Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
IBAN
- Forum-lid
IBAN
28 apr 2010 13:41
53x11 schreef:@pino: Dit topic was luchtig bedoeld, maar gezien de toon van je reactie ga ik toch maar even op je post reageren:
1) ik slaap er geen minuut minder om als iemand mij niet terug groet, vind het alleen jammer
2) wat de Tros en Rene Froger nou weer met het onderwerp van dit topic te maken hebben is mij dan weer een raadsel. (ik ben geen fan van beide)
3) gezien je 2e alinea vind je mij geen normaal mens. Op mij kom je over als een zuur typetje op deze manier
4) Klaagstukje? Dat je de openingspost zo opvat zegt meer over jou dan over mij...
5) Ik verwacht van niemand dat 'ie uit zichzelf groet (al vind ik het wel leuk), maar als iemand na een vriendelijke knik of handgebaar het verdomt om terug te groeten, dan vind ik dat tamelijk onsympathiek (zeg nou zelf, hoeveel moeite kost het?)
Misschien moet je zijn laatste punt nog een keer goed lezen:
Leven en laten leven, dring vooral je eigen denkbeelden niet aan iedereen op en mensen asociaal noemen omdat ze niet mee willen delen in het wij-gevoel dat sommige mensen blijkbaar nodig hebben vind ik pas asociaal.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
28 apr 2010 13:50
Misschien moeten jij en pino fijn een 'wij tegen de rest van de wereld' fietskluppie oprichten
Wie heeft het over opdringen?
Stumperts
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
eelcoz
eelcoz
28 apr 2010 13:57
Ik vind dat het een ieder vrij staat om wel of niet te groeten. Een ander veroordelen omdat hij niet teruggroet lijkt me niet nodig.
Wat ik trouwens niet begrijp is dat je systematisch fietsers zonder helm niet groet en fietsers met helm wel. Laat een ieder lekker zelf weten of hij of zij een helm draagt. We leven in een vrij land, toch? Dat laatste geldt natuurlijk ook voor het wel of niet groeten, dus in die zin hebben jullie een punt.
-
thja14
- Forum-lid
thja14
28 apr 2010 13:58
Mijn conclusie op dit moment, er zijn dus mensen die een REDEN hebben om niet vriendelijk te zijn.
En ik maar denken dat die campagne van SIRE wat overdreven was
Passie voor het fietsen en de fietsen.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
28 apr 2010 14:03
Misschien is de interpretatie van 'asociaal' afhankelijk van persoon tot persoon, maar in iedere cultuur wordt het geapprecieerd dat men teruggroet. Dat geeft gewoon aan dat je bewust bent van de aanwezigheid van de ander (je bent niet alleen op de wereld!), dat je zijn vrijblijvende vriendelijkheid erkent, en in essentie, dat je hem/haar respecteert als mens.
Voor mij hoef je niet terug te groeten, maar de argumenten waarom zijn gewoon niet correct. Niet teruggroeten is wel degelijk asociaal in de letterlijke zin van het woord, maar de waarde die eenieder daaraan hecht is verschillend. En omdat het asociaal is, hoeft het niet direct op eenzelfde hoogte te staan als ander, en veel schadelijker asociaal gedrag.
Zeg dan gewoon dat je niet teruggroet omdat je niet wil/kan omgaan met sociaal gedrag ten allen tijde, bvb. wanneer je aan het fietsen bent, omdat je jezelf graag even 'afsluit' van de wereld rondom jou. Dat is op zich een persoonlijke keuze.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
laut
- Forum-lid
laut
28 apr 2010 14:06
+1. Van mij krijg je altijd een groet, zwaai of knik terug! Zodra ik op mn racefiets stap wordt ik zowat door elke wielrenner begroet hier in noord Drenthe/Groningen! Vriendelijk volkje hier
. Meestal zijn het mannen die groeten...maar dat vind ik niet erg
.
-
stinus
- Forum-lid
stinus
28 apr 2010 14:08
+1 ik groet ook bijna alle fietsers en begreep er al weinig van dat er zo weinig verbondenheid is... Zo'n verbondenheid is ook fijn als je een keer lek rijdt en iemand je een bandje aanbiedt!
@IBAN @Pino ik neem aan dat jullie het ook fijn vinden als iemand jullie te hulp schiet als je een klapper maakt oid? Hoort allemaal bij elkaar als je het mij vraagt. Maar ik zal er niet minder om groeten of plezier in hebben als ik jongens tegenkom als jullie die zichzelf te gaaf vinden!
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
28 apr 2010 14:12
Als ik in een heel goede bui ben groet ik zelfs skadinezen,
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
bibske
- Forum-lid
bibske
28 apr 2010 14:14
Pino en IBAN hebben een punt want iedereen heeft zijn eigen geloof, passies, hobbies, favoriete muzikanten etc. en dat moet je inderdaad niet aan een ander willen opdringen. Het gaat hier echter niet om iets waarvoor je kiest om lid van te zijn maar iets waar je eigenlijk automatisch al lid van bent, de maatschappij. Door stug niet terug te groeten geef je niet alleen aan om niet bij de wielrenners te willen horen maar eigenlijk geef je in mijn ogen ook een soort van afwijzing naar een medemens toe. Je geeft aan dat het niet wenselijk is dat een medemens je groet omdat je op dat moment met jezelf bezig wil zijn.
Dat is nu net wat dit topic wil tegengaan, dat mensen alleen met zichzelf bezig zijn en steeds minder aandacht geven aan medemensen. Door terug te groeten moet je inderdaad even uit je eigen bezigheid stappen en een fractie van je tijd aan iemand anders geven.
-
detest
- Forum-lid
detest
28 apr 2010 14:15
+1, na het lezen van 7 pagina's reacties van renners die groeten en teruggroeten (een paar uitzonderingen daargelaten, daar maak ik geen woorden aan vuil) begin ik maar weer, blijkbaar zijn ze er nog wel renners die teruggroeten! Was er ondertussen (bijna) mee gestopt....
-
elboutero
- Forum-lid
elboutero
28 apr 2010 14:17
[quote="deTEST"]+1, na het lezen van 7 pagina's reacties van renners die groeten en teruggroeten (een paar uitzonderingen daargelaten, daar maak ik geen woorden aan vuil) begin ik maar weer, blijkbaar zijn ze er nog wel renners die teruggroeten! Was er ondertussen (bijna) mee gestopt.... [/quote]
+1, ik wil het ook weer frequenter gaan doen
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
skimons
- Forum-lid
skimons
28 apr 2010 14:38
goed initiatief. in nijmegen was een tijdje geleden een werkgroep "HOI" actief, ter bevordering van het groeten op straat. ik zwaai zelf ook wel eens.
sluit ook mooi aan bij de campagne "pas op, aardig" van sire