koude voeten tijdens fietsen
-
- Forum-lid
Het is ook een verbetering maar verhindert niet dat je na een uur steenkoud wordt, na 2 uur is het afzien net als zonder winterschoenen. Op advies van de fm had ik een maat groter gekocht, 1 paar sokken en de gesp niet vast aantrekken. Ik krijg er enorm de pest over in, het is een paar keer heel mooi weer geweest, prachtige zonne schijn in de sneeuw enzo...
En dan zie ik dit hele item met tientallen mensen die van alles proberen terwijl er nog steeds fabrikanten zijn die denken dat er geen markt is voor een winterschoen.
En dan zie ik dit hele item met tientallen mensen die van alles proberen terwijl er nog steeds fabrikanten zijn die denken dat er geen markt is voor een winterschoen.
Do kin der mar druk mei weze
In de zomer fiets je in een lichtgewicht shirtje en richting de winter komen daar steeds meer kledingstukken bij. Een thermoshirt, armstukken, shirt lange mouw, jack en uiteindelijk een winterjack. Vind je het dan niet raar om in de winter krampachtig te willen blijven fietsen met dezelfde schoenen als in de zomer bij 35gr?
M.à.w. Winterschoenen zijn er toch niet voor niets?
M.à.w. Winterschoenen zijn er toch niet voor niets?
@ litespeed
Ik heb nog geen winterschoenen, maar dat wordt de volgende stap mochten de elektrische zooltjes niet werken.
Ik denk dat ik dan echt alles geprobeerd heb, trouwens.
Ik heb nog geen winterschoenen, maar dat wordt de volgende stap mochten de elektrische zooltjes niet werken.
-
- Forum-lid
havana schreef:@ litespeed
De shimano mw80 en de sidi kan je meteen overslaan zie ook de ervaring van de classicus, hij hield het ook maar een uur daarna was de kou erdoorheen.
Ik zit te wachten op iemand die zijn ervaring met de northwave arctic wil vertellen
Do kin der mar druk mei weze
Materialist schreef: De shimano mw80 en de sidi kan je meteen overslaan zie ook de ervaring van de classicus, hij hield het ook maar een uur daarna was de kou erdoorheen.
Ik zit te wachten op iemand die zijn ervaring met de northwave arctic wil vertellen
Ik begrijp je frustratie, maar tegenover jouw ervaring lees ik toch erg veel positieve verhalen. Bijvoorbeeld op Bikeplanner.com en bv ook HenkV hier van het forum als ik mij niet vergis. Daar zijn mensen erg tevreden over deze schoenen. Daarom zou ik je advies wat minder algemeen brengen.
Als je zo ontevreden bent, hoef je ook niets te verwachten van de Northwave's. Het zijn toch min of meer dezelfde schoenen die wat warmte betreft niet heel erg uiteen zullen lopen.
@havana: Dan gaat het na deze twee mogelijkheden wel een beetje ophouden idd. Jammer.
@Buzz: Je snapt mijn punt, lees ik er voor het gemak in.
(Looks/gewicht zijn sowieso ondergeschikt aan functionaliteit. Zeker als je voor de rest wel dik ingepakt bent wat er ook niet altijd even fraai uitziet...)
Hier ook altijd last van koude voeten. Geen winterschoenen. Heb nu de dikke sealskinz besteld bij Evan's Cycles (goede prijs!). Hopelijk gaat dat voor mij werken.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
Zooltjes zijn binnen. Morgen denk ik nog te glad om te trainen, wellicht in 't weekend een ritje. Eerst nog even oplaadbare batterijen kopen, want die zitten er niet bij.
vandaag even wezen fietsen. Linker poot weer ijskoud terwijl rechts gewoon warm is. weet dat mijn voeten bijna een maat schelen! Denk zelf dat ik links te strak in de schoen zit. Maar om nu 2 paar schoenen te kopen? (Thermo sokken dichte schoen krant en overschoenen en nog koud) Denk dat ik ook maar eens verwarmde inlegzolen ga proberen.
Ben ook een echte kou kleum en heb snel last van koude handen en voeten. Ondanks de kou van de afgelopen 14 dagen heb ik geen één keer koude voeten gehad terwijl ik toch bijna 30 uur op de MTB gefietst. Heb tijdens het fietsen een paar Simano MW80 schoenen aan die erg ruim zitten (maat 48, terwijl ik van gewone schoenen maat 45,5 heb). Die sokken die ik gebruik zijn vrij dun en gemaakt van merino wol (Castelli). Over de schoenen heb ik een paar dikke Gribgrab arctic overschoenen (deze zijn echt dik en warm). Aangezien ik geloof dat het belangrijk is om je hoofd warm te houden om zodoende geen koude handen/voeten te krijgen heb ik behalve een helmmutjse ook een bivakmuts op voorzien van windstopper.
Door het dragen van onder andere $bovenstaande kleding een paar keer meer dan 3 uur kunnen fietsen met temperaturen van rond de -5 zonder ook maar het gevoel te hebben dat mijn voeten koud werden. Dit zijn dan ritjes met een relatief lage hartslag (gemiddeld rond de 125).
Mijn handen worden nog wel koud ondanks dat ik daarvoor ook een paar goede handschoenen heb.
Door het dragen van onder andere $bovenstaande kleding een paar keer meer dan 3 uur kunnen fietsen met temperaturen van rond de -5 zonder ook maar het gevoel te hebben dat mijn voeten koud werden. Dit zijn dan ritjes met een relatief lage hartslag (gemiddeld rond de 125).
Mijn handen worden nog wel koud ondanks dat ik daarvoor ook een paar goede handschoenen heb.
-
- Forum-lid
beaker schreef:vandaag even wezen fietsen. Linker poot weer ijskoud terwijl rechts gewoon warm is. weet dat mijn voeten bijna een maat schelen! Denk zelf dat ik links te strak in de schoen zit. Maar om nu 2 paar schoenen te kopen? (Thermo sokken dichte schoen krant en overschoenen en nog koud) Denk dat ik ook maar eens verwarmde inlegzolen ga proberen.
De koude voet in de alu folie?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders