Forumrit Drenthe: 25 April 2010!!!
-
- Forum-lid
[quote="pinarello"]Mss nog even overleggen met Walter G, die weet volgens mij alle bergen van Drenthe te vinden als ik zie wat ie vandaag heeft gedaan:
3:30 h
98.7 km
28.1 kmh
2646 hm
[/quote]
De hoogtemeters kloppen niet, pinarello!
Wel even wat pics:
Het was gisteren echt weer als in een voorjaarsklassieker: harde wind, lage temperatuur en wat regen (gelukkig niet te veel). Ik had een duurtraining gepland en dacht daarom gelijk maar even aan een route door Drenthe.
Ik ben op de kaart afgedaald naar midden-Drenthe voor een cultuurhistorisch tochtje:
1. Een "modern" karrespoor langs de oude karresporen op het Ballooërveld.
2. Vlakbij de radiotorens bij kamp Westerbork, houten fietsbrug was verraderlijk glad (even wat aanzetten en je achterwiel slipt door, er lag zelfs nog een dikke laag ijs op de vennen).
3. Op de brink in Orvelte bij de halte van de paardentram.
3. Een stuk van de flintenroute voor Odoorn (met de Garmin op de Gazelle om even te testen).
Wel wat leuke stukjes van de Hondsrug gedaan; bij Odoorn, Exloo, Borger, Bronneger, Gieten, Annen. Veel vals plat en erger!
3:30 h
98.7 km
28.1 kmh
2646 hm
[/quote]
De hoogtemeters kloppen niet, pinarello!
Wel even wat pics:
Het was gisteren echt weer als in een voorjaarsklassieker: harde wind, lage temperatuur en wat regen (gelukkig niet te veel). Ik had een duurtraining gepland en dacht daarom gelijk maar even aan een route door Drenthe.
Ik ben op de kaart afgedaald naar midden-Drenthe voor een cultuurhistorisch tochtje:
1. Een "modern" karrespoor langs de oude karresporen op het Ballooërveld.
2. Vlakbij de radiotorens bij kamp Westerbork, houten fietsbrug was verraderlijk glad (even wat aanzetten en je achterwiel slipt door, er lag zelfs nog een dikke laag ijs op de vennen).
3. Op de brink in Orvelte bij de halte van de paardentram.
3. Een stuk van de flintenroute voor Odoorn (met de Garmin op de Gazelle om even te testen).
Wel wat leuke stukjes van de Hondsrug gedaan; bij Odoorn, Exloo, Borger, Bronneger, Gieten, Annen. Veel vals plat en erger!
- superrose
- Forum-lid
- Contact
wordt de lol van deze rit om over zoveel mogelijk kutwegen te rijden? Ik haat hobbels, daarom woon ik ook niet in belgie
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Ik geloof dat die mooie asfalt stroken naast die hobbels voor ons westerlingen bedoeld is Rose.
Orvelte kunnen we sowieso beter met een grote bocht omheen.
Daar leven ze nog in de 19e eeuw tussen de glasblazers en klompenmakers, midden in de paardenstront.
Als we daar met 20 km/h doorheen cruisen worden we waarschijnlijk uitgemaakt voor duivelse wegpiraten en opgejaagd met riek en mattenklopper.
Hoewel een stop bij het snoepwinkeltje niet verkeerd zou zijn......
Orvelte kunnen we sowieso beter met een grote bocht omheen.
Daar leven ze nog in de 19e eeuw tussen de glasblazers en klompenmakers, midden in de paardenstront.
Als we daar met 20 km/h doorheen cruisen worden we waarschijnlijk uitgemaakt voor duivelse wegpiraten en opgejaagd met riek en mattenklopper.
Hoewel een stop bij het snoepwinkeltje niet verkeerd zou zijn......
-
- Forum-lid
Zoals je ziet heb je overal de mogelijkheid om het asfalt, of in het slechtste geval een klinkerweg te kiezen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je in A'dam en R'dam van die mooie wegen hebt? Let je even niet op, zit je vast in de tramrails!
Je gaat me toch niet vertellen dat je in A'dam en R'dam van die mooie wegen hebt? Let je even niet op, zit je vast in de tramrails!
- superrose
- Forum-lid
- Contact
haha geen hobbels, nou ja wij hebben de dam
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
Tram rijdt hier inderdaad zonder paard ervoor. (al decennia! )
Maar die rails.......daar ga je altijd nagenoeg haaks overheen en heb je geen last van.
Zonder gekheid, Drenthe is mooi fietsen.
Ook Orvelte is gewoon leuk om te zien en mag je inderdaad eigenlijk niet overslaan in een forumrit!
Maar die rails.......daar ga je altijd nagenoeg haaks overheen en heb je geen last van.
Zonder gekheid, Drenthe is mooi fietsen.
Ook Orvelte is gewoon leuk om te zien en mag je inderdaad eigenlijk niet overslaan in een forumrit!
Orvelte is een hopeloos antiek en kneuterig museum en de weg erdoor is beroerd.... Maar het is voor 'westerlingen' altijd een hoogtepunt, dus moet het eigenlijk wel in de route. En als de routeuitzetters een te beroerde weg kiezen dan wil ik met veel plezier een kleine de-tour over begaanbare wegen gidsen. Het valt me trouwens honderd procent mee dat die veenbrug bij Grolloo al weer begaanbaar is, normaal is dat ding nu nog afgesloten wegens hoog water...
Trouwens, is de route nog steeds ruwweg zoals hij op de eerste pagina staat? Jammer dat het stroomdal er zo weinig inzit en dat stuk richting Gees loop nou ook niet over van fraaiheid, but that's just my opinion (ben nogal een fan van kronkelende asfaltpaadjes door de bossen). En is het startpunt nog steeds Hoogeveen? Persoonlijk denk ik dat station Assen handiger zou zijn voor mensen van buiten de provincie, daar stoppen meer treinen...
Trouwens, is de route nog steeds ruwweg zoals hij op de eerste pagina staat? Jammer dat het stroomdal er zo weinig inzit en dat stuk richting Gees loop nou ook niet over van fraaiheid, but that's just my opinion (ben nogal een fan van kronkelende asfaltpaadjes door de bossen). En is het startpunt nog steeds Hoogeveen? Persoonlijk denk ik dat station Assen handiger zou zijn voor mensen van buiten de provincie, daar stoppen meer treinen...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Zal me trouwens ook nog even formeel aanmelden:
- Jaapieo - Jasper
- Pinarello - Henk
- Walter G - Wijnand (stalen Gazelle)
- Lancev7 - Jip
- Rogkat - Rogier
- Ypuh - Ype
- Freekenstein - Freek
- Rubenio - Ruben
- Superrose - Rose
- Aziraphale - Erik
- Jaapieo - Jasper
- Pinarello - Henk
- Walter G - Wijnand (stalen Gazelle)
- Lancev7 - Jip
- Rogkat - Rogier
- Ypuh - Ype
- Freekenstein - Freek
- Rubenio - Ruben
- Superrose - Rose
- Aziraphale - Erik
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
[quote="Aziraphale"]
Trouwens, is de route nog steeds ruwweg zoals hij op de eerste pagina staat?
Jammer dat het stroomdal er zo weinig inzit en dat stuk richting Gees loop nou ook niet over van fraaiheid, but that's just my opinion (ben nogal een fan van kronkelende asfaltpaadjes door de bossen).
En is het startpunt nog steeds Hoogeveen? Persoonlijk denk ik dat station Assen handiger zou zijn voor mensen van buiten de provincie, daar stoppen meer treinen...
[/quote]
Twee vragen voor jaapieo, de initiatiefnemer, volgens mij.
Zover ik van hem heb begrepen is de route echter nog in de ontwikkelfase. Eerste opzet van hem was te lang.
Hoogeveen is dichterbij vanuit de Randstad, ligt pal aan de A28 en A 37, heeft ook een station.
Assen is voor jou wel erg dichtbij natuurlijk.
Beilen daarentegen lag mooi in het midden in oktober, maar vraag maar eens na bij de forummers van toen hoe makkelijk de startplaats was terug te vinden! :p
Trouwens, is de route nog steeds ruwweg zoals hij op de eerste pagina staat?
Jammer dat het stroomdal er zo weinig inzit en dat stuk richting Gees loop nou ook niet over van fraaiheid, but that's just my opinion (ben nogal een fan van kronkelende asfaltpaadjes door de bossen).
En is het startpunt nog steeds Hoogeveen? Persoonlijk denk ik dat station Assen handiger zou zijn voor mensen van buiten de provincie, daar stoppen meer treinen...
[/quote]
Twee vragen voor jaapieo, de initiatiefnemer, volgens mij.
Zover ik van hem heb begrepen is de route echter nog in de ontwikkelfase. Eerste opzet van hem was te lang.
Hoogeveen is dichterbij vanuit de Randstad, ligt pal aan de A28 en A 37, heeft ook een station.
Assen is voor jou wel erg dichtbij natuurlijk.
Beilen daarentegen lag mooi in het midden in oktober, maar vraag maar eens na bij de forummers van toen hoe makkelijk de startplaats was terug te vinden! :p
Het dichterbij van Hoogeveen is relatief hoor, aangezien de helft van de treinen daar niet stopt. Voor mij maakt het weinig uit waar het is, al is Assen idd wel ietsje handiger. En Beilen is toch heel makkelijk te vinden?
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid HC
Beilen ligt aan de zelfde weg als Assen, maar dan zuidelijker!? Alleen maar makkelijk voor de mensen die uit bijvoorbeeld Rotterdam komen.
Overigens heb ik vandaag de eerste 60 km alweer gemaakt, 25 April ben ik natuurlijk alweer top fit (H)!
Overigens heb ik vandaag de eerste 60 km alweer gemaakt, 25 April ben ik natuurlijk alweer top fit (H)!