Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

In navolging van Danv.: Chineze TT

mikawoef
Forum-lid

mikawoef 20 feb 2010 02:21

stoli schreef:weet je wat nou vet zou zijn :P
alles pikzwart, alleen de ketting in een of ander gif kleurtje, dezelfde als het pakje wat je aan gaat doen :P

+1 gifgroen
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 20 feb 2010 12:00

Geert Jan schreef:daar heb ik ook over gedacht. Maar denk dat het dan heel glad word i.c.m. zweet. En mocht je dan remmen als je met wind mee pakweg 50-55 km/h rijd en dan even moet remmen ben je wel het bokje dacht ik zo?

Plak je er toch wat anti-slip tape over.

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 feb 2010 12:25

Als je zwarte grepen wilt zal denk ik ff moeten doorsparen voor carbongreepjes. Zijn wel duurder, maar ook niet onbetaalbaar. Anders graag function voor fun. ;)

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 20 feb 2010 13:15

carbon greepje is idd ook nog wel wat... ik zal nog even knutselen met o.a. de greepjes. Het is me nog niet allemaal precies naar het zin. (het komt al wel in de goede richting;))
Verder iemand enig idee hoe je je ketting in een andere kleur krijgt? Een vriendin zei ook hij is mooi maar de ketting is spuuglelijk:-P Zat zelf te denken aan zwart..?
Spuiten lijkt me geen optie. Slijt er veel te snel vanaf, bladert en denk dat de lagers dan ook gaan vastlopen?
+ de KMC zijn nog niet op de markt/onbetaalbaar voor een ketting....
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 20 feb 2010 16:48

zojuist even klein stukje door de straat. Nadat de sneeuw net is verdwenen en tussen de plassen door dus.
Kan nog niet echt veel zeggen over de rijeigenschappen maar wel dat de fiets sneller gaat dan jezelf kan bijhouden;-)

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 20 feb 2010 17:10

Ik weet niet op Kuiper nog remgrepen heeft maar ik heb aantal maanden geleden voor zeer laag bedrag zeer mooie bij hem gekocht. Staat volgens mij nog wel in het commerciële aanbiedingen topic.

Verder een zeer mooi fietsje

daj
Forum-lid

daj 20 feb 2010 21:58

Over die kabels: volgens mij kan je de shifterkabels beter boven de basebar langs laten lopen, dan komen ze veel beter uit op het frame met minder bochten.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 01 mar 2010 16:36

@ daj
Daar had ik idd ook al aan gedacht.. maar dan vind ik ze te hoog komen. Laat ze eerst maar even zo en dan even kijken hoe het gaat.

Enfin.. De stand van zaken.
Had volgens mij al ergens vermeld dat mijn achterremhoef te kort was voor de achterbrug. Ik naar de fm om een langere dop te halen. Hadden ze die niet. Maar wel wat anders. Een complete pin (die je dus door je complete remhoef moet doen). Na nog 2 fm's bezocht te hebben die ze ook niet hadden maar weer terug naar de eerst. Pin besteld paar dagen later in huis. Remhoef uit elkaar met veel pijn en moeite. Wat zat dat ding strak!! nja uit elkaar andere pin erin pin dol gedraaid! En andere pin kan er ook niet meer in omdat het binnenwerk ook niet meer in orginele staat is zegmaar;-)
Nu nog even kijken hoe ik dit probleem ga oplossen met de nieuwe remhoef..

Achja fiets is rijdbaar.. dus vandaag maar even klein blokje om geweest. Na ong 2 km kwam ik er achter dat de stuurpen niet vast genoeg zat.. Gelukkig sleuteltje mee en even aangedraaid. Die ECHTE tijdrithouding is nog wel even wennen. Waar mijn minder valide rug nog een schepje bovenop deed. Dus niet constant in de tijdrithouding gezeten. Ook even op de remgreepjes.

stuurtje weer recht:
Afbeelding

de echte mannen trainen op het buitenblad toch??
Afbeelding

van over het stuur
Afbeelding

tevreden gevoel over het projectje
Afbeelding

als ik de achterremhoef heb aangesloten wordt het stuur ook zwart:)
Afbeelding

de aerohouding gaat in de loop van tijd ook nog horizontaal
Afbeelding

Over de wielen krijg ik maar steeds geen reactie. Ga dus verder zoeken naar andere wielen.

corniel
Forum-lid HC

corniel 01 mar 2010 17:17

Mooie pics!. Nu willen we er natuurlijk nog een vanaf de zijkant terwijl je volle bak rechtuit gaat.

Keertje vriendinlief (of iemand anders) smekend aankijken dus. :D

Maar die wielen, vertel...

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 01 mar 2010 17:48

Ziet er erg netjes uit zo zeg.
Heel netjes gedaan.
Persoonlijk zou ik stuurlint lekker wit laten, Heb je samen met de decals op je wielen toch wat onderbreking in het zwart.
Nu zoals corniel zegt, actiefoto's.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mar 2010 17:50

Is mooi geworden!

Wat heeft het hele projectje nu eignelijk gekost?
Less is bore

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 01 mar 2010 18:07

De foto's van vollebak komen over een maand wel;) misschien nog iets eerder;)
over de wielen.. tsja.. beetje over en weer gemail met china waar steeds wel paar dagen tussen zat op antwoord. Vond de frameboer toch echt sneller. En uit eindelijk een ander email adres gekregen van iemand die me waarschijnlijk verder kon helpen. Maar die heeft nog nooit gereageerd. En ook niet na een herhaling. Prijzen o.i.d. heb ik ook nogsteeds niet gehad.
Even wat anders zoeken. Maar vond de wielen toch wel erg mooi.

Het witte ''stuurlint dat er nu op zit is maar schilderstape:P

De kosten van alles weet ik nog niet precies maar zonder wielen zou het op ongeveer 1100 euri zitten.

Plaats reactie