Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Kwaliteit Moozes frames?

luster
Forum-lid

luster 29 okt 2009 20:37

Gedeeltelijk eens. Er staat bij poison niet bij welke hitte behandeling ze hebben gehad. T6 is de meest optimale en kosten intensieve en vergelijkbaar met 7005. Een lagere T waarde kan ook van toepassing zijn en daarmee de sterkte van het frame verminderen maar ook de kosten.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 29 okt 2009 20:55

Moustache schreef:*pakt wederom de cola en de chips erbij*

Heb ik het een keer druk op mijn werk beginnen jullie al op donderdag met het vrijdagmiddag-topic.
Moet ik op mijn vrije avond alles gaan doorlezen.:(

Ps; morgenmiddag na 12:30 kan ik weer actief meelezen dus niet te hard van stapel lopen vanavond.;)

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 29 okt 2009 23:04

Poison frame`s zijn hetzelfde als moozes frame`s. deze zijn echt alleen gemaakt voor Poison en Moozes. Kijk bij de mtb`s maar eens naar de patten achter(mtb).

Volgens mij is alleen de tyfoon een No name frame, er staat hiervan ook niet op de site dat ze deze ontworpen hebben!

Ook wil ik nog even zeggen dat Jan van Dijk geen Moozes IS. Maar dat hij alleen een winkel heeft waar hij Moozes verkoopt!!!

tiest
Forum-lid HC

tiest 29 okt 2009 23:12

Dat weten we Jaap, hij verkoopt het niet alleen, hij promoot het ook heel fanatiek:)

Maar bedankt, ik had tot op heden nog geen andere "merk" gevonden dat het zelfde frame gebruikt als de K1 en K3. Nu wel dus:)

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 31 okt 2009 09:40

Volledig off-topic maar is het toeval dat ik gisterenavond op BikeMotion het shirt van Corniel tegen kwam op notabene de Moozes stand??

Afbeelding

luster
Forum-lid

luster 01 nov 2009 18:44

FRAUDE!! :-D

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 nov 2009 19:48

Fietsen van Moozes zagen er wel goed uit.
Wat overigens niets zegt over de kwaliteit, maar toch!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 01 nov 2009 19:57

Is dit een gecamoufleerd compliment? Zeker bang dat de Moozespolitie er weer tegen gaat optreden. Voor je het weet wordt je voor spammer aangezien, en krijg je een waarschuwing aan je broek.

nax
Forum-lid

nax 01 nov 2009 23:04

Ik kwam vandaag op bikemotion de Typhoon tegen op de Mozzes-stand. Full carbon frame en vork, FFW hoge carbon wielen, SRAM Red en goede onderdelen voor €2872,- Hoe kan iemand dat nu duur noemen? Ik vond het bovendien qua design een fraaie fiets. Dus snel op het forum kijken wat de meningen zijn. Kom je op dit forumonderdeel, helemaal vol met allerlei persoonlijke meningen en onzin (webmaster, kun je die svp verwijderen... oh nee, je doet er zelf ook aan mee...).

Minstens zo belangrijk als de looks en de prijs vind ik de kwaliteit. Of het frame en vork nu gepikt is, waar het gemaakt is of wie de stickers er op geplakt heeft zal me worst zijn. Veel belanghrijker; is dit een goed frame? Wie heeft er ervaring mee? Zijn er testen gedaan? Stijfheidsmetingen? Voor de Moozes-sceptisci; ik ben zeker iover te halen om géén Moozes te kopen, maar wel met goede argumenten, bij voorkeur gebasseerd op feiten. Ik daag u uit. ;-) For what it's worth: ik heb he-le-maal nul binding met het merk.

peter30
Forum-lid

peter30 01 nov 2009 23:21

Moozes is op zich geen slecht merk maar normale informatie geven ze op de website niet. Beetje gooien met moeilijke termen doen ze. Maar informatie over geometrie (toch erg belangrijk) wordt niet gegeven. Verder de typhoon heb ik een tijdje verkocht als noname frame. De leverancier had ze onder het merk Montano staan.
Over de prijs heb ik zo mijn idee maar lijkt me niet verstandig om daar uitspraken over te doen.

Waarom de mensen hier op het forum geen moozes fan zijn is omdat het bedrijf dat Moozes in Nederland voert zich meerdere malen niet correct heeft gedragen op dit forum.

nax
Forum-lid

nax 01 nov 2009 23:37

Bedankt voor je serieuze post Peter. Weet je/of andere lezers of er ook testwaarden van de Typhoon zijn? Of misschien van 'dezelfde' fietsen die jij verkocht hebt? Ik kan nergens iets vinden waarom ik de Typhoon niet zo moeten kopen, behalve persoonlijke rancune. Die overigens op zich zeer begrijpelijk is, maar voor mij geen reden om af te haken. Wil gewoon een mooie, stijve fiets die er goed uitziet.

Plaats reactie