Pagina 8 van 8

Re: Veiligheid coureur telt niet

Geplaatst: 29 mei 2016 15:34
door Lcsmet
NicoNB schreef:
Lcsmet schreef: - Elke motard is bijgevolg een prioritair voertuig en moet je als renner doorgang verlenen. Doe je dat niet wordt je uit koers genomen.
.......
Motoren die de weg vrijmaken horen gewoon voor de wielrijders te blijven en wat in de staart rijd ook, dan hoef je niet door het peloton met je brommer doorheen op momenten dat het niet kan.
.....................
Eens een mobiele seingever de weg heeft vrijgehouden of een obstakel heeft aangegeven moet hij wel terug vooraan in het peleton geraken he.
Obstakels aangeven achter de renners heeft totaal geen nut. :mrgreen:

Re: Veiligheid coureur telt niet

Geplaatst: 29 mei 2016 15:39
door NicoNB
Nee dat snap ik, neemt niet weg dat er ook achteraan motoren meerijden.

Re: Veiligheid coureur telt niet

Geplaatst: 31 mei 2016 09:12
door campasuper
Heb ik het nou verkeerd?
Het lijkt net of veel van die ongelukken in België plaatsvinden.
Kuurne - Brussel - Kuurne, Gent - Wevelgem, Ronde van België ...

Re: Veiligheid coureur telt niet

Geplaatst: 31 mei 2016 09:23
door amclassic-fan
Er zijn ook veel koersen in België ;) Maar daarnaast is er ook erg veel media aandacht en al die media willen iemand of zelfs meerdere zo dicht mogelijk bij de renners hebben.

In Nederland gebeuren er ook ongelukken met motoren in koers, het gebeurd ook in amateur koersen. Meestal niet met meer of minder schade dan iedere andere valpartij.

Re: Veiligheid coureur telt niet

Geplaatst: 31 mei 2016 10:36
door ultra_ivo
Waar niemand het over heefd is de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder die een fietspad zomaar laat ophouden. Ik heb elders een foto gezien van de vermoedelijke locatie. Dit lijkt sterk op een gemeentegrens waar de ene gemeente wel een fietspad wil aanleggen en de andere niet. Dat houdt dan pardoes op precies op de gemeentegrens (zowel links als rechts). In zowel Nederland als België heb je niet de mogelijkheid die wegbeheerder aan te klagen, in Duitsland wel. Dat zou wel eens mogen veranderen in Nederland en België, duidelijke regels voor de aanleg en de mogelijkheid het af te dwingen.
Bij dit ongeluk is dit iets dat meespeelt, de toestand van het fietspad.

Re: Veiligheid coureur telt niet

Geplaatst: 31 mei 2016 12:34
door J.Edge87

Re: Veiligheid coureur telt niet

Geplaatst: 31 mei 2016 12:56
door i-mac
Op een soort kermiskoers kan je dit eenvoudig doen. Maar op een rit in lijn is dat niet werkbaar. Of dan moet je parallelle wegen ook gaan afsluiten. Indien je dat niet doet, moeten die motoren/volgwagens nog sneller gaan rijden op die zijwegen om weer vooraan te geraken. Met als gevolg dat ze snel gaan rijden en mede daardoor ongeoorloofde risico's gaan nemen. Om nog maar te zwijgen van de boetes die gaan volgen. Of wat als er daar iets verkeerd gaat?