Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lekker uit de wind

ted038
Forum-lid

ted038 13 okt 2009 18:19

als je trouwens het wielrennen (de sport dus) bekijkt, wordt daar ook flink aangehaakt etc ....

Schijnbaar kan je er zelfs wereldkampioen mee worden ;)

t-kops
Forum-lid

t-kops 13 okt 2009 19:33

charite schreef:
T-Kops schreef:als er een keer zo'n pannekoek/toerist bij mij aanhaakt, zet ik altijd een keer flink aan en dan zie ik ze niet meer terug :P

Stoer zeg !

komt misschien een beetje verwaand over, maar was niet zo bedoeld hoor. ik vind het gewoon vervelend als er zo iemand achter mij gaat rijden. stel dat ie een keer niet oplet en je achterwiel aantikt, lig jij op de grond. lekker

waterman
Forum-lid

waterman 14 okt 2009 22:59

Als eerste heb ik zelf nooit behoefte om iemand in het wiel te blijven, als ik ingehaald
word, ik fiets mijn eigen tempo/ritme.
Ten tweede, als iemand in mijn wiel gaat zitten, is op zich niet erg als ie dan ook zo
sportief is en eens overpakt.
Anders sla ik gewoon de eerste beste weg af, of haal de snelheid eruit.

speric
Forum-lid HC

speric 16 okt 2009 10:51

Ik vind het irritant als iemand meesluipt. Als ik vind dat ik moet remmen en denk alleen te rijden dan kan het wel eens link zijn. Ook voor de achterrijder. Als ik net een tak kan onwijken, of er niet mee bezig ben om het aan tegeven, kan een ander zich lelijk bezeren.
Even hoi, of desnood luid schakelen, maar even aangeven dat je er zit.

Wat ik nooit snap is dat iemand met alle geweld dan op kop moet gaan rijden, maar vervolgens het tempo laat zakken..

Verder probeer ik altijd wel even een praatje te maken en blijkt vaker dat de meeste wat verlegen zijn..

lekker hè fietsen :)

corniel
Forum-lid HC

corniel 16 okt 2009 11:21

Ik haak zelf nooit bij iemand aan, of het moet een brommer zijn, maar zelfs dat eigenlijk nooit.

Andersom gebeurt regelmatig. Als mensen zich netjes 'melden' geen bezwaar, anders alleen als ze m'n ritme niet verstoren, door - zoals SpEric zegt - overnemen en dan niet vol kunnen houden. Een praatje kan ik ook wel waarderen, maar ik heb de stelregel dat mensen die aanhaken dan ook maar de eerste aanzet moeten doen.

Ik zal ook netjes seinen als er iemand in mijn wiel zit. Mocht het gezelschap me niet bevallen - om een van eerder genoemde redenen, kan het zijn dat ik op een gegeven moment gas geef. Tot nu toe was dat altijd ruim voldoende.

En zoals Cesar_ een pagina eerder al aangaf: als ik een tt-trainingstempo (tt-tt) heb, doet men doorgaans niet eens een poging. :D

speric
Forum-lid HC

speric 16 okt 2009 11:31

Corniel schreef:
En zoals Cesar_ een pagina eerder al aangaf: als ik een tt-trainingstempo (tt-tt) heb, doet men doorgaans niet eens een poging. :D

kom dan eens hier in de buurt fietsen .. :)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 16 okt 2009 12:56

Ted038 schreef:als je trouwens het wielrennen (de sport dus) bekijkt, wordt daar ook flink aangehaakt etc ....

Als de nr.1 gediskwalificeerd wordt bedoel je? ;)

ted038
Forum-lid

ted038 16 okt 2009 13:07

LVGH schreef:
Ted038 schreef:als je trouwens het wielrennen (de sport dus) bekijkt, wordt daar ook flink aangehaakt etc ....

Als de nr.1 gediskwalificeerd wordt bedoel je? ;)

euh .... Evans ???? wieltjespikker nummero uno en sinds tijdje wereldkampioen ? ;)

foosho
Forum-lid

foosho 16 okt 2009 13:12

Ted038 schreef:euh .... Evans ???? wieltjespikker nummero uno en sinds tijdje wereldkampioen ? ;)

Nou, Evans heeft dit jaar zoveel (geprobeerd) aan te vallen dat ik er soms medelijden mee kreeg (hij heeft die monsterversnelling gewoon (nog?) niet), afgezien van het WK dan, dat was impressive :)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 16 okt 2009 13:18

Foosho schreef:
Ted038 schreef:euh .... Evans ???? wieltjespikker nummero uno en sinds tijdje wereldkampioen ? ;)

Nou, Evans heeft dit jaar zoveel (geprobeerd) aan te vallen dat ik er soms medelijden mee kreeg (hij heeft die monsterversnelling gewoon (nog?) niet), afgezien van het WK dan, dat was impressive :)

Tja dit zal wel een van de hardnekkige misvattingen blijven. Zeker als commentatoren (Smeets, Ducrot) ermee door blijven gaan Evans te bestempelen als iemand die nooit aanvalt. Het geeft niet als iemand alleen de Tour volgt maar dan kun je wel eens wat info missen ;)

ted038
Forum-lid

ted038 16 okt 2009 13:49

mij blijft van evans nog het beeld met gesink op de ventoux bijstaan (dacht parijs nice of dauphine) ;)

foosho
Forum-lid

foosho 16 okt 2009 14:56

Ted038 schreef:mij blijft van evans nog het beeld met gesink op de ventoux bijstaan (dacht parijs nice of dauphine) ;)

Dat is verre van z'n mooiste overwinning idd :)
Al zou je ook kunnen zeggen dat Gesink hem gewoon in een zetel naar de overwinning gelootst heeft, beetje linkeballen is ook deel van de sport. Gesink kreeg toen wel de leiderstrui, dus in dat opzicht heeft hij misschien gewoon de keuze gemaakt, wel leiderstrui en (dus) geen etappezege.
(Parijs - Nice 2008 trouwens)

Plaats reactie