Met dit in gedachten zou ik je een RIH adviseren, of uit de band springen met een Apex of Fons
Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Dat zijn die Roval c38 velgen toch? Die zie ik voor €1200 nieuw?Grijzelized schreef: ↑08 sep 2021 16:30 Beste Specializers,
In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets kijk ik ook naar Specialized. Heeft iemand een verklaring voor het prijsverschil en het verschil in specs tussen de Tarmac SL7 Expert en de Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2? Dit verschil bedraagt €400. Het prijsverschil tussen de een Ultegra en Ultegra Di2 groupset is ca €750, verder is het enige verschil dat Expert carbon wielen heeft en de Expert - Ultegra Di2 niet. Uit een quickscan op internet volgde dat de carbon wielen ca €1500 kosten. Ik weet niet wat de DT Swiss R470 kosten. De Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2 van €6k zonder carbon wielen vind ik wel wat overpriced als je naar de concurentie kijkt en ook in verhouding met de Tarmac SL7 Expert. Of zie ik misschien wat over het hoofd? Aan een setje knappe wielen heb je naar mijn mening meer dan aan het electrisch verwisselen van verzet.
https://www.specialized.com/nl/nl/compa ... &pc=188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 544-188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 854-175295
Ik ben benieuwd!
Sportieve groet, Grijzelized
Als je interesse in de Sl7 hebt zou je eens kunnen kijken of je de bestaande wielset vd Di2 kunt upgraden naar deze Rovals of andere carbon velgen tegen een aantrekkelijke prijs?
Dan durf ik de weg niet meer op
Je hebt overigens ook nog BH, GT en 3T. Maar nu dwalen we te ver af van het topic.
Time is (almost) on my site
Wat die dt swiss wielen betreft: die kosten 250 euro (promotie) op een Nederlandse webshop. Ze wegen 1820 gram, dus toch 250 gram meer dan de c38-wielen. Persoonlijk zou ik dus voor de carbon wielen gaan, met de mechanische ultegra (werkt trouwens prima, heb die zelf ook op mijn racefiets).
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 sep 2021 16:13
Bedankt voor je reactie (en alle andere).Winne2 schreef: ↑09 sep 2021 09:56Dat zijn die Roval c38 velgen toch? Die zie ik voor €1200 nieuw?Grijzelized schreef: ↑08 sep 2021 16:30 Beste Specializers,
In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets kijk ik ook naar Specialized. Heeft iemand een verklaring voor het prijsverschil en het verschil in specs tussen de Tarmac SL7 Expert en de Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2? Dit verschil bedraagt €400. Het prijsverschil tussen de een Ultegra en Ultegra Di2 groupset is ca €750, verder is het enige verschil dat Expert carbon wielen heeft en de Expert - Ultegra Di2 niet. Uit een quickscan op internet volgde dat de carbon wielen ca €1500 kosten. Ik weet niet wat de DT Swiss R470 kosten. De Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2 van €6k zonder carbon wielen vind ik wel wat overpriced als je naar de concurentie kijkt en ook in verhouding met de Tarmac SL7 Expert. Of zie ik misschien wat over het hoofd? Aan een setje knappe wielen heb je naar mijn mening meer dan aan het electrisch verwisselen van verzet.
https://www.specialized.com/nl/nl/compa ... &pc=188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 544-188008
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 854-175295
Ik ben benieuwd!
Sportieve groet, Grijzelized
Als je interesse in de Sl7 hebt zou je eens kunnen kijken of je de bestaande wielset vd Di2 kunt upgraden naar deze Rovals of andere carbon velgen tegen een aantrekkelijke prijs?
De DT Swiss wielen worden op Marktplaats aangeboden van Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2 eigenaren die een upgrade doen. Ze worden aangeboden voor ca €150 - 200. Een upgrade naar carbon wielen kost netto €1k, het verschil tussen Ultegra en Ultegra Di2 is ca €750. Misschien ziet de FM dit ook in en kan ie mooi prijsje maken voor het upgraden van de wielset
Grijzelized
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Gewoon voor de mechanische versie gaan en voor het prijsverschil een trainingsweekendje in de Vogezen of een powermeter aanschaffen .
Mechanisch schakelen werkt ook prima.
Mechanisch schakelen werkt ook prima.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
+1 voor DI2. Een van de beste innovaties van de afgelopen jaren in mijn optiek. uiteraard werkt mechanisch ook, maar elektronisch heeft veel voordelen wat mij niet doet twijfelen.
Precies, rijdt al vele jaren met EPS en ben het laatste half jaar weer overgestapt op mechanisch en het verschil is compleet verwaarloosbaar.MarkVeenstra schreef: ↑09 sep 2021 15:33 Gewoon voor de mechanische versie gaan en voor het prijsverschil een trainingsweekendje in de Vogezen of een powermeter aanschaffen .
Mechanisch schakelen werkt ook prima.
YFood !!!