Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Mendrisio

zweef
Forum-lid

zweef 27 sep 2009 20:14

Ben ik dan een van de weinige die de Aussie gunt wat hij verdient? Hij heeft goed gereden, kan nu eindelijk "iets groots" op zijn palmares schrijven, en er zijn er die ik het veel minder gun, bepaalde mensen gedroegen zich vandaag als verwende kinderen (nee, ik noem geen namen...)
You should see me go downhill...

mouse
Forum-lid

mouse 27 sep 2009 20:22

een mooie kampioen!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 27 sep 2009 20:30

Hoewel Evans niet mijn meest favoriete renner is heb ik toch wel erg genoten van die beelden. Hij ging misschien wel niet zo uitbundig over de finish maar de emotie droop van 'm af. Ik zou wel eens willen weten wat er allemaal door 'm heen ging. Daar kun je denk ik een boek mee vullen.

De Spanjaarden waren voor mij toch wel de grote verliezers. Als je diep in de finale met zoveel renners voorin zit moet je wel iets meer doen dan naar Cancellara kijken. Zeker als blijkt dat de renner die mee vooruit zit het niet gaat redden.

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 27 sep 2009 20:36

Ik vond het ook een mooie finale, met als verliezers idd de Spanjaarden, maar ook de Belgen en Italianen had ik beter verwacht.
Hopelijk is er bij Evans nu een boel druk van de ketel, dan kunnen we nog wat beleven in de grote rondes komend jaar!
Eenvoud kenmerkt het ware.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 27 sep 2009 20:40

Geweldig, ik was niet zo een fan van evans. Maar na de vuelta en vandaag ga ik hem steeds meer waarderen.

jannak
Forum-lid

jannak 27 sep 2009 20:55

spook schreef:Wat een flutwereldkampioen! Zitten we een heel jaar tegen een verongelijkt kind aan te kijken die niet meer kan dan wieltjesplakken en drijnen.

Ik zeg, morgen opnieuw fietsen die wedstrijd!

Nou alsjeblieft niet! Wat een verschrikkleijke wedstrijd! Zijn de heren "coereurs" bezig hun eigen sport naar de kl*te aan het helpen. Hier kijkt toch geen hond meer naar.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

simic
Forum-lid

simic 27 sep 2009 21:04

Phh...weleens eerder een wk gezien? Ik vond dit een van de leukste wk's van de laatste jaren. Ik ben geen liefhebber van Evans, maar de beste wint en dat was toch echt Evans vandaag. Alhoewel hij daarna een interview gaf (op de NOS) waarin hij medelijwekkend was en dat niemand hem mocht en iedereen tegen 'm was. Nou moet ie niet zielig gaan doen, want daar maakt hij het vaak ook naar.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 sep 2009 21:23

Welk interview was dat dan? Ik heb net bij de NOS enkel een interview gezien waarin hij in rap Italiaans zijn blijschap toonde dat hij in zijn achtertuin na een jaar met veel teleurstellingen zo'n mooie prijs mocht pakken. Daarin geen woord over mensen die tegen hem waren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jannak
Forum-lid

jannak 27 sep 2009 21:27

simic schreef:Phh...weleens eerder een wk gezien? Ik vond dit een van de leukste wk's van de laatste jaren. Ik ben geen liefhebber van Evans, maar de beste wint en dat was toch echt Evans vandaag. Alhoewel hij daarna een interview gaf (op de NOS) waarin hij medelijwekkend was en dat niemand hem mocht en iedereen tegen 'm was. Nou moet ie niet zielig gaan doen, want daar maakt hij het vaak ook naar.

Dit is cynisch bedoeld neem ik aan?
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 sep 2009 21:31

Nee, want het was gewoon een leuk WK. Door de actie van de Italianen met nog 100 km te gaan was vanaf dat moment er steeds op z'n minst enige actie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

simic
Forum-lid

simic 27 sep 2009 21:38

Timo 2.0 schreef:Welk interview was dat dan? Ik heb net bij de NOS enkel een interview gezien waarin hij in rap Italiaans zijn blijschap toonde dat hij in zijn achtertuin na een jaar met veel teleurstellingen zo'n mooie prijs mocht pakken. Daarin geen woord over mensen die tegen hem waren.

In het begin van studiosport van 18.10 gaf hij een intervieuw dat iedereen tegen hem was en bla bla..

@jan nak.

Nee, was niet cynisch, het was gewoon een leuk wk. Dat kleine pelotonnetje met 4 belgen voorop was hoopvol en Hoogerland liet zich zien. Meestal duurt het tot de laatste ronde voordat er iets begint. Nu was dat al op 100 km van de meet.

IBAN
Forum-lid

IBAN 27 sep 2009 21:50

Wat een niveau ongelooflijk. Die Cancellara, daar heb ik echt van genoten. Dat de spanjaarden liever niet verliezen van Cancellara deed ze de das om. Zonde! Dat Evans uiteindelijk wint is mooi voor hem. Ik ben ook geen fan van hem maar wie hem heeft zien rijden in de Dauphine, weet dat hij kan aanvallen.

Over de regie was ik minder te spreken.

Plaats reactie