Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 23 okt 2014 21:35

Afbeelding

Prima bike. Cross er ook mee. Stijf zat. Niet de lichtste alleen. Std spec wel wat karig.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
ldtriatleet
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21

Gebruikersavatar ldtriatleet 24 okt 2014 22:36

@arnoudrace
Je gebruikt de Inflite dus ook als wegfiets?
Is ook mijn intentie voor die paar keer dat ik met de club mee fiets (de overige trainingen op de Speedmax)

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 25 okt 2014 00:09

Klopt, maar alleen voor slechtweer, middellange ritjes etc. Is goed te doen, met 28mm bandjes.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Daanbels
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2014 20:33

Daanbels 25 okt 2014 21:17

Dag allemaal,

Sinds vandaag heb ik me geregistreerd bij het FIETS forum en eigelnlijk met één reden, ik wil een Canyon kopen.
Vorige week ben ik op bike motion geweest met de hoop dat ik de bikes van Canyon even kon vasthouden en de kleurstellingen even in het echt kon bekijken. Maar helaas, de fietsen waren vastgezet en enkel te bezichtigen in het rood en roze, niet echt mijn kleuren. Dit was dus een beetje erg jammer. Maargoed sinds het bezoek is de twijfel wel toegeslagen.

Het geen waar ik over twijfel is met name de framekeuze en de groepkeuze.
De twijfel zit hem in het volgende;

Het frame, Aeroad CF SLX of Ultimate slx CF SLX.
Qua groep, Dura Ace, Ultegra DI2 of de bekabelde Ultegra.

Qua frame twijfel ik nog, de lakkage van de Aeroad vind ik niet super daarnaast is het frame net iets zwaarder en veel hoekiger. Misschien is deze fiets in den lage landen wel de beste keuze m.b.t. stijfheid. Echter is voor de Ultimate ook iets te zeggen, minder hoekig en iets eleganter, iets goedkoper en een stukje lichter.
Volgens mij was de Ultimate tot de komst van de vernieuwde Aeroad. De jet silver vind ik persoonlijk erg mooi (maar smaken verschillen).

De groepkeuze vind ik ook lastig. De Dura Ace groep vind ik gewoon erg prettig ogen echter neig ik ook wel heel erg naar de nieuwe ontwikkeling van het elektrisch schakelen maar niet tegen de hoofdprijs van de Dura Ace Di2.
Dan de gewone Ultegra, een stuk goedkoper maar schrijft bij een eventuele verkoop na twee jaar wellicht het minst af en is ook een meer dan prima groep.

Oja nog een klein dingetje, de wielen. Cosmic carbon of de ksyrium slr. Beide mooie wielen echter ken ik de kwaliteitsverschillen niet. Nu vind ik de wielen het minst grote probleem. Een extra set wielen vind ik zowieso een must.

Kortom nog een hoop twijfel en ik ben benieuwd naar jullie afwegingen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 okt 2014 21:28

Voor jouw doel zijn beide frames stijf genoeg. Eenvoudige keuze Ultimate met DI2 (maar ja, ik ben om naar elektrisch schakelen) anders Ultimate met DA.
What makes the boat go faster?

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 25 okt 2014 22:46

Ik heb een canyon ultimate cf slx mechanisch frame en wil graag rijden met di2....

Kan dat met dit frame en de nieuwe ultegra groep di2 zonder al te ingewikkelde aanpassingen?

Jerwie
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2014 19:39

Jerwie 25 okt 2014 23:50

Daanbels schreef: Het frame, Aeroad CF SLX of Ultimate slx CF SLX.
Qua groep, Dura Ace, Ultegra DI2 of de bekabelde Ultegra.
De Aeroad is aerodynamischer dus voor het vlakke iets beter. Of dit kleine voordeel het waard is ligt aan wat je ermee wil doen, misschien als je wedstrijden wil rijden. Ik zou eerder naar het budget of de looks kijken.
Ultegra DI2 vind ik te duur vergeleken met gewone Ultegra. Dat lijkt me het gewoon niet waard.
Dura Ace is een stuk duurder dan Ultegra, dat zou ik alleen op een hele dure fiets nemen.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 26 okt 2014 07:54

Wat het je allemaal waard is moet je lekker zelf bepalen daar gaat niemand anders over. Het zijn beide top frames dus ik zou de keuze voornamelijk af laten hangen van de geometrie welke het beste bij je past.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 26 okt 2014 11:20

dieseltje schreef:ik zou de keuze voornamelijk af laten hangen van de geometrie welke het beste bij je past.
+1: geometrie, voorkeur zithouding, gebruiksdoel, budget en tot slot de looks.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 26 okt 2014 20:28

Die Kristoff is toch een behoorlijke grote kerel, lengte 1,81 meter. Maar heb het gevoel dat hij toch maar op een Ultimate maat M rond rijdt.

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... pan__.html

Foto maar even weer weggehaald en vervangen door een link. De foto plaatsen mag vast niet :o
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Daanbels
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2014 20:33

Daanbels 26 okt 2014 21:52

[/quote]
De Aeroad is aerodynamischer dus voor het vlakke iets beter. Of dit kleine voordeel het waard is ligt aan wat je ermee wil doen, misschien als je wedstrijden wil rijden. Ik zou eerder naar het budget of de looks kijken.
Ultegra DI2 vind ik te duur vergeleken met gewone Ultegra. Dat lijkt me het gewoon niet waard.
Dura Ace is een stuk duurder dan Ultegra, dat zou ik alleen op een hele dure fiets nemen.[/quote]


Persoonlijk vindt ik dit heel mooi afgemonteerde fietsen met bijzonder goede wielen en een prachtige frameset. Dura Ace vind ik dus niets misplaatst op deze fiets. Een kleine €4000,- vind ik persoonlijk meer dan genoeg geld voor een fiets. Gewone Ultegra vindt ik eigenlijk afbreuk doen aan het geheel daarom vindt ik dit de minst goede keuze uit de drie.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 okt 2014 23:32

ARB schreef:Die Kristoff is toch een behoorlijke grote kerel, lengte 1,81 meter. Maar heb het gevoel dat hij toch maar op een Ultimate maat M rond rijdt.

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... pan__.html

Foto maar even weer weggehaald en vervangen door een link. De foto plaatsen mag vast niet :o
mocht dit zo zijn, vind ik niet zo gek hoor: balhoofdlengte van Ultimate CF SLX is relatief lang, dus als je nog een behoorlijke drop wilt houden, zoals zoveel profs willen, is een M prima voor die lengte

Plaats reactie