Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 apr 2010 23:12

Is inderdaad qua aantallen een kleine speler (als je geen complete fietsen verkoopt maak je ook geen aantallen alhoewel dat laatste niet slecht hoeft te zijn blijft het ook exclusief).
Kennelijk zo exclusief dat er mensen bereid zijn om zo lang te wachten......

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 19 apr 2010 23:43

jurgenl schreef:Ik zit ook al maanden te wachten op een Cervelo S2.
Waarom moet het zo lang duren?
Is Cervelo zo'n kleine speler op de fietsmarkt?


Nee hoor.. momenteel is de produktielijn afgestemd op de nieuwe P2C Trike ;)

Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 20 apr 2010 00:48

jurgenl schreef:Ik zit ook al maanden te wachten op een Cervelo S2. Eerst was levering voorzien voor maart maar ik heb ook bericht gekregen dat het half mei wordt.
Is toch ongelooflijk dat we 6 maand moeten wachten op een fiets.
Ik heb zelfs vernomen dat er mensen zijn dat aan het wachten zijn sinds september 2009 op een S2.
Veltec reageert zelfs niet op mails. Geen enkele reactie, ongelooflijk.
Waarom moet het zo lang duren?
Is Cervelo zo'n kleine speler op de fietsmarkt?


In september 2009 was het toen reeds bekent dat de S2 en S3 TEN VROEGSTE zou geleverd worden eind maart / april 2010. Iemand die toen dergelijke fiets wou bestellen wist dit. Spijtig genoeg blijkt deze levering uitgesteld te zijn met 1maand.
Omwille van dergelijke "problemen" te gaan stellen dat Veltec Cervelo-importeur af zou zijn (zie andere quote) lijkt mij enigszins kort door de bocht.
Ik denk dat de oorzaak eerder bij de fabrikant ligt (wie dat ook moge zijn) die hieraan aan de basis ligt. Komt nog bij dat de cervelo-verdeling wereldwijd eind 2009-2010 veranderingen heeft ondergaan. De complete fietsen was 1 stap, maar een andere reden voor de trage leveringen ligt (naar ik heb horen zeggen) in het feit dat men eerst de internetaanbieders wou droog zetten alvorens het nieuwe spul los te laten. Kwestie om de "volle" prijs te kunnen rechtvaardigen.
Het is nu eenmaal zo: indien je iets exclusievers wilt dan de gemiddelde medemens er altijd wat opofferingen dienen te gebeuren.
1 troost : éénmaal je Cervelo onder je gat en alle ellende lijkt lang vervlogen.

1 dezer post ik eens mijn armada als ik de foto's heb geschoten.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 20 apr 2010 01:26

Piraat schreef:
jelleke schreef:
jelleke schreef:even een update over mn cervelo s1 . heb net met veltec gebeld en alle leveringen zijn WEER 4 WEKEN OPGESCHOVEN !!!!!!!! mijn levering staat nu voor half mei gepland ,ik word schijt ziek van al het wachten .loop er sterk aan te denken om maar een andere fiets te kopen ben al van 6 december aan het wachten ,zelfs veltec word er niet goed van en zij kunnen er dan ook niet veel aan doen . vanmiddag maar eens met mn fm gaan praten.............. k@tzooi


hij komt hij komt !!!!! net met de fm gesproken en er is goed nieuws. mijn s1 staat klaar in het vliegtuig om te vertrekken . alleen er hangt een aswolk boven europa en kunnen ze niet vliegen ( zou het met de crematie van sugar lee hooper te maken hebben???) dus als de wind nog effe wil draaien heb ik op het eind van de week mijn (nieuwe) cervelo. misschien dat veltec nog over de brug komt met een setje kleding ??? zit er immers alweer bijna 19 weken op te wachten ,maar het voornaamste is dat hij komt hij komt.......later meer



Hey Jelleke,

Dat zijn mooie berichten.

Ik hoop dat het verhaal van de FM klopt en dat het gaat lukken. Ik zou vorige week mij Cervèlo krijgen, maar moet nu ook tot half mei wachten. Ik wordt er bijna gek van. Verder gaan er allerlei vreemde verhalen rond over de Veltec! Het schijnt dan zij chronisch last hebben met het nakomen van afspraken. Een kwestie van tijd en Cervèlo zoekt een andere importeur of gaat het desnoods zelf doen!

We blijven positief!

Alvast veel succes met je nieuwe bike!


Ik heb zelf in de branche gewerkt en ik kan je vertellen dat dit niet vandoen heeft met Veltec. Zoals Trifox hierboven al uitlegt. Leveringsdatums zijn vaak maanden van te voren al bekend maar toch wordt er nog wel eens mee geschoven.
Met mijn ervaring kan ik met zekerheid zeggen dat Veltec ruim op tijd heeft ingekocht maar gewoon afhankelijk is van de productie. Ook Veltec moet op zijn beurt wachten.

Ik kan zo nog een paar (grote) merken noemen waar de wachttijden enorm zijn. Zeker voor bepaalde modellen. Alleen wordt hier niet zoveel over geschreven op forums.

Dat Cervelo een andere importeur gaat/moet zoeken is gewoon onzin. Elke andere importeur hier in Nederland zou met hetzelfde probleem zitten.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 20 apr 2010 09:39

jurgenl schreef:Ik zit ook al maanden te wachten op een Cervelo S2. Eerst was levering voorzien voor maart maar ik heb ook bericht gekregen dat het half mei wordt.
Is toch ongelooflijk dat we 6 maand moeten wachten op een fiets.
Ik heb zelfs vernomen dat er mensen zijn dat aan het wachten zijn sinds september 2009 op een S2.
Veltec reageert zelfs niet op mails. Geen enkele reactie, ongelooflijk.
Waarom moet het zo lang duren?
Is Cervelo zo'n kleine speler op de fietsmarkt?


Zelf goede ervaringen met Westbrook Cycles bij de aankoop van een Scott Addict.
Zij verkopen ook Cervelo en volgens mij staan op hun site alleen de in voorraad zijnde modellen.
Lijkt er dus op dat een S2 gewoon verkrijgbaar is:
http://www.westbrookcycles.co.uk/frames ... -31354.htm

Volgens mij ook geen verkeerde prijs. Misschien heeft iemand er wat aan.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 20 apr 2010 12:33

wezep schreef:
jurgenl schreef:Ik zit ook al maanden te wachten op een Cervelo S2. Eerst was levering voorzien voor maart maar ik heb ook bericht gekregen dat het half mei wordt.
Is toch ongelooflijk dat we 6 maand moeten wachten op een fiets.
Ik heb zelfs vernomen dat er mensen zijn dat aan het wachten zijn sinds september 2009 op een S2.
Veltec reageert zelfs niet op mails. Geen enkele reactie, ongelooflijk.
Waarom moet het zo lang duren?
Is Cervelo zo'n kleine speler op de fietsmarkt?


Zelf goede ervaringen met Westbrook Cycles bij de aankoop van een Scott Addict.
Zij verkopen ook Cervelo en volgens mij staan op hun site alleen de in voorraad zijnde modellen.
Lijkt er dus op dat een S2 gewoon verkrijgbaar is:
http://www.westbrookcycles.co.uk/frames ... -31354.htm

Volgens mij ook geen verkeerde prijs. Misschien heeft iemand er wat aan.


Tja. So what?
Zoals in veel branches worden bepaalde markten eerder bevoorraad dan andere. Lijkt me ook logisch omdat je :
1. Niet alles tegelijkertijd kunt produceren.
2. Je ook niet alles tegelijkertijd logistiek kunt verdelen

Wat betekent dit concreet? Dat de benelux-markt waarschijnlijk, zoals in veel gevallen, niet echt de markt is waarvan veel producenten wakker van liggen. En dus niet bij de eersten behoren die nieuwe producten kunnen uitleveren.
En ik herhaal: dit is niet alleen voor de fietsbranche maar voor alle branches in het algemeen.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 20 apr 2010 12:36

[/quote]
Zelf goede ervaringen met Westbrook Cycles bij de aankoop van een Scott Addict.
Zij verkopen ook Cervelo en volgens mij staan op hun site alleen de in voorraad zijnde modellen.
Lijkt er dus op dat een S2 gewoon verkrijgbaar is:
http://www.westbrookcycles.co.uk/frames ... -31354.htm

Volgens mij ook geen verkeerde prijs. Misschien heeft iemand er wat aan.[/quote]

Nee helaas, de S2 is daar "available to order" wat wil zeggen, we kunnen hem bestellen, maar wanner je hem krijgt.......
De S1 en S3 hebben ze wel "in stock"
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6359
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 apr 2010 13:31

wezep schreef: Zelf goede ervaringen met Westbrook Cycles bij de aankoop van een Scott Addict.
Zij verkopen ook Cervelo en volgens mij staan op hun site alleen de in voorraad zijnde modellen.
Lijkt er dus op dat een S2 gewoon verkrijgbaar is:
http://www.westbrookcycles.co.uk/frames ... -31354.htm
Volgens mij ook geen verkeerde prijs. Misschien heeft iemand er wat aan.


Item is te krijgen op order ..lees maar eens goed. Sommige modellen zijn op stock en dan staat het er ook .....overigens heb ik ook zeer goede ervaringen met Westbrook cycles. Enne ik zou het wel weten....liever een Addict R1 of een R2 van 2009 dan een Cerverlaat - scheelt je nog eens een paar knaken ook of wat zeg ik een paar ??!! >>>> je kan voor het verschil tussen een S2 van Cervelo en een R1 of Addict SL bijna een hele fiets afmonteren.

Op order:
http://www.westbrookcycles.co.uk/frames ... -31354.htm

Op voorraad:
http://www.westbrookcycles.co.uk/frames ... -31368.htm
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 20 apr 2010 13:33

Ze mogen wel opschieten, over een paar maanden komen de nieuwe kleurtjes voor 2011 uit!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 apr 2010 15:17

Volgens mij heeft Veltec gewoon alles bij Salden afgeleverd, daar hangens de S2's gewoon op voorraad.
Afbeelding

piraat
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 mar 2010 23:08

piraat 20 apr 2010 15:36

ericpeters schreef:Volgens mij heeft Veltec gewoon alles bij Salden afgeleverd, daar hangens de S2's gewoon op voorraad.


Ja, enkele modellen van 2009. Die kun je ook nog vinden bij de Vos!
\'Veel kennis is nog geen wijsheid\'

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 apr 2010 16:41

Ik meende 2010 kleuren gezien te hebben: wit met rood lijntje. Op de website staat trouwens ook dat 2010 hebben.
Afbeelding

Plaats reactie