Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 04 mar 2010 23:47

Welke wielen heb je besteld? ik las ergens dat je oren naar de Bora One had, zijn het die geworden en waren daarvan de stickers soms veranderd?

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 05 mar 2010 01:04

Mister No Chain schreef:Ik heb eens gekeken voor die Montello maar dat ventiel is slechts 30mm lang, velg is 28mm. Op BC hebben ze een Conti Giro (maar daar lees ik geen goede dingen over), daarnaast hebben ze ook een Conti Sprinter voor 27 euro, dat ziet er al beter uit.
Iemand die met die Conti sprinter rijd of jou mening over deze tube fdegrove? Ik vind ook al nergens hoe lang dit ventiel is, het ziet er lang genoeg uit op deze foto maar zeker ben ik niet.

Ik ga bij BC een heel deel spullen voor de mtb bestellen dus zou daarom ook graag daar een tube meepikken voor het goede weer begint :)


Ik heb Continental sprinter tubes op mijn wedstrijdwielen. Heb ze met ventielverlengers. De ventielen kun je er uitdraaien. Ze bevallen tot nu toe goed, maar heb er nog maar zeer weinig mee gefietst. Durf niet precies te zeggen hoe lang het ventiel is, normale lengte van een kort ventiel, denk dat ze wel bij 28mm velg kunnen.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 05 mar 2010 07:33

*Pino* schreef:Welke wielen heb je besteld? ik las ergens dat je oren naar de Bora One had, zijn het die geworden en waren daarvan de stickers soms veranderd?


Had inderdaad wel graag een setje Bora one's gehad maar vind ze toch nog altijd duur, heb ze nergens beneden de 1000€ gevonden. Het is een setje matrix full carbon 38mm geworden. Novatec naven, vermoedelijk Equinox velgen.
http://www.matrix-belgium.be/products/r ... 2038%20mm/

De rode naven en nippels zijn grijs geworden maar daar kon ik nog mee leven. Hun rustige bestickering zoals op de site is echter een plakboek van jewelste geworden en daar kon ik niet mee leven. Het wordt een setje zonder stickers en ik laat wel een rustige bestickering maken.

Wordt vervolgd
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 05 mar 2010 08:29

Ziet er goed uit, maar de kleurstelling kwam dus standaard niet overeen met de op de website afgebeelde versie? Laat vooral even horen hoe ze rijden, ik ben ook wel in de markt voor een setje hoog carbon, en heb daar alle tijd van de wereld voor, en alle optie's zijn welkom. Ondertussen de Bora's zijn het dus niet geworden, wat was het goedkoopste dat jij tot dusver gevonden had? zelf heb ik vooralsnog Hopmans als goedkoopste.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 05 mar 2010 13:58

Nee, ik kreeg bericht dat mijn wielen toegekomen waren maar dat het nu grijze nippels en naven waren ipv rode en of dat OK was voor mij. Goed, ik vraag er een foto van te maken en dan zag ik wel. Hallo, die grijze nippels en naven waren inderdaad prachtig maar die bestickering was zo druk dat je nog nauwelijks de velg zag die net zo mooi is met die carbonstructuur in.
Deze vind ik ook ontzettend knap voor hun prijs. http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... 75_gr.html
Het is duidelijk dat de Taiwanezen de markt aan het overspoelen zijn met carbon wielen met hoofdzakelijk Novatec naven en vermoedelijk Equinox velgen. Als consument kan je er maar goed bij varen. Ik lees ook veel positieve ervaringen over de (nochtans goedkope) naven. Velgen los blijken ook goed afgewerkt, recht en degelijk te zijn. Ik heb ook twee jaar garantie gekregen op mijn wielen dus vond ik het het riskeren waard.

Bora one's weet ik niet precies meer waar ik ze het laagst geprijsd gevonden heb maar dacht dat het nog steeds boven de 1000€ was. Als ik een beetje meer uitgeef heb ik nu een lichtgewicht 38mm tubesetje en een 50mm full carbon clincherset. Samen met mijn Shamals heb ik dan voor alle omstandigheden een set wielen. De keuze is dan ook gevallen op twee goedkopere sets.

Ervaringen deel ik zeker mee, sowieso is het eerste wat ik doe als ze toekomen ze wegen, fotograferen en dan demonteren. Ik wil zien hoe ze in elkaar zitten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 05 mar 2010 20:10

Bedankt ik hoop je post met foto's en ervaringen snel te kunnen lezen.

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 05 mar 2010 21:47

MackersV2.0 schreef:40mm voor de Continentals.

De Giro heeft overigens geen uitdraaibaar ventiel, dus niet zonder kunstgrepen geschikt voor hoge velgen. Zijn ook niet de beste bandjes, dus daar mis je niks aan.

Ik persoonlijk vind de Sprinters best fijn rijden, zeker voor die prijs. Volgens mij is de 27 euro versie wel nog het oude model zonder antilek laag, die van 30 euro is het nieuwe model.


Ok dan zal ik voor die sprinter gaan, dan maar direct voor het 2010 model met die Gatorskin. Wel vreemd dat ik nergens op het internet de lengtes van die ventielen vind, wat toch niet bepaald onbelangrijk is. Bij BC zeiden ze dat Conti geen uitdraaibare ventiel heeft :).
Stevens SLC Team Ultegra SL

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 05 mar 2010 22:36

De Sprinter van mij hebben duidelijk een uitdraaibaar ventiel.. ik heb er voor mijn 101mm velg achter 3 verlengers tussen zitten :D

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 05 mar 2010 23:38

Hoi,
Mister No Chain schreef:
MackersV2.0 schreef:40mm voor de Continentals.

De Giro heeft overigens geen uitdraaibaar ventiel, dus niet zonder kunstgrepen geschikt voor hoge velgen. Zijn ook niet de beste bandjes, dus daar mis je niks aan.

Ik persoonlijk vind de Sprinters best fijn rijden, zeker voor die prijs. Volgens mij is de 27 euro versie wel nog het oude model zonder antilek laag, die van 30 euro is het nieuwe model.


Ok dan zal ik voor die sprinter gaan, dan maar direct voor het 2010 model met die Gatorskin. Wel vreemd dat ik nergens op het internet de lengtes van die ventielen vind, wat toch niet bepaald onbelangrijk is. Bij BC zeiden ze dat Conti geen uitdraaibare ventiel heeft :).


Dat de ventiellengte van een tube niet wordt opgegeven is heel normaal.
Tubes werden traditioneel de facto met lage velgen gebruikt, ietwat hoge velg is gewoon pas veel later ontstaan.

Zo zie je dat de meeste fabrikanten altijd de standaard 36mm ventielen gebruiken.
Er zijn enkele uitzonderingen zoals Vittoria (vroeger althans) die tubes met 42mm ventiel uitleverden.
Vandaag helpt dat nauwelijks want je hebt voor het gros van de moderne wielen toch een ventielverlenger nodig.

Het is ook zo dat over het algemeen enkel de goedkopere tubes geen verwijderbare ventielkop hebben.
Iets wat op zich niet echt een probleem is, keuze aan verlengers allerhande is er genoeg.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 05 mar 2010 23:39

Hoi,
mister_arby schreef:De Sprinter van mij hebben duidelijk een uitdraaibaar ventiel.. ik heb er voor mijn 101mm velg achter 3 verlengers tussen zitten :D


En die montage is lekvrij?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 06 mar 2010 00:16

Ik lees eigenlijk enkel maar slechte commentaar over die Gatorskin. Mss gewoon een flesje No Tubes meepakken en voor de gewone Sprinter gaan :D.

Ik ben geen Flandrien-type dus zo'n setje Ambrosio Nemesis zit (nog) niet in de collectie ;)
Stevens SLC Team Ultegra SL

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 06 mar 2010 02:29

fdegrove schreef:Hoi,
mister_arby schreef:De Sprinter van mij hebben duidelijk een uitdraaibaar ventiel.. ik heb er voor mijn 101mm velg achter 3 verlengers tussen zitten :D


En die montage is lekvrij?

Ciao, ;)



[img=http://static2.biketiresdirect.com/imag ... uver-1.jpg]

Heb zulke op elkaar. En werkt tot nu toe prima! De druk veranderd niet sneller als een andere band. En ventielen kunnen zeker niet los trillen, zitten zeer goed vast. Vind deze oplossing veel beter dan een verlenger die je er overheen draait.

Plaats reactie