Cannondale
Als je zelf erg licht bent, kan ik me dat heel goed inbeelden.
Ik heb nooit veel om gewicht gegeven, weeg zelf tussen de 85 en 90kg dan speelt gewicht van de fiets veel minder.
Al denk ik ook dat het gewicht van de disc fietsen toch een stuk omlaag kan.
Ik heb nooit veel om gewicht gegeven, weeg zelf tussen de 85 en 90kg dan speelt gewicht van de fiets veel minder.
Al denk ik ook dat het gewicht van de disc fietsen toch een stuk omlaag kan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39931
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar als je er zo over denkt, is meer uitgeven voor het hi-mod model ook zinloos. 5000€ voor een fiets met mechanische Ultegra wordt dan wel heel veel.
Sowieso vind ik het altijd jammer als een merk niet eens de moeite neemt om met een aparte mal te komen voor het topmodel. Je moet nu wel erg veel kennis van het materiaal hebben om hier zo'n dure fiets in te zien. Hij heeft de uitstraling van een fiets van hooguit 3000€. Helaas is het wel de standaard geworden bij de grote fabrikanten.
Campagnolo Ultra Dork
Mien God , en Heeremetiet. € 5K voor een Ultegra fiets , in geen 5000 jaar dat het gaat gebeuren hier in huis. Niet eens Di2 - geen weggewerkte kabels en dan ook nog de crank met lelijke decals.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Als je naar de adviesprijzen kijkt dan zijn een aantal fietsen flink duurder geworden.
De 105 versie met schijven zit op de oude prijs van de Ultegra zonder schijven.
De disc versies zijn sowieso 500 Euro duurder dan de velgrem versie.
Tussen de 2020 Ultegra velgrem en 2021 Ultegra disc zit nu gewoon 1100 Euro verschil.
Het high end segment doet het goed zo te zien.
Volgend jaar een goed jaar voor Cannondale maar dealers blijven met te dure fietsen zitten.
De seizoenen die er op volgen duikelt de omzet omdat de fietsen te duur bleken tov de concurrenten. Minder dealers, inzakkende verkoop, lichte paniek bij Dorel en dan gaan de prijzen weer een stukje omlaag.
Onderhand ben je wel weer een flink aantal dealers kwijt en moet je weer meer investeren in omzet herstel dan de extra omzet die je tijdelijk haalt.
De 105 versie met schijven zit op de oude prijs van de Ultegra zonder schijven.
De disc versies zijn sowieso 500 Euro duurder dan de velgrem versie.
Tussen de 2020 Ultegra velgrem en 2021 Ultegra disc zit nu gewoon 1100 Euro verschil.
Het high end segment doet het goed zo te zien.
Volgend jaar een goed jaar voor Cannondale maar dealers blijven met te dure fietsen zitten.
De seizoenen die er op volgen duikelt de omzet omdat de fietsen te duur bleken tov de concurrenten. Minder dealers, inzakkende verkoop, lichte paniek bij Dorel en dan gaan de prijzen weer een stukje omlaag.
Onderhand ben je wel weer een flink aantal dealers kwijt en moet je weer meer investeren in omzet herstel dan de extra omzet die je tijdelijk haalt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39931
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Canyon heeft die >10k Evo’s er al weer uit gegooid.
Less is bore
Ik zou dan ook altijd voor het niet Hi-mod model gaan (maar die verkopen ze dan weer niet als frameset)Ernie C. schreef: ↑18 jul 2020 14:53Maar als je er zo over denkt, is meer uitgeven voor het hi-mod model ook zinloos. 5000€ voor een fiets met mechanische Ultegra wordt dan wel heel veel.
Sowieso vind ik het altijd jammer als een merk niet eens de moeite neemt om met een aparte mal te komen voor het topmodel. Je moet nu wel erg veel kennis van het materiaal hebben om hier zo'n dure fiets in te zien. Hij heeft de uitstraling van een fiets van hooguit 3000€. Helaas is het wel de standaard geworden bij de grote fabrikanten.
Precies,ik blijf wel met velg remmetjes rijden,het enige voordeel wat ik mij kan bedenken nu is mss dat het beter remt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ja, ik weet het. Ik heb er toch m'n twijfels over, zeker als je het hooggebergte ingaat.