Pagina 8 van 15

Geplaatst: 27 feb 2010 20:14
door gijs01
colnagofreak schreef:
skimons schreef:
zonder flauw te willen zijn, maar alles wat je nu krijgt is meegenomen aangezien de garantie verlopen is. dus als het te lang duurt: uithuilen, nieuw frame kopen en mocht je de oude van garantie terugkrijgen is dat een mooi cadeautje!


+1 Zo is het maar net!


-1 want ook al is de garantie verlopen, dan nog kan je als klant coulance verwachten en tenminste een correctie en bovenal proactieve terugkoppeling.

Geplaatst: 27 feb 2010 20:22
door eaglejohn
Van de FM verneem ik dat er eingelijk met ieder merk wel eens problemen zijn met een gescheurt frame. Pinarello is in mijn ogen een van de mooiste fetsen en de levertijd op een nieuw frame is niet voor niets zo lang.

Naast een van de mooiste fietsen is Pinarello ook een van de duurtse. Je verwacht daar gewoon een goede service van. Het gaat mij in deze discussie niet om de kwaliteit van Pinarello ter discussie te stellen maar wel de service. ook van de FM(meerdere) verneem ik dat ik zeker niet de enige ben.

mi mag iedereen met een frame van € 3.000,- verwachten dat deze niet gaat scheuren, formele garantie termijn of niet. Helaas is bij mij de garantie 10 maanden verlopen. Ik weet zeker dat ik er met mijn dealer uit kom. Alleen zal ik bij mijn volgende fiets niet meer alleen op gevoel afgaan maar ook de garantietermijn in mijn keuze meenemen.

Ik heb mijn beeld voldoende geschetst denk ik en ga mijn tijd nu besteden aan het zoeken van een goed alternatief ( Cervelo S3?) is mi ook een mooi frame, niet zo wulps als pinarello maar wel met een levenslange garantie ( mits juist gebruik natuurlijk).

Geplaatst: 27 feb 2010 21:18
door litespeed
Foosho schreef:
Daniel1975 schreef:Toch typisch dat je dit nooit hoort van Knoops (staat zeer goed bekend!)
Hij gaat binnenkort met Knoops om de tafel..
Je hele manier van communiceren en verwoorden komt mij niet al te volwassen over. Zeker ook gezien je stook-opmerking in het Pina-topic.

Afgezien dat hij z'n post niet had hoeven dubbelposten in het pina topic (mee eens, daar niet van), doet hij helemaal niks verkeerd volgens mij.
Wederom +1 voor Foosho. Gelukkig nog iemand die het hoofd koel houdt en de zaak objectief kan beschouwen. Is moderator zijn niets voor jou, Foosho. ;)

@TS: Ik vind het heel netjes dat je in je openingspost vooral vraagtekens hebt geplaatst, waaruit blijkt dat je nog zoekende was naar het antwoord aangaande de servicekwaliteiten van Pinarello. En dus in het geheel niet vooringenomen was. Veel mensen hadden met veel poeha gaan schreeuwen, etc. maar jij hebt het allemaal netjes verwoord. Hopelijk word je snel een passende oplossing geboden.

Geplaatst: 27 feb 2010 21:23
door cycling1970
op papier levenslange garantie, tot je iets voor hebt en ze één of andere uitvlucht zoeken waardoor het niet onder garantie valt
ik kan moeilijk geloven dat ze na meer dan 8 jaar een nieuwe frame geven

Geplaatst: 27 feb 2010 22:21
door amclassic-fan
Gijs01 schreef:
colnagofreak schreef:
skimons schreef:
zonder flauw te willen zijn, maar alles wat je nu krijgt is meegenomen aangezien de garantie verlopen is. dus als het te lang duurt: uithuilen, nieuw frame kopen en mocht je de oude van garantie terugkrijgen is dat een mooi cadeautje!


+1 Zo is het maar net!


-1 want ook al is de garantie verlopen, dan nog kan je als klant coulance verwachten en tenminste een correctie en bovenal proactieve terugkoppeling.
Ow werkt dat ook zo bij jouw auto-dealer? Als een midden klasse framepje na bijna 4 jaar de geest geeft heb je gewoon pech gehad als de garantie periode 3 jaar was. Pinarello en Cardsport zijn gewoon bedrijven die zoveel mogelijk winst willen maken, ze zijn geen leger des heils.

Geplaatst: 28 feb 2010 11:11
door daniel1975
@iban: het feit dat ik jou ooit een volledig terechte uitbrander heb gegeven zit je wel dwars he? Ik heb destijds mijn excuus aangeboden voor de manier waarom het gebeurde (dat kon beter) maar blijkbaar is dat voor jou niet genoeg. Als dat je nog steeds dwars zit en jij niet het verschil kunt zien tussen de moderator Daniel en het forumlid Daniel is dat helaas jouw probleem en niet het mijne.


Garantietermijn meenemen in fietsenkeuze zal ik nooit doen. Als ik dat mij auto's ook moet doen ben ik gedoemd tot KIA, die zitten volgens mij op 7 jaar.
Dus Cervelo is een beetje de Kia onder de fietsen :D :D

Geplaatst: 28 feb 2010 11:21
door danoontje
Eagle John schreef:Van de FM verneem ik dat er eingelijk met ieder merk wel eens problemen zijn met een gescheurt frame. Pinarello is in mijn ogen een van de mooiste fetsen en de levertijd op een nieuw frame is niet voor niets zo lang.

Naast een van de mooiste fietsen is Pinarello ook een van de duurtse. Je verwacht daar gewoon een goede service van. Het gaat mij in deze discussie niet om de kwaliteit van Pinarello ter discussie te stellen maar wel de service. ook van de FM(meerdere) verneem ik dat ik zeker niet de enige ben.

mi mag iedereen met een frame van € 3.000,- verwachten dat deze niet gaat scheuren, formele garantie termijn of niet. Helaas is bij mij de garantie 10 maanden verlopen. Ik weet zeker dat ik er met mijn dealer uit kom. Alleen zal ik bij mijn volgende fiets niet meer alleen op gevoel afgaan maar ook de garantietermijn in mijn keuze meenemen.

Ik heb mijn beeld voldoende geschetst denk ik en ga mijn tijd nu besteden aan het zoeken van een goed alternatief ( Cervelo S3?) is mi ook een mooi frame, niet zo wulps als pinarello maar wel met een levenslange garantie ( mits juist gebruik natuurlijk).


Mooi he, die aanname, 'mi mag iedereen met een frame van € 3.000,- verwachten dat...' wake up call, die 3k betaal je niet omdat Pina zo'n geweldige frames levert, je betaalt voor de naam..
Neemt niet weg dat meneer Knoops het voor je moet regelen, ALS het allemaal binnen de garantietermijn valt. Coulance: het woord zegt het al.
Bij Knoops betaal je zoiezo te veel..wederom een aanname om te verwachten dat de service dan ook meteen beter is.

Geplaatst: 28 feb 2010 12:15
door stinus
Het zal niet zonder reden zijn dat Pinarello zijn garantie periode op 3 jaar heeft gezet. Denk dat ze een kosten-baten analyse afweging hebben gemaakt mbt de garantie termijn en wanneer de meeste frames stuk gaan. Waarom anders niet gewoon 10 jaar garantie geven zoals sommige andere merken?
Waarschijnlijk omdat ze zo gebouwd zijn dat ze het even fantastisch doen, zoals bijv Formule1 auto's, en geweldig rijden maar een beperkte duurzaamheid...

Geplaatst: 28 feb 2010 12:46
door eaglejohn
Stinus schreef:Het zal niet zonder reden zijn dat Pinarello zijn garantie periode op 3 jaar heeft gezet. Denk dat ze een kosten-baten analyse afweging hebben gemaakt mbt de garantie termijn en wanneer de meeste frames stuk gaan. Waarom anders niet gewoon 10 jaar garantie geven zoals sommige andere merken?
Waarschijnlijk omdat ze zo gebouwd zijn dat ze het even fantastisch doen, zoals bijv Formule1 auto's, en geweldig rijden maar een beperkte duurzaamheid...


Wat zeg je daarmee dan? Dat je er bij een Pinarello van uit mag gaan dat deze na 3 jaar technisch op is?? Ik denk dat er met die verwachting (bijna) geen pianerllo verkocht zou worden. Is mi ook onzin een goed frame (en dat zijn de meeste Pinarello's ook echt wel) moet bij normaal gebruik (zonder valpartijen) mi zeker 8-10 jaar mee kunnen.

Geplaatst: 28 feb 2010 13:01
door aapje
skimons schreef:volgens mij is het wel duidelijk dat het een scheur is, alleen is het een beetje te laat gescheurd (want buiten de garantieperiode). dus je frame in de auto gooien en naar cardsports rijden heeft weinig zin denk ik. zij zijn ook maar een doorgeefluik (een goede importeur/dealer voegt daadwerkelijk iets toe aan het product, een slechte schuift de doos).
Volgens de wet moet een verkocht product gerepareerd/vervangen worden als het stukgaat binnen de normaal te verwachten levensduur van een product. Voor een frame is dat volgens mij toch wel minimaal 5 jaar en mag je dus een oplossing verwachten, onafhankelijk van de garantieperiode.

De wet maakt ook geen onderscheid tussen goede verkopers en dozenschuivers. Degene aan wie je het geld geeft en die jou de fiets overhandigt is verantwoordelijk voor de reparatie/vervanging. Of ze dat verder regelen met de fabrikant oid is niet jouw probleem.

Geplaatst: 28 feb 2010 15:14
door cycling1970
Stinus schreef:Het zal niet zonder reden zijn dat Pinarello zijn garantie periode op 3 jaar heeft gezet. Denk dat ze een kosten-baten analyse afweging hebben gemaakt mbt de garantie termijn en wanneer de meeste frames stuk gaan. Waarom anders niet gewoon 10 jaar garantie geven zoals sommige andere merken?
Waarschijnlijk omdat ze zo gebouwd zijn dat ze het even fantastisch doen, zoals bijv Formule1 auto's, en geweldig rijden maar een beperkte duurzaamheid...


3 jaar is alleen als je binnen een bepaalde tijd, 10 dagen geloof ik, registreert op de website.
Anders is het 2 jaar.

Geplaatst: 28 feb 2010 18:27
door peterj
cycling1970 schreef:3 jaar is alleen als je binnen een bepaalde tijd, 10 dagen geloof ik, registreert op de website.
Anders is het 2 jaar.


Huhh.. registreren op hun website??? waar haal je dat vandaan?
Ik heb van de FM toendertijd een briefkaartachtig iets gekregen wat ik naar Cardsports moest sturen, dit heb ik gedaan maar heb nooit bericht terug gekregen dat het ooit ontvangen is.
Ook een garantiebewijs deel1 heb ik nooit van de dealer mogen ontvangen.

Dit schrijft Cardsports op hun website:
Elk frame wordt geleverd met garantie- en orginaliteitsbewijs. Garantieafwikkeling is alleen mogelijk, indien garantiebewijs deel I in het bezit is van de eigenaar en deel II volledig ingevuld (binnen 14 dagen na aanschaf) in het bezit is van de importeur.

Op deze kaart staan tevens de Pinarello garantiebepalingen beschreven