rene1 schreef:Nu ik over die keutel eten nadenk: de natuur regelt zich vaak zelf op de meest efficiente manier....dus waarom eten sommige honden uitwerpselen? Zo gek nog niet dunkt mij!
Nou Adu dit belooft een leuk topic te worden.
Ik ben eigenlijk ook "stront" nieuwsgierig wat een homeopaat vindt van het verdun verhaal.
simpel.. (niet altijd geheel mijn persoonlijke mening)
maar het lichaam is in 90% van de kwaaltjes instaat om het zelf op te lossen. Let wel ik heb het hier over kwaaltje, hoofdpijn, slapeloosheid, pijn in je enkel, buikpijn, opgeblazen gevoel, moeilijke ontlasting etc. (dus geen kanker, aids, of andere veel ernstigere dingen) Toch bestaat er al eeuwen lang een geneeswijze, die werkte in de tijd van de inboorlingen, dus waarom nu niet. vaak wordt er dus gewerkt met natuurproducten. Nu kun je een wortel gaan eten, en dan gaat je hoofdpijn weg omdat die wortel dat verdoofd. De homeopaat zegt dat je niet die hele wortel nodig hebt, maar je lichaam moet alleen wat van de sporen binnen krijgen zodat het zelf de hoofdpijnweg neemt.
Ik sta daar niet negatief tegenover, en als ik een middel van de arts krijg met bijwerkingen, dan gebruik ik wel eens een homeopathisch middel om deze tegen te gaan. zo heb ik eens prednison moeten gebruiken, nog geen uur later had ik echt pijn in mijn nieren. Heb hiervoor een nier ondersteuner gekocht. De pijn zakte na een paar uur weg, en ik kon ineens weer piesen.
Mijn nek spieren zitten altijd vast, hierdoor heb ik dagelijks hoofdpijn. Paracetamol verdoofd wat, maar niet alleen de pijn in mijn hoofd. Ibrufen, haalt de hoofdpijn wel, maar heb echt flinke last van mij maag. Mijn oplossing: 1 brufen, en de rest biodoron. dit werkt echt wel prima.. en dan heb ik het over barstende koppijn, voor gewoon een beetje koppijn neem ik niks meer in, maar wordt de pijn zoals ik die ken bij migraine zo erg dan neem ik deze combi.
er zijn binnen de alternatieve medicatie wel 3 soorten. Je hebt natuur medicatie, heb je last van je arm, eet een wortel. Dan heb je homeopathie, heb je last van je arm, dan lossen wij de wortel op. En dan nog de antroposofie, heb je last van je arm, dan lossen we de wortel op schudden het in een bepaalde vorm.
Ik geloof zelf toch het meest in de natuurmedicatie.