Specialized
Ik heb in februari toch nog een nieuwe carbon fiets (geen Specialized maar Colnago) met volledig r8050 Di2 rimbrake en alu velgen voor 2750 incl spd-sl pedalen. Totaalgewicht incl cages en bryton 420 + mount = 8.05kg
Ja wel rimbrake en geen disc, dan was het 750,- duurder. Overjarig model misschien, maar kwam prijs is dat een prima middenklasser met goeie specs. Zijn er betere frames en wielen? Sure, daar betaal je dan ook voor. Maar er is ook in de middenklasse prima spul te vinden voor een goeie prijs als je bereid bent tot even zoeken.
Ja wel rimbrake en geen disc, dan was het 750,- duurder. Overjarig model misschien, maar kwam prijs is dat een prima middenklasser met goeie specs. Zijn er betere frames en wielen? Sure, daar betaal je dan ook voor. Maar er is ook in de middenklasse prima spul te vinden voor een goeie prijs als je bereid bent tot even zoeken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Alleen is velgrem uitstervend en kun je er dus minimaal €1000,- en 1000gr bij optellen voor een nieuwe disc fiets. En overjarige modellen vergelijken met het huidige modeljaar is natuurlijk appels met peren.
Less is bore
Tuurlijk is dat niet hetzelfde, maar laten we eerlijk zijn: wie merkt daadwerkelijk het verschil tussen een overjarig model en een van het huidige modeljaar? Als elke laatste watt telt, sure, maar voor een amateur zoals 99% van de mensen hier maakt een paar watt verschil erg weinig uit, zeker als het verschil in prijs 1000,- ofzo is.
Dat was ook mijn reden om voor rimbrakes te gaan ipv schijven. Ja je bent beperkt in de wielsets die je kunt krijgen, maar je gaat ook geen set van 1500,- op een fiets van 2700,- zetten. En carbon klinkt leuk in de kroeg, en ziet er mooi uit, maar wederom functioneel voor ons amateurs scheelt het niet veel tenzij je competitief wedstrijden gaat rijden. Nja je gemiddelde op Strava wordt misschien 0.5-1kmh hoger. Lol...
Heb nu een leuke 2e hands dtswiss rr511 set met 350 hubs, die ik net bij maatwielen opnieuw heb laten spaken. Lichter dan de wielen die er bij aankoop op zaten en nog iets hoger ook 25mm om 32mm.
Uiteindelijk komt het er op neer hoeveel je bereid bent om uit te geven voor een fiets. De een zal een budget van 500,- hebben, de ander 15000. Is die 15000 fiets beter dan die van 500? Tuurlijk. Zal degene met de fiets van 500,- er minder plezier van hebben? Ik betwijfel het
Dat was ook mijn reden om voor rimbrakes te gaan ipv schijven. Ja je bent beperkt in de wielsets die je kunt krijgen, maar je gaat ook geen set van 1500,- op een fiets van 2700,- zetten. En carbon klinkt leuk in de kroeg, en ziet er mooi uit, maar wederom functioneel voor ons amateurs scheelt het niet veel tenzij je competitief wedstrijden gaat rijden. Nja je gemiddelde op Strava wordt misschien 0.5-1kmh hoger. Lol...
Heb nu een leuke 2e hands dtswiss rr511 set met 350 hubs, die ik net bij maatwielen opnieuw heb laten spaken. Lichter dan de wielen die er bij aankoop op zaten en nog iets hoger ook 25mm om 32mm.
Uiteindelijk komt het er op neer hoeveel je bereid bent om uit te geven voor een fiets. De een zal een budget van 500,- hebben, de ander 15000. Is die 15000 fiets beter dan die van 500? Tuurlijk. Zal degene met de fiets van 500,- er minder plezier van hebben? Ik betwijfel het
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je mist het punt volgens mij…..
De prijslijsten worden elk jaar onredelijk veel duurder. Dat gaat hoe dan ook overal zijn weerslag op hebben.
De prijslijsten worden elk jaar onredelijk veel duurder. Dat gaat hoe dan ook overal zijn weerslag op hebben.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 sep 2021 16:13
Beste Specializers,
In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets kijk ik ook naar Specialized. Heeft iemand een verklaring voor het prijsverschil en het verschil in specs tussen de Tarmac SL7 Expert en de Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2? Dit verschil bedraagt €400. Het prijsverschil tussen de een Ultegra en Ultegra Di2 groupset is ca €750, verder is het enige verschil dat Expert carbon wielen heeft en de Expert - Ultegra Di2 niet. Uit een quickscan op internet volgde dat de carbon wielen ca €1500 kosten. Ik weet niet wat de DT Swiss R470 kosten. De Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2 van €6k zonder carbon wielen vind ik wel wat overpriced als je naar de concurentie kijkt en ook in verhouding met de Tarmac SL7 Expert. Of zie ik misschien wat over het hoofd? Aan een setje knappe wielen heb je naar mijn mening meer dan aan het electrisch verwisselen van verzet.
https://www.specialized.com/nl/nl/compa ... &pc=188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 544-188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 854-175295
Ik ben benieuwd!
Sportieve groet, Grijzelized
In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets kijk ik ook naar Specialized. Heeft iemand een verklaring voor het prijsverschil en het verschil in specs tussen de Tarmac SL7 Expert en de Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2? Dit verschil bedraagt €400. Het prijsverschil tussen de een Ultegra en Ultegra Di2 groupset is ca €750, verder is het enige verschil dat Expert carbon wielen heeft en de Expert - Ultegra Di2 niet. Uit een quickscan op internet volgde dat de carbon wielen ca €1500 kosten. Ik weet niet wat de DT Swiss R470 kosten. De Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2 van €6k zonder carbon wielen vind ik wel wat overpriced als je naar de concurentie kijkt en ook in verhouding met de Tarmac SL7 Expert. Of zie ik misschien wat over het hoofd? Aan een setje knappe wielen heb je naar mijn mening meer dan aan het electrisch verwisselen van verzet.
https://www.specialized.com/nl/nl/compa ... &pc=188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 544-188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 854-175295
Ik ben benieuwd!
Sportieve groet, Grijzelized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik niet. Di2 is gewoon heel fijn.
Wielen kun je altijd nog upgraden en beter wielen hoeven echt geen 1500,- te kosten.
Wielen kun je altijd nog upgraden en beter wielen hoeven echt geen 1500,- te kosten.
Less is bore