Zadel en schaamstreek pijn.
-
- Forum-lid
Een update; de Selle Italia gel flow was toch te zacht. Zocht de hele tijd naar een goede positie. Nu heb ik een Terry besteld, nooit eerder van gehoord. Ik had die van de fietsenmaker zelf geleend, nu krijg ik de damesversie. Een eerste rit voelde goed. Druk op de botjes en niet op de voorkant. Piepte en kraakte alleen als een oordeel.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
Ik heb dit gehele topic met veel interesse gelezen, daar ik na een hele tijd niet gefietst te hebben bij het opnieuw oppakken van het fietsen flink last kreeg van druk in mijn schaamstreek. Met een nieuwe fiets in het vooruitzicht (en inmiddels de trotse eigenaar hiervan) werd ik daar niet echt vrolijk van.
Ik heb mijn zadel mede door de adviezen van dit topic iets met de punt naar beneden geplaatst en heb nu nergens meer last van. Ik heb een Selle Italia transam lady zadel. Het is wel een best zacht zadel, maar ik vind het erg prettig zitten. Ik merk wel dat ik iets meer schuif op mijn zadel, maar daar is meer dan goed mee te leven.
Ik heb mijn zadel mede door de adviezen van dit topic iets met de punt naar beneden geplaatst en heb nu nergens meer last van. Ik heb een Selle Italia transam lady zadel. Het is wel een best zacht zadel, maar ik vind het erg prettig zitten. Ik merk wel dat ik iets meer schuif op mijn zadel, maar daar is meer dan goed mee te leven.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
de terry is niets mis mee, heb ik ook gehad, alleen die van mij was van een materiaal aan de achterkant wat na een regenbui nat bleef en vond dat zeer vervelend
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
De Terry die ik had was een heren-model. Was helaas te breed bij de dijbenen, voor de rest super. De dames was te smal, zodat ik niet op de zitbotjes zat. Damn. De bredere bestellen kon niet, die was niet leverbaar via hun leverancier en dan kon ik hem niet retour brengen als het niet goed zou zijn. Die staat even op de reserve-lijst. Anyway, zometeen op de fiets met een Pro Condor. Van een kennis heb ik nog een Selle Italia trans am lady liggen. Het wordt een heus testweekend.
- margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
Ik kom ook nog even terug op mijn toch nogal vreemde verhaal over een nieuw Selle Italia gel flow zadel. Oude model zat op racefiets en mtb waarvan degene op mijn racefiets vervangen moest worden. Nieuw zadel besteld; op het oog hetzelfde maar na heel veel kilometers en heel veel gesleutel bleef ik kramp houden. Zadel op mtb was nog redelijk dus die ten einde raad op mijn racefiets gezet. Klachten vanaf km 1 verdwenen!
Enfin, nieuw zadel dus maar op mijn mtb gezet en jawel, hier zondag zonder problemen in de bergen een mooie tocht mee gefietst.
Mocht er nog iemand een oud model Selle Italia gel flow zadel in de aanbieding hebben dan hou ik me van harte aanbevolen. Het zadel welke nu op mijn racefiets zit is namelijk al behoorlijk versleten.
Enfin, nieuw zadel dus maar op mijn mtb gezet en jawel, hier zondag zonder problemen in de bergen een mooie tocht mee gefietst.
Mocht er nog iemand een oud model Selle Italia gel flow zadel in de aanbieding hebben dan hou ik me van harte aanbevolen. Het zadel welke nu op mijn racefiets zit is namelijk al behoorlijk versleten.
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias
-
- Forum-lid
Einde van het zadel-zoektocht-verhaal; ik ben geëindigd waarmee ik ben gestart. Het is de Selle Italia Lady gel flow geworden. Het perfecte zadel heb ik niet gevonden. Van de Diva, door iedere (mannelijke) fietsenmaker geprezen, kon ik wel janken (beetje overdreven, maar wel de meeste last van gehad). De Lady is geen mooi race-zadel; lomp en breed, meer iets voor een stadsfiets. Hopelijk lach ik het laatst als ik zonder zadelpijn de lachers bergop voorbij fiets.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
[quote="fitseflitser"]Einde van het zadel-zoektocht-verhaal; ik ben geëindigd waarmee ik ben gestart. Het is de Selle Italia Lady gel flow geworden. Het perfecte zadel heb ik niet gevonden. Van de Diva, door iedere (mannelijke) fietsenmaker geprezen, kon ik wel janken (beetje overdreven, maar wel de meeste last van gehad). De Lady is geen mooi race-zadel; lomp en breed, meer iets voor een stadsfiets. Hopelijk lach ik het laatst als ik zonder zadelpijn de lachers bergop voorbij fiets.[/quote]
had je de selle smp nog wel geprobeerd?
had je de selle smp nog wel geprobeerd?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
-
- Forum-lid
Zowel de SLK als de SMP heb ik niet geprobeerd.
De SMP heb ik bij geen vd 4 (!) fietsenmakers waar ik aan het lenen ben geslagen gezien.
De SLK ga ik in het najaar wel proberen. De tijd werd nu te kort tot aan de fietsvakantie. Ik moést iets hebben en met de lady gel flow had ik de Jean Nelissen Classic (135 km) zonder schade gereden. Bovendien wist mijn bips al lang niet meer wat voor en achter was van al dat geprobeer van zadels.....
Dank voor al jullie tips en medeleven, wordt vervolgd.....
De SMP heb ik bij geen vd 4 (!) fietsenmakers waar ik aan het lenen ben geslagen gezien.
De SLK ga ik in het najaar wel proberen. De tijd werd nu te kort tot aan de fietsvakantie. Ik moést iets hebben en met de lady gel flow had ik de Jean Nelissen Classic (135 km) zonder schade gereden. Bovendien wist mijn bips al lang niet meer wat voor en achter was van al dat geprobeer van zadels.....
Dank voor al jullie tips en medeleven, wordt vervolgd.....
-
- Forum-lid
@superrose; welk type SMP heb je precies? Er zijn er nl meerdere voor dames.
Hallo,
Ik had hetzelfde probleem met het zadel wat nog altijd af fabriek op mijn fiets zat. Fiets was toen al 9 jaar oud :/
Vorig jaar heb ik via futurumshop een Selle SMP zadel gekocht: http://www.futurumshop.nl/product/6152- ... adel.phtml De TRK Lady waar je 44,95 voor betaalt.
Eigenlijk was ik van dag 1 verkocht!
Bij deze winkel mag je ook testen en eventueel terugsturen he?
Vind ik wel een mooie optie, maar heb zelf het zadel dus gewoon gehouden.
Juist de kritische delen worden ontzien omdat daar een gat in het zadel zit.
Ik rij dus inmiddels bijna een jaar met dit zadel en heb er veel plezier van.
Wel moet ik erbij vertellen dat mijn max aantal km's per rit lager ligt, max 50.
Succes met zoeken!
Ik had hetzelfde probleem met het zadel wat nog altijd af fabriek op mijn fiets zat. Fiets was toen al 9 jaar oud :/
Vorig jaar heb ik via futurumshop een Selle SMP zadel gekocht: http://www.futurumshop.nl/product/6152- ... adel.phtml De TRK Lady waar je 44,95 voor betaalt.
Eigenlijk was ik van dag 1 verkocht!
Bij deze winkel mag je ook testen en eventueel terugsturen he?
Vind ik wel een mooie optie, maar heb zelf het zadel dus gewoon gehouden.
Juist de kritische delen worden ontzien omdat daar een gat in het zadel zit.
Ik rij dus inmiddels bijna een jaar met dit zadel en heb er veel plezier van.
Wel moet ik erbij vertellen dat mijn max aantal km's per rit lager ligt, max 50.
Succes met zoeken!
Koga Miyata TerraLiner Lady 55cm, Deore ST