Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Giro d'Italia?

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 17 mei 2010 14:52

Het was een mooie prestatie van Mollema. Ik ben benieuwd of hij dit jaar al mee kan doen voor het jongerenklassement van de Giro.
Het viel me wel op dat zowel Mart Smeets als Maarten Ducrot niet zagen dat Mollema met Basso wegreed uit de kopgroep. Wat dat betreft zien ze dit soort zaken op de Belgische tv een stuk sneller en beter.

Voor de eindwinst in de Giro is Evans toch mijn favoriet, ook al heeft hij een zwakke ploeg en na 1 week nog maar zes ploeggenoten. Ik dank dat Evans nu zolang mogelijk wacht met het overnemen van de rose trui. Het grote gevaar voor Evans is dat hij in de bergetappes van de laatste week geisoleerd komt te zitten en ze bij Liquigas kunnen profiteren van hun sterkte in de breedte.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 17 mei 2010 15:30

Evans heeft goede papieren...

Hoewel de Giro naar het einde van deze week wel zwaar wordt: weinig rust. Een renner die een relatief goede dag heeft, kan denk ik wel wat tijd pakken. Dus kan er zo maar iemand boven komen drijven.

Wel maakt liquigas een goede indruk. Met een zware week als dit kan het goed uitpakken dat je 2 ijzers in het vuur hebt (basso/nibali)

Ik denk dat het nog redelijk open ligt.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 17 mei 2010 16:24

Ben zelf ook erg benieuwd naar dat jongerenklassement over een paar dagen. Mollema doet het erg goed, maar dat geldt zeker voor nog een paar Nederlanders. De ploeg is gemiddeld gesproken erg jong, voor het algemeen klassement verwacht ik dan ook nog niet erg veel.
En wat de grote kanshebbers betreft, Vino, Evans, Basso... Eerlijk gezegd durf ik er weinig over te zeggen. Eén valpartij, en het kan maar zo gebeurd zijn. Van Cunego had ik overigens wel wat meer verwacht, maar misschien laat die nog wat zien de komende tijd. Het lijkt trouwens ook wel of hij wat terugval heeft de laatste 3/4 jaar, of zie ik dit verkeerd?

@jappiex, Daniel (e.a.): waarom kijken jullie dan in vredesnaam nog naar de NOS als jullie zo'n hekel aan die man hebben?

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 17 mei 2010 16:35

God...ik mij maar afvragen wie die Molkema toch is. Kom niet verder dan: Medische virologie. Vierde druk; Utrecht, Bohn, Scheltema & Molkema.

Ik snap echt niet wat jullie tegen Bart Steeds hebben????

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 17 mei 2010 19:04

Jan W.F. schreef:Van Cunego had ik overigens wel wat meer verwacht, maar misschien laat die nog wat zien de komende tijd. Het lijkt trouwens ook wel of hij wat terugval heeft de laatste 3/4 jaar, of zie ik dit verkeerd?


Cunego heeft zich duidelijk meer op klassiekers en etappes toegelegt. Ook wel logisch, hij klimt niet goed genoeg en zijn tijdrit is veel te slecht voor een ronde-renner. Als je ziet wat hij aan eendaagse koersen heeft gewonnen... poeh poeh.

Trouwens... wat is die gast nog jong... Drie jaar nadat hij de Giro won won hij de Witte trui in de TdF!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2010 19:59

Jan en Geer: ik ben absoluut GEEN tegenstander van Smeets. Alleen was dit wel een hele stomme fout vind ik persoonlijk.
Ik luister graag naar die man. M.n. de reportages rondom sport zijn vaak leuk kijk-voer (avondetappe!!)
Less is bore

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 18 mei 2010 09:40

@ Daniel, mee eens. Maar hij moet geen commentaar meer gaan geven! Dit kan niet langer zo. Ducrot gaat dan nog wel.
En het is ook wel een beetje sneu dat ze alleen in het weekend uitzenden, maar daar wel de hele week zitten. Daar gaan onze belastingcenten...poef*

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 18 mei 2010 12:15

Geer schreef:@ Daniel, mee eens. Maar hij moet geen commentaar meer gaan geven! Dit kan niet langer zo. Ducrot gaat dan nog wel.
En het is ook wel een beetje sneu dat ze alleen in het weekend uitzenden, maar daar wel de hele week zitten. Daar gaan onze belastingcenten...poef*


ik weet iets beters : Kijk gewoon naar de NOS livestream op internet, deze is zonder commentaar ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 mei 2010 14:31

mrcoffee schreef:
Geer schreef:@ Daniel, mee eens. Maar hij moet geen commentaar meer gaan geven! Dit kan niet langer zo. Ducrot gaat dan nog wel.
En het is ook wel een beetje sneu dat ze alleen in het weekend uitzenden, maar daar wel de hele week zitten. Daar gaan onze belastingcenten...poef*


ik weet iets beters : Kijk gewoon naar de NOS livestream op internet, deze is zonder commentaar ;)


Nog beter: zet de klank uit en draai een plaatje van Henk Wijngaard of Corry Konings! :rolleye:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 mei 2010 01:33

Ik vind Sastre toch wel erg tegenvallen. Hij heeft natuurlijk pech gehad maar denkt hij nu werkelijk dat je met 8 koersdagen de Giro kunt winnen? Of dat alle favorieten aan het begin van week drie nog binnen 20 seconden gingen staan? Of dat hij de Tour nog eens kan winnen en de Giro daarom best als voorbereiding rijdt (dit zou wel in tegenspraak zijn met zijn uitgesproken ambities)? Getuigt in elk geval niet van de mentaliteit van niets aan het toeval overlaten.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 19 mei 2010 13:01

LVGH schreef:Ik vind Sastre toch wel erg tegenvallen. Hij heeft natuurlijk pech gehad maar denkt hij nu werkelijk dat je met 8 koersdagen de Giro kunt winnen? Of dat alle favorieten aan het begin van week drie nog binnen 20 seconden gingen staan? Of dat hij de Tour nog eens kan winnen en de Giro daarom best als voorbereiding rijdt (dit zou wel in tegenspraak zijn met zijn uitgesproken ambities)? Getuigt in elk geval niet van de mentaliteit van niets aan het toeval overlaten.


Misschien heeft hij dit jaat toch wat meer ambities voor de Tour, en gebruikt hij de Giro als training? Hoewel hij dat inderdaad nooit zo gecommuniceerd heeft.

Tja, de andere uitleg kan natuurlijk zijn dat hij toch op zijn retour is... Maar ik denk dat hij ook voor iemand die over z'n sportieve hoogtepunt is nu toch ondermaats presteert.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 mei 2010 13:03

Zeker ja. Ik vind sastre na zijn tourzeg al tegenvallen en dit is weer een ronde. Ik wacht nog even met definitief commentaar tot na de tour.

Plaats reactie