regelmatig tegen de borst. Helemaal omdat de relatie tussen het gedrag van die anderen en de coronaproblematiek erg zwak is (bekijk bijvoorbeeld emeritus hoogleraar informatica @wouterkeller op twitter eens voor over het algemeen goed onderbouwde kritiek op dergelijke "relaties").
Op het moment dat die verwijtende toon een persoonlijk tintje krijgt, dan wil ik er nogal eens met gestrekt been invliegen. Dat is misschien niet handig (ik durf wat dat betreft best de hand in eigen borst te steken hoor!)
De laatste opleving van wat ik in een vorige post "moddergooien" noemde kwam doordat gene een nogal sarcastische reactie van mij ("jammer dan dat het geen echt killer virus is" oid) op een nogal cynische opmerking van hem ("de mens is de epidemie" oid) volstrekt verkeerd interpreteerde, en daar een opmerking richting mij bijmaakte waar ik dus op aansloeg. Niet handig, mea culpa....
Omdat ik van mening ben dat dergelijk gebakkelei echt helemaal niets toevoegt aan het forum, laat staan aan dit topic, lijkt het mij verstandiger als een mod deze hele borderline flame-war verwijdert. Ik zie dat niet als zwaktebod (immers, in mijn ogen is het stadium van discussie wat deze casus betreft al lang voorbij), maar als opschoning van een toch al explosief topic.
Tot zover
(Goh, wat mis ik die felle discussies over schijfremmen/velgremmen, campa/shimano en triple/compact
)