Marmotte 2010
Trofee 'd Oisans kost 95 euro, wel een beetje erg veel als je alleen de Marmotte wilt fietsen. Dus afwachten tot er inschrijvingen vrijkomen, of gewoon uitwijken naar een andere (wellicht minder drukke) cyclo. Maar als je je zinnen hebt gezet je persoonlijk record aan te scherpen, ja, dan is het wel balen!
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!
Mijn Bloggie!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zijn er daadwerkelijk 8500 m/v gestart?
Ze kunnen dan beter die flauwekul van dat marmietje (die nog kortere variant vanuit Valloire) schrappen. Kun je de "echte" fietsers tenminste LM laten rijden.
Ze kunnen dan beter die flauwekul van dat marmietje (die nog kortere variant vanuit Valloire) schrappen. Kun je de "echte" fietsers tenminste LM laten rijden.
Less is bore
De uitslagen gaf als ik het me goed herinner dik in de 8000 eindtijden, daar basseer ik het dan maar op. Wat betreft de Marmomini, ik snap de gedachte om die te schrappen, maar is natuurlijk ook wel erg cru / kort door de bocht. Feit is gewoon dat de grote cyclo's aan hun eigen succes kapot gaan. Dat zie je met de Marmotte, de Dolomieten Marathon en nog wel een aantal cyclo's. Ze moeten dan deelnemerslimieten gaan stellen om het in de hand te houden.
[quote="Daniel1975"]Zijn er daadwerkelijk 8500 m/v gestart?
Ze kunnen dan beter die flauwekul van dat marmietje (die nog kortere variant vanuit Valloire) schrappen. Kun je de "echte" fietsers tenminste LM laten rijden.[/quote]
Ja, ongeveer 8500 gestart, maar veel minder gefinished. Die limiet heeft volgens mij meer te maken met dat gedoe dat de organisatie heeft met de gemeenten/disctricten waar de deelnemers er telkens weer een bende van maken. Als je nu achter het net vist had je je gewoon eerder in moeten schrijven, er was tijd genoeg voor.
Ze kunnen dan beter die flauwekul van dat marmietje (die nog kortere variant vanuit Valloire) schrappen. Kun je de "echte" fietsers tenminste LM laten rijden.[/quote]
Ja, ongeveer 8500 gestart, maar veel minder gefinished. Die limiet heeft volgens mij meer te maken met dat gedoe dat de organisatie heeft met de gemeenten/disctricten waar de deelnemers er telkens weer een bende van maken. Als je nu achter het net vist had je je gewoon eerder in moeten schrijven, er was tijd genoeg voor.
[quote="lancev7"][quote="Daniel1975"]Wat is dit voor idioterie? Lijkt wel een volledig commerciele insteek. Limiteer het aantal deelnemers en je genereert extra aandacht en inschrijvingen.... Ik vraag mij af hoeveel keer er al meer dan 7.000 mensen zijn gestart.[/quote]
Absoluut mee eens, overigens waren er in 2008 minimaal 8000 - 8500 deelnemers.
[/quote]
Dat is logisch toen was er geen limiet.
Absoluut mee eens, overigens waren er in 2008 minimaal 8000 - 8500 deelnemers.
[/quote]
Dat is logisch toen was er geen limiet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@perik: ik vis niet achter het net, want dit jaar stond ie sowiso niet in de planning. Wel goed om te weten voor 2011 wanneer we hem wel willen gaan fietsen.
Less is bore
Ik vind die kosten voor trophee d'oisans eigenlijk wel mee vallen, natuurlijk zonde dat je het dubbele betaald, maargoed je kan de wel meedoen aan die tijdritjes de dag voor en na de marmotte als je dat leuk vindt, en om nou een al lang geplande week alpen, met als hoogte punt marmotte af te laten hangen van 50 euro vind ik ook weer ver gaan.. Een keertje minder uit eten met je vrouw en je oude plannen gaan door! Uiteraard snap ik dat dit anders ligt voor hen die de cyclo al vaak gedaan hebben... Hoe dan ook, de inschrijving voor de Grand Trophee staat nog open en ik ben er dankzij deze mogelijkheid gelukkig toch bij!
-
- Forum-lid
Die limiet zal echt wel te maken hebben veiligheid ed. De berichten in de lokale media na de laatste twee edities waren echt niet positief, en voor de overheden was de maat vol: roekeloos gedrag, vervuiling, ... Er is hier ook geschreven en geklaagd over de moeilijkheden die hulpdiensten hadden om op de Glandon bij gewonden te raken. Je lost dat allemaal niet op met een limiet, maar het wordt enigszins beheersbaar.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De limiet heeft helemaal niets met veiligheid te maken, maar alles zielige politieke spelletjes.
Het andere dal verdient geen geld aan de Marmotte en heeft er wel 1 dagje last van en daarom lopen ze de boel te irriteren.
Hetzelfde doen een aantal Belgische gemeentes in de voerstreek, Nederlandse toertochten krijgen geen vergunning en voor Belgische tochten is 't geen probleem.
Het andere dal verdient geen geld aan de Marmotte en heeft er wel 1 dagje last van en daarom lopen ze de boel te irriteren.
Hetzelfde doen een aantal Belgische gemeentes in de voerstreek, Nederlandse toertochten krijgen geen vergunning en voor Belgische tochten is 't geen probleem.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1
Less is bore
-
- Forum-lid HC
De limiet was vorig jaar ook 7000. Er zijn meer dan 8000 Eindtijden omdat er nog 1500 deelnemers aan de Mi-marmotte of de 2 daagse Marmotte. Daarnaast heb ik van een aantal mensen die na 18.00 in Bourg Dóissans aan de Alp wilden starten, maar uit de rit zijn genomen, de "uit de rit" tijd zien staan als eindtijd terwijl ze nooit boven zijn gekomen.
Ik heb trouwens een inschrijving maar ben nog niet helemaal zeker of ik wel ga dit jaar, de datum valt voor mij erg ongunstig.
Ik heb trouwens een inschrijving maar ben nog niet helemaal zeker of ik wel ga dit jaar, de datum valt voor mij erg ongunstig.
-
- Forum-lid HC
Welk nr heb je?