Klimmen-Banneux-Klimmen 2010
[quote="jandoedel"][quote="magoo"]Eyserbos na 130 km mogen ze erin houden wat mij betreft, dat was nog een mooie uitsmijter zo aan het einde![/quote]
En ze hadden ons ook de Gulperberg omhoog kunnen sturen in plaats van eromheen.
[/quote]
LOL - ondanks dat ik diverse malen in Limburg ben geweest blijft het voor mij een puzzel waarbij die 1000 stukjes op één grote hoop door elkaar liggen: ik herken daar alles wel, maar hoe het aan elkaar vast zit...geen idee. Maar daar hebben de buitenlandse profs geloof ik ook last van bij de AGR. Dus dat we om de Gulpenerberg zijn gereden, het zal wel
[/quote]
LOL - ondanks dat ik diverse malen in Limburg ben geweest blijft het voor mij een puzzel waarbij die 1000 stukjes op één grote hoop door elkaar liggen: ik herken daar alles wel, maar hoe het aan elkaar vast zit...geen idee. Maar daar hebben de buitenlandse profs geloof ik ook last van bij de AGR. Dus dat we om de Gulpenerberg zijn gereden, het zal wel
-
- Forum-lid
Dat hebben buitenlanders inderdaad. Afgelopen zondag een groep italianen op sleeptouw genomen door Limburg. Continu dezelfde plaatsnamen op de borden en sommige stukken waar je meer dan eens langskomt. Ze waren na 10 minuten al hopeloos de draad kwijt wat betreft richtingsgevoel.
-
- Forum-lid
[quote="Nespresso"][quote="jandoedel"][quote="magoo"]Eyserbos na 130 km mogen ze erin houden wat mij betreft, dat was nog een mooie uitsmijter zo aan het einde![/quote]
[/quote]
LOL - ondanks dat ik diverse malen in Limburg ben geweest blijft het voor mij een puzzel waarbij die 1000 stukjes op één grote hoop door elkaar liggen: ik herken daar alles wel, maar hoe het aan elkaar vast zit...geen idee. Maar daar hebben de buitenlandse profs geloof ik ook last van bij de AGR. Dus dat we om de Gulpenerberg zijn gereden, het zal wel [/quote]
LOL, je hebt ook om de koning van spanje heen gereden en zo nog wel een paar andere klimmetjes. De keutenberg hadden we er ook nog wel aan vast kunnen knopen....
[/quote]
LOL - ondanks dat ik diverse malen in Limburg ben geweest blijft het voor mij een puzzel waarbij die 1000 stukjes op één grote hoop door elkaar liggen: ik herken daar alles wel, maar hoe het aan elkaar vast zit...geen idee. Maar daar hebben de buitenlandse profs geloof ik ook last van bij de AGR. Dus dat we om de Gulpenerberg zijn gereden, het zal wel [/quote]
LOL, je hebt ook om de koning van spanje heen gereden en zo nog wel een paar andere klimmetjes. De keutenberg hadden we er ook nog wel aan vast kunnen knopen....
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
[quote="nicovandijk"]LOL, je hebt ook om de koning van spanje heen gereden en zo nog wel een paar andere klimmetjes. De keutenberg hadden we er ook nog wel aan vast kunnen knopen.... [/quote]
Klopt. Wanneer we in Slenaken de Loorberg omhoog waren gereden hadden we daarna de koning van spanje kunnen afdalen. Maar de Keutenberg ligt een heel andere kant uit. De gulpenerberg lag op de route, en over de gulpenerberg was ook nog korter geweest. Waren we tenminste wat eerder thuis geweest
Klopt. Wanneer we in Slenaken de Loorberg omhoog waren gereden hadden we daarna de koning van spanje kunnen afdalen. Maar de Keutenberg ligt een heel andere kant uit. De gulpenerberg lag op de route, en over de gulpenerberg was ook nog korter geweest. Waren we tenminste wat eerder thuis geweest
[quote="magoo"]In de Cotacol staat deze vermeld als de Cote de Wegnez (cotacol nr 970).
[/quote]
Ja, die inderdaad. Pittig ding...
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... tainID=527
http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... ingid=1068
Voor mij een pittige tocht en ik ben blij dat mijn fiets heel bleef over dat pokdalige asfalt.
[/quote]
Ja, die inderdaad. Pittig ding...
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... tainID=527
http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... ingid=1068
Voor mij een pittige tocht en ik ben blij dat mijn fiets heel bleef over dat pokdalige asfalt.
Ik heb gister niet mee gedaan aan de tocht. Ik woon zelf in klimmen in het gehuchtje Termaar. Bij ons in de straat hebben ook een aantal personen geparkeerd.
Vind het wel triest om te lezen dat er een fiets gestolen is. Dat betekend dus dat ik de mijne veilig moet zetten hier!. Als ik iets verdachts zie van n advertentie van deze fiets zal ik t melden!
Ze hadden jullie ook de koulenberg op kunnen laten rijden i.p.v de barrier aan t eind. Zo moeilijk is het toch niet om hier een goed richtingsgevoel te hebben
Vind het wel triest om te lezen dat er een fiets gestolen is. Dat betekend dus dat ik de mijne veilig moet zetten hier!. Als ik iets verdachts zie van n advertentie van deze fiets zal ik t melden!
Ze hadden jullie ook de koulenberg op kunnen laten rijden i.p.v de barrier aan t eind. Zo moeilijk is het toch niet om hier een goed richtingsgevoel te hebben
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft
MTB: Merida Big Nine 700 tft
Verstanding dat ze de gulperberg niet hebben aangedaan. De afdaling zou met zo veel man redelijk gevaarlijk zijn aangezien je met een rotsnelheid het dorp in komt. Doet me denken aan de Fietschallenge vorig jaar.
EDIT: Foto's gevonden:)
En de hilarische foto's
EDIT: Foto's gevonden:)
En de hilarische foto's
Kan mij er kapot aan ergeren dat er zo'n hufter waagt een fiets te stelen. Klote voor je Tiest
je zit er ook nog net een paar meter vanaf, wat een lef heeft die zak.
De wegen zijn bij de Walen altijd slecht onderhouden, daar maak ik mij niet meer druk om
dat weet je als je daar vaker fietst. De Gulperberg zoals Jandoedel zei, lag iid op de route
maar ja, laat ik maar zeggen de typische KBK route van wtc Klimmen moet niet te veel gaan
afwijken vind ik.
De voorstellen van een inschrijf limiet vind ik goed, anders word het weer te druk en onoverzichtelijk.
De organisatie heeft er nu al werk genoeg aan, zeker voor die 8 Euro wat ik echt een schappelijke
prijs vind.
je zit er ook nog net een paar meter vanaf, wat een lef heeft die zak.
De wegen zijn bij de Walen altijd slecht onderhouden, daar maak ik mij niet meer druk om
dat weet je als je daar vaker fietst. De Gulperberg zoals Jandoedel zei, lag iid op de route
maar ja, laat ik maar zeggen de typische KBK route van wtc Klimmen moet niet te veel gaan
afwijken vind ik.
De voorstellen van een inschrijf limiet vind ik goed, anders word het weer te druk en onoverzichtelijk.
De organisatie heeft er nu al werk genoeg aan, zeker voor die 8 Euro wat ik echt een schappelijke
prijs vind.
Gisteren met 10 man van onze club de 135 km gereden, vanuit de Bemelerberg waar we onze auto's hadden geparkeerd zo naar Klimmen.
Pracht tocht en prima georganiseerd! We stoorden ons alleen aan de vele automobilisten die schijnbaar zeer veel haast hadden en het diverse fietsers erg moeilijk maakten. Verder mooie tocht met veel mooie klimmetjes erin. Een aantal van ons reden met de blauw/witte Pinarello outfit van de Grandfondo 2009, misschien heeft iemand ons zien rijden?
Volgend jaar weer
Pracht tocht en prima georganiseerd! We stoorden ons alleen aan de vele automobilisten die schijnbaar zeer veel haast hadden en het diverse fietsers erg moeilijk maakten. Verder mooie tocht met veel mooie klimmetjes erin. Een aantal van ons reden met de blauw/witte Pinarello outfit van de Grandfondo 2009, misschien heeft iemand ons zien rijden?
Volgend jaar weer
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Kan iemand de bergen/heuvels noemen welke we hebben beklommen bij deze mooie tocht door Nederland en Belgie.
Bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor het meedenken.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
-
- Forum-lid
Met 165 km vanuit Bunde en terug was ik zeer verheugd dat ik 'alleen nog maar' de Eijserbos over moest en niet ook nog de Gulperberg.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
Voor het tweede jaar op rij deze tocht gereden, erg leuke tocht, prachtig weer, heerlijk getoerd! De eerste toertocht in Limburg dit jaar, ivm wat instabiele ledematen, al ingesnoerd , voorzichtig bergop gereden, maar 2km harder gemiddeld dan vorig jaar, dus wie weet wordt het weer eens wat.
Uiteraard erg erg jammer van de fiets van Tiest, die juist zo mooi was met de testwielen..
Mooi momentje was toen ik een "wat stevigere" man inhaalde aan het eind van de steile klim naast de Cornesse, deze me op het vlakkere stuk erna inhaalde, met het verzoek om even achter hem te blijven totdat hij bij zijn vrienden was. "Is het net of ik je ingehaald heb". Keurig netjes achter deze meneer gebleven en toen we bijna bij zijn vrienden waren hem verder omhoog geduwd:D, wat uiteraard goed werd ontvangen .
Leuk momentje was toen PFW op de Eyserbosweg afstapte.... Om een vlieg uit zijn helm te halen en vervolgens weer op te stappen. Daar hadden ze een foto van moeten maken
Op de foto nog een pittige tante in het roze achter me, die ons een tijdje heeft bijgehouden, PFW vriendelijk duidelijk maakte dat hij niet hard genoeg daalde (???) en even voor mij ging rijden om er vervolgens weer achter te gaan zitten, dit werd bestempeld als de vrouwelijke variant van haantjesgedrag .
[img=http://home.planet.nl/~witte097/wit_noontje.jpg]
Uiteraard erg erg jammer van de fiets van Tiest, die juist zo mooi was met de testwielen..
Mooi momentje was toen ik een "wat stevigere" man inhaalde aan het eind van de steile klim naast de Cornesse, deze me op het vlakkere stuk erna inhaalde, met het verzoek om even achter hem te blijven totdat hij bij zijn vrienden was. "Is het net of ik je ingehaald heb". Keurig netjes achter deze meneer gebleven en toen we bijna bij zijn vrienden waren hem verder omhoog geduwd:D, wat uiteraard goed werd ontvangen .
Leuk momentje was toen PFW op de Eyserbosweg afstapte.... Om een vlieg uit zijn helm te halen en vervolgens weer op te stappen. Daar hadden ze een foto van moeten maken
Op de foto nog een pittige tante in het roze achter me, die ons een tijdje heeft bijgehouden, PFW vriendelijk duidelijk maakte dat hij niet hard genoeg daalde (???) en even voor mij ging rijden om er vervolgens weer achter te gaan zitten, dit werd bestempeld als de vrouwelijke variant van haantjesgedrag .
[img=http://home.planet.nl/~witte097/wit_noontje.jpg]
~live fast, die young ~