Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2009

casran
Forum-lid HC

casran 02 sep 2009 00:39

Filmpjes hier: http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... _4_verslag

Sjoerd(5) schreef:Wat een sukkel die Greipel.
Dan ga je toch niet juichen!

Waarom niet? Kan hij er aan doen dat er achter hem gevallen wordt... Je moet op zo'n moment ook maar voorin zitten hé (zelfs ik zat vanavond in een snelle trainingsgroep constant in de eerste 10 of iets meer in de wind om valpartijen op training te vermijden: dit soort attentheden hoort nu eenmaal bij de sport). Hij heeft wel degelijk de rit gewonnen, en daar valt niets op af te dingen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timper
Forum-lid

timper 02 sep 2009 01:13

Boom heeft er zin in de laatste dagen. Hij komt er wel...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

zweef
Forum-lid

zweef 02 sep 2009 01:46

columbus schreef:Ik ben een Belg maar ik moet zeggen proficiat aan de Nederlanders! Boom en Westra hebben weer schitterend gereden!

Kijk, dat vind ik nou aardig ;)

Die Westra is een ontzettende buffel, ik heb helaas alleen wat fragmenten gezien, hoe verging het de zuiderburen eigenlijk?
You should see me go downhill...

bmiller
Forum-lid

bmiller 02 sep 2009 11:22

Ik krijg steeds meer het gevoel dat het moeilijker en later misschien wel onmogelijk wordt om wielerrondes te organiseren met de infrastructuur van nu.

Gisteren die valpartij in de Vuelta en als ik bijvoorbeeld naar een ronde als de Amstel Gold kijk ben ik meer bezig te roepen dat ze moeten uitkijken voor vluchtheuvels, paaltjes, drempels, enz, enz.

Het is echt gevaarlijk.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

geer
Forum-lid

geer 02 sep 2009 11:47

Volgens Lars Boom lag er olie op de weg, dan valt er verder niet veel meer aan te doen.

eelcoz

eelcoz 02 sep 2009 12:11

BMiller schreef:Ik krijg steeds meer het gevoel dat het moeilijker en later misschien wel onmogelijk wordt om wielerrondes te organiseren met de infrastructuur van nu.

Gisteren die valpartij in de Vuelta en als ik bijvoorbeeld naar een ronde als de Amstel Gold kijk ben ik meer bezig te roepen dat ze moeten uitkijken voor vluchtheuvels, paaltjes, drempels, enz, enz.

Het is echt gevaarlijk.

Mee eens, maar dat geldt toch voornamelijk voor Nederland en Belgie. Het probleem lijkt me een stuk minder groot in Zuid-Europa.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 02 sep 2009 13:04

Geer schreef:Volgens Lars Boom lag er olie op de weg, dan valt er verder niet veel meer aan te doen.

Op rotondes ligt altijd wel olie/rubber/andere vloeistoffen omdat een auto hier meer te verduren krijgt dan op het rechte stuk. Als het regent zie je ook vaak schuim op rotondes liggen, wat komt door de olie die in en op het asfalt zit.

Onder vrijwel elke motor ligt een plaat die de olie opvangt indien de motor lekt. Deze plaat 'stroomt' echter vol gedurende een tijd. Bij elke bocht die je maakt, is er een grote kans dat de olie overloopt. Vandaar dat de rotondes vaak voorzien zijn van olie en bij wielrennen als 'niet fijn' beschouwd worden, zeker bij regen.

simic
Forum-lid

simic 02 sep 2009 13:09

C a s r a n schreef:Filmpjes hier: http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... _4_verslag

Waarom niet? Kan hij er aan doen dat er achter hem gevallen wordt... Je moet op zo'n moment ook maar voorin zitten hé (zelfs ik zat vanavond in een snelle trainingsgroep constant in de eerste 10 of iets meer in de wind om valpartijen op training te vermijden: dit soort attentheden hoort nu eenmaal bij de sport). Hij heeft wel degelijk de rit gewonnen, en daar valt niets op af te dingen.

Nou, ik vind het minder chic van hem. Winnen tegen Weylandt en 3 andere ploeggenoten bij hem vind ik niet zo'n prestatie, dat hun er niet bij lagen was attent gereden, maar om dan op zo'n uitbundige manier te juichen:rolleye:.
Bijna het hele peleton lag erbij, vanaf de 7de plaats werd er gevallen, dat vind ik geen kwestie van niet goed geplaats zijn, maar kwestie van geluk hebben.

Een klein zegegebaar was hier volgens mij wat meer op z'n plek geweest. Misschien lagen er wel ploeggenoten bij.

quarante
Forum-lid

quarante 02 sep 2009 13:43

simic schreef:
C a s r a n schreef:Filmpjes hier: http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... _4_verslag

Nou, ik vind het minder chic van hem. Winnen tegen Weylandt en 3 andere ploeggenoten bij hem vind ik niet zo'n prestatie, dat hun er niet bij lagen was attent gereden, maar om dan op zo'n uitbundige manier te juichen:rolleye:.
Bijna het hele peleton lag erbij, vanaf de 7de plaats werd er gevallen, dat vind ik geen kwestie van niet goed geplaats zijn, maar kwestie van geluk hebben.

Een klein zegegebaar was hier volgens mij wat meer op z'n plek geweest. Misschien lagen er wel ploeggenoten bij.

+1

En daarbij in interviews duidelijk maken dat hij graag opnieuw sprint voor een etappezege maar dan zonder valpartijen zodat hij z'n concurrenten zonder hulp van de omstandigheden kan verslaan. Je kunt wel zeggen dat je nou eenmaal goed voorin moet zitten om te kunnen winnen maar als men vanaf positie 7 valt heb je daar geen invloed op, ook al zit je binnen de eerste 10.

geer
Forum-lid

geer 02 sep 2009 13:58

Greipel is inderdaad een beetje een sukkel, maar ja, hij won, dus mag ie ook wel een beetje blij zijn, alleen niet zo uitbundig. Maar wat te denken van die drie Quick Stepp sukkels; wat hadden die gedacht dan door zo hard mee op kop te fietsen? Het sprintje winnen?

embee64
Forum-lid

embee64 02 sep 2009 14:46

Heb gisteren in Venlo ook de auto's van de ploegen eens bekeken.
Een Spaanse ploeg rijdt met Audi S6 touring. Waarschijnlijk bang dat ze anders geen berg
overkomen.

Plaats reactie