Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veiligheid coureur telt niet

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16474
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mei 2016 15:34

NicoNB schreef:
Lcsmet schreef: - Elke motard is bijgevolg een prioritair voertuig en moet je als renner doorgang verlenen. Doe je dat niet wordt je uit koers genomen.
.......
Motoren die de weg vrijmaken horen gewoon voor de wielrijders te blijven en wat in de staart rijd ook, dan hoef je niet door het peloton met je brommer doorheen op momenten dat het niet kan.
.....................
Eens een mobiele seingever de weg heeft vrijgehouden of een obstakel heeft aangegeven moet hij wel terug vooraan in het peleton geraken he.
Obstakels aangeven achter de renners heeft totaal geen nut. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 29 mei 2016 15:39

Nee dat snap ik, neemt niet weg dat er ook achteraan motoren meerijden.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 31 mei 2016 09:12

Heb ik het nou verkeerd?
Het lijkt net of veel van die ongelukken in België plaatsvinden.
Kuurne - Brussel - Kuurne, Gent - Wevelgem, Ronde van België ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2016 09:23

Er zijn ook veel koersen in België ;) Maar daarnaast is er ook erg veel media aandacht en al die media willen iemand of zelfs meerdere zo dicht mogelijk bij de renners hebben.

In Nederland gebeuren er ook ongelukken met motoren in koers, het gebeurd ook in amateur koersen. Meestal niet met meer of minder schade dan iedere andere valpartij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2101
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 31 mei 2016 10:36

Waar niemand het over heefd is de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder die een fietspad zomaar laat ophouden. Ik heb elders een foto gezien van de vermoedelijke locatie. Dit lijkt sterk op een gemeentegrens waar de ene gemeente wel een fietspad wil aanleggen en de andere niet. Dat houdt dan pardoes op precies op de gemeentegrens (zowel links als rechts). In zowel Nederland als België heb je niet de mogelijkheid die wegbeheerder aan te klagen, in Duitsland wel. Dat zou wel eens mogen veranderen in Nederland en België, duidelijke regels voor de aanleg en de mogelijkheid het af te dwingen.
Bij dit ongeluk is dit iets dat meespeelt, de toestand van het fietspad.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 31 mei 2016 12:34

is het fietsen aan het her-ontdekken

i-mac

i-mac 31 mei 2016 12:56

Op een soort kermiskoers kan je dit eenvoudig doen. Maar op een rit in lijn is dat niet werkbaar. Of dan moet je parallelle wegen ook gaan afsluiten. Indien je dat niet doet, moeten die motoren/volgwagens nog sneller gaan rijden op die zijwegen om weer vooraan te geraken. Met als gevolg dat ze snel gaan rijden en mede daardoor ongeoorloofde risico's gaan nemen. Om nog maar te zwijgen van de boetes die gaan volgen. Of wat als er daar iets verkeerd gaat?

Plaats reactie