Dat kom door de online fabeltjesfuik
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Lubach is satire...
Huh, je gaat gewoon de wet overtredendaniel1975 schreef: ↑19 dec 2020 12:30
Ik, en ik vermoed velen met mij, ga steeds meer van morrend dingen accepteren naar gewoon domweg negeren en eigen plan trekken.
CUT
Dat doe ik het hele jaar al en kennelijk doe ik iets goed want ik ken geen besmetten, en heb geen dooien in de omgeving, behalve kanker/ ouderdom/hart.
Het , letterlijk, enige dat ik niet gedaan heb was in juni 2 weken rondtrekken als een zigeuner in Europa omdat er nog teveel dicht/beperkt was in het kleine camping circuit.
Godzijdank heb ik weinig tot geen emotie bij coronamaatregelen, het zal wel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Er zijn heel veel corona virussen die ieder jaar terug komen .Daar werd vanaf het begin al over gesproken, en ook rekening mee gehouden. Dus nee, dat is zeker niet nieuw.daniel1975 schreef: ↑19 dec 2020 12:30Ik vind dit soort berichten echt heel beangstigend. Niet vanwege het virus, maar vanwege de mafkezen die nu al voorsorteren op kapjesplicht en andere maatregelen. Zelfs het grote opperhoofd van de WHO heeft dat waanzinvirus opgelopen en is besmettelijk.NicoNB schreef: ↑19 dec 2020 11:26'Corona komt elke winter terug, net als de griep'
In alle COVID19 propaganda die nu al bijna een jaar over ons heen gestort word is dit nog niet voorbij gekomen.
Je moet je echt serieus af gaan vragen of we door de juiste mensen bestuurd worden.
Want blijkbaar krijgen ze niet uitgevogeld hoe je COVID19 stopt omdat ze niet weten hoe het zich verspreid..
Ik, en ik vermoed velen met mij, ga steeds meer van morrend dingen accepteren naar gewoon domweg negeren en eigen plan trekken.
Morgen waarschijnlijk rondje biken op de UHR en ‘s middags bezoek.
Om dit nu propaganda te noemen is framing.
En met besturen heeft dit ook niks te maken.
Juist omdat we het niet weten is de wetenschap leidend, en dat is verstandig.
Wat veel mensen lastig vinden is dat de wetenschap, zeker wanneer iets nieuw is, het ook niet zeker weet.
Daarom stelt de wetenschap zich transparant en toetsbaar op, in het publieke debat.
Iets beters hebben we niet.
Voor anderen die het ook allemaal niet weten: bescheidenheid is een deugd.
Zeker als je bedenkt dat mensen die weinig weten een sterke mate van zelfoverschatting hebben. Dit staat bekend als het Kruger Dunning effect.
En dat is precies wat we zien gebeuren, en wat bijzonder ontregelend werkt,
Zeker nu wat op de social media staat in bepaalde groepen voor waarheid aangezien wordt.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/02/wi ... g-a1611942
- Enzzo
- Forum-lid HC
Nee dat interesseert me geen fluit.
Maar iemand die zijn betoog vol mis informatie en verwijten afsluit met de uitroep “sterf Belgie”, omdat hij een paar zielige centjes korting gaat missen is in mijn optiek uitsluitend met zijn eigen hachje bezig en mist totaal het grotere plaatje!!
Vandaar zielige centjes.
Daarenboven vind ik het nogal ongepast en polariserend om zoiets op een fietsforum met een gemêleerde bezetting van Belgen en Nederlanders te roepen (sterf Belgie) Zelf als de info zou kloppen, wat dus absoluut niet zo is, dan nog is zoiets over het randje!
Ik zou liever zien dat een moderator daar op ingrijpt ipv RVV naar een sekte te verwijzen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
@loos; ik denk zeker niet de wijsheid in pacht te hebben rondom covid.
Wat ik wel meen te weten is dat de communicatie van onze overheid aan alle kanten rammelt, consistentie niet altijd aanwezig is, ze maatregelen toepassen als gevolg van sociale druk (de scholen in maart, de mondkapjes plicht ondanks eerst een half haar roepen dat het niet helpt, de basisscholen nu ineens) en er geen duidelijke (zelfs geen vage) richtlijn is wanneer we wel verlost zijn van bijv de kapjeskolder. Je hoeft nul covid-inhoudelijke kennis te hebben om te zien dat dit enorm knaagt aan het draagvlak.
Zelfs het cliche woord “perspectief “ heb ik in geen weken meer gehoord.
Dat de baas van de WHO publiekelijk verkondigd dat vaccineren niet het einde van de pandemie en de maatregelen is werkt bij mij als een rode lap op een stier. Vaccineren was 9 maanden lang Dé Oplossing, nu ineens niet meer? Kom dan met een verschrikkelijk goed onderbouwd verhaal of houd je mond. Niet dit soort angstaanjagende teksten de ether in slingeren.
Edit: en voor de duidelijkheid, ik ben zeker geen virusontkenner, heb op werk ook alles heel goed laten regelen om een uitbraak te voorkomen.
Wat ik wel meen te weten is dat de communicatie van onze overheid aan alle kanten rammelt, consistentie niet altijd aanwezig is, ze maatregelen toepassen als gevolg van sociale druk (de scholen in maart, de mondkapjes plicht ondanks eerst een half haar roepen dat het niet helpt, de basisscholen nu ineens) en er geen duidelijke (zelfs geen vage) richtlijn is wanneer we wel verlost zijn van bijv de kapjeskolder. Je hoeft nul covid-inhoudelijke kennis te hebben om te zien dat dit enorm knaagt aan het draagvlak.
Zelfs het cliche woord “perspectief “ heb ik in geen weken meer gehoord.
Dat de baas van de WHO publiekelijk verkondigd dat vaccineren niet het einde van de pandemie en de maatregelen is werkt bij mij als een rode lap op een stier. Vaccineren was 9 maanden lang Dé Oplossing, nu ineens niet meer? Kom dan met een verschrikkelijk goed onderbouwd verhaal of houd je mond. Niet dit soort angstaanjagende teksten de ether in slingeren.
Edit: en voor de duidelijkheid, ik ben zeker geen virusontkenner, heb op werk ook alles heel goed laten regelen om een uitbraak te voorkomen.
Less is bore
ik had het niet beter kunnen formuleren....loos schreef: ↑19 dec 2020 13:14 CUT
KNIP
CUT
Er zijn heel veel corona virussen die ieder jaar terug komen .Daar werd vanaf het begin al over gesproken, en ook rekening mee gehouden. Dus nee, dat is zeker niet nieuw.
Om dit nu propaganda te noemen is framing.
En met besturen heeft dit ook niks te maken.
Juist omdat we het niet weten is de wetenschap leidend, en dat is verstandig.
Wat veel mensen lastig vinden is dat de wetenschap, zeker wanneer iets nieuw is, het ook niet zeker weet.
Daarom stelt de wetenschap zich transparant en toetsbaar op, in het publieke debat.
Iets beters hebben we niet.
Voor anderen die het ook allemaal niet weten: bescheidenheid is een deugd.
Zeker als je bedenkt dat mensen die weinig weten een sterke mate van zelfoverschatting hebben. Dit staat bekend als het Kruger Dunning effect.
En dat is precies wat we zien gebeuren, en wat bijzonder ontregelend werkt,
Zeker nu wat op de social media staat in bepaalde groepen voor waarheid aangezien wordt.
CUT
Herhaal dit niet onnodig
Misschien moet ik even wat zaken duidelijk maken;
A) ik ben geen virusontkenner. Corona is een heel serieus ziekte verschijnsel als je er door geraakt wordt.
B) ik volg geen YouTube filmpjes over allerlei complotten of niet te staven theorieën van Jensen of lange Frans en consorten.
C) Ik heb mijn ernstige bedenkingen betreffende de aanpak van het virus
D) Ik heb hele grote problemen met de vrijheidsbeperkingen die we zonder perspectief hebben opgelegd gekregen. Niet zozeer voor mijzelf maar wel voor mijn kinderen
E) ik vertrouw politici niet op hun blauwe ogen. Ieder heeft zijn eigen belang.
A) ik ben geen virusontkenner. Corona is een heel serieus ziekte verschijnsel als je er door geraakt wordt.
B) ik volg geen YouTube filmpjes over allerlei complotten of niet te staven theorieën van Jensen of lange Frans en consorten.
C) Ik heb mijn ernstige bedenkingen betreffende de aanpak van het virus
D) Ik heb hele grote problemen met de vrijheidsbeperkingen die we zonder perspectief hebben opgelegd gekregen. Niet zozeer voor mijzelf maar wel voor mijn kinderen
E) ik vertrouw politici niet op hun blauwe ogen. Ieder heeft zijn eigen belang.
Laatst gewijzigd door RVV op 19 dec 2020 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
En wat is jouw oplossing?
Misschien heb je niet goed gelezen? De negatieve test mag niet ouder zijn dan 48 uur, over de tijd die je in België gaat verblijven is niets gezegd. Wat jij zegt geldt momenteel voor het zelfbeoordelingsformulier, dat moet pas bij verblijf van 48 uur of meer ingevuld worden.Enzzo schreef: ↑19 dec 2020 10:54
Wat een belachelijke reactie!!
Ten eerste gaan er geen grenzen dicht.
Ten tweede geldt die negatieve test uitsluitend voor mensen die 48 uur of langer gaan verblijven.
Ten derde is die regel niet specifiek voor Nederlanders maar voor iedereen uit een rood gebied.
Je kunt dus nog steeds je zielige centjes besparen door over de grens te gaan tanken.
En er worden grenscontroles ingesteld, geen negatieve test is geen toegang. Daar is geen tijd bij vermeld gedurende welke je in België gaat verblijven, controle aan de grens is gewoon controle die bepaalt of je erin mag of niet.
En het is pas belachelijk dat België belooft geen grenzen te sluiten en nu komt het niet goed padt om bezoekers te ontvangen verzinnen ze een omweg om bezoekers te weren. Grenzen zijn zeker niet gesloten, maar kunt ook niet vrij passeren. In mijn beleving staat dat gelijk aan een sluiting.
Het ergerlijke is dat we met 1 Europa zitten België even zelfstandig regeltjes gaat bedenken. Maar goed, tot coronavirus hadden ze geen regering en is er overhaast een coalitie gevormd dus dat het nu rookie style is, mag eigenlijk niet verwonderen.
Daarnaast maakte de Belgische overheid er ook geen probleem van dat de Belgen in Nederland gingen winkelen. Er ontstond de slogan "Bij ons is alles dicht, gaan we winkelen in Maastricht" en de Belgen werden niet geweerd. Nu zijn de rollen omgedraaid en staan de Nederlanders voor een gesloten deur.
Dogma F
"Reizen wordt ten stelligste afgeraden. Voor personen die wel reizen worden de regels aangescherpt. Iedereen die langer dan 48 uur in een rode zone verblijft, wordt beschouwd als een hoogrisicocontact."
Bij terugkomst na een reis geldt een verplichte quarantaine van 7 dagen, met aansluitend negatief testresultaat."
Het staat er dus wel degelijk.