Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2009

cesar_
Forum-lid

cesar_ 27 sep 2009 22:47

Je had gelijk lyot ;) Winnaar was binnen in 2u50, nr's 2 & 3 allebei in 2u58 .

lyot
Forum-lid

lyot 27 sep 2009 23:15

Stefaan Kerkhof dus.. :) Proficiat aan alle deelnemers overigens. Ben benieuwd hoe de andere Belgen 't gedaan hebben..

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 27 sep 2009 23:45

[quote="Corniel"]Alles doet pijn. Lopen met moeite, bukken is uitgesloten.

Auke: 3:10:11 (38,62 km/u)
Corniel: 3:17:53 (37,11 km/u)

Het parcoursrecord is gesneuveld. 2:50 nog iets. Later meer. Ik ga maar eens douchen...
[/quote]

[quote="Robbebopper"]Bij mijn eerste deelname perfect fietsweer! Alles liep perfect, en ik ben dan ook super tevreden met mijn tijd van 3 uur en 19 minuten.[/quote]

Mooi tijden heren !
Vandaag tijdens de R'dam forumrit nog wel een aantal keren gememoreerd; de MTR rijders treffen het ook met prima weer, hopelijk d'r prestaties ook; ja dus.
K ben benieuwd naar wat foto's en de hele uitslag.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

auke
Forum-lid

auke 28 sep 2009 01:12

Allemachtig wat een hel, tot 95km ging het nog, daarna beet het monster me in de bilspieren als nooit tevoren. Te snel begonnen, om in een genadeloze martelgang weg te sterven.
Echt balen, uiteindelijk 4 minuten langzamer dan vorig jaar, terwijl de weersomstandigheden gewoon goed waren en ik na 95km 2 minuten voor op schema lag..... Eerste 95km in 2.20 met de eerste 2 rondjes in 1.01..... (ca 40,5 gemiddeld). Gewoon goed voor mijn doen.

Daarna besloot het monster om genadeloos mijn bilspieren met zuur vol te spuiten, niet normaal meer. Kon de diepe tt-houding dus verder wel vergeten, maar zelfs rijden met de handjes op het stuur deed pijn, zelfs mijn schouders of all places.... van die verkrampte kuiten en tenen kon ik het nog begrijpen, maar die schouders waren nieuw voor me.... au, au wat een pijn, echt niet leuk meer.... laatste 28km in 35gemiddeld, wat echt als stilstaan en een afgang aanvoelde. De geest wilde wel, maar zat in een onherkenbaar zuur lichaam dat niets met fietsen op zondagochtend te maken wilde hebben. Na de finish van je fiets afstappen was een opgave.... Lopen, bukken, je nek bewegen, of met je armen zwaaien, zijn bewegingen die onmogelijk leken.... en lachen was er al helemaal niet meer bij.

Kortom een echte hel op deze prachtige zondag.... te snel begonnen, waarschijnlijk met een te zwaar verzet... Het is wel duidelijk, 95km is geen 123km

Complimenti voor de SKITS, relaxed als altijd! En momenteel droom ik alweer over eind september 2010.... het monster is dus alweer verslagen ;).

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 28 sep 2009 11:23

Een clubgenote van mij heeft ook meegedaan en als 16de uiteindelijk gefinisht.
En dat betekende 1e dame.
Op dit soort afstanden hou ik haar niet bij.
Petje af.

[quote="Janine"]
Het was aparte ervaring; fietsen in de polder en dan windstil. Het eerste rondje van 41km ging in 1:06:30, het tweede rondje in 1:07:15 en het derde rondje was zwaar en ging in 1:10:00uur. Ik dacht nog dat er toch wat wind was gekomen de laatste twee rechte stukken, maar dat was natuurlijk niet zo, ik was gewoon moe en stijf in de schouders van de lange zit. Maar ja dat hoort erbij. Ik kan wel te vreden zijn.[/quote]
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

cesar_
Forum-lid

cesar_ 28 sep 2009 11:39

Nagenoeg dezelfde ervaring hier Auke. Spier die vaak gaat verkrampen in de bilspieren is de piriformis, niet schrikken van wat je allemaal op google vindt. Wat werken aan de "lenigheid van" schijnt te kunnen helpen. Wat de schouders betreft; ik denk dat een deel van de spanning vaak uit de vorm van de extensions komt. De reden dat ik ook met ski bends rijd, zeker als je nog moet lopen normaliter is spanning in je nek niet echt fijn. En dan nog had ook ik last van mijn nek/schoudergordel hoor, daar niet van (;. Kuiten/tenen; ik heb ooit ergens iets gelezen over monkey feet. Ontspannen voeten dus.

Mij helpt het om een aantal punten van aandacht te hebben, in mijn geval;
- ontspannen schouders en polsen
- drive through hips (idee dat je door de heupen duwt, klinkt wellicht wat vreemd)
- monkey feet (anders ga ik als een ballerina rijden)

Van mijn kant ook complimenten, relaxde organisatie/sfeer! Kort verslagje heb ik HIERRR geschreven. Het mag voor zich spreken dat ik de titel niet zelf bedacht heb, dat is de interpretatie van een ander!

Grtz

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 sep 2009 11:59

Die gemiddelden vallen mij een beetje tegen, was het allemaal volgens de SUST afspraak? ;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 28 sep 2009 12:05

[quote="Auke"]Allemachtig wat een hel, tot 95km ging het nog, daarna beet het monster me in de bilspieren als nooit tevoren.[/quote]

Hee, dan zat ie achter dezelfde boom verstopt als die van mij!

Bij mij een beetje hetzelfde verhaal als Auke en Cesar: Eerste ronde makkelijk, tweede ook nog goed te doen (beide rond 35 km/h gemiddeld *) maar halverwege de derde ronde begon de snelheid wel erg ver weg te zakken en stond ik door de verzuring en kramp bijna stil. Dus net als vorig jaar toch weer niet echt tevreden. Dan zal ik 'm dus nog eens een keer moeten rijden.

(*: gewone racer met ligstuur, zonder verdere aeroaanpassingen)

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 sep 2009 12:17

Hee Bart, dan ben je net voor me gestart. Het duurde inderdaad een hele tijd voor ik je te pakken had! Maar misschien toch eens denken aan aerodynamica. Volgens mij scheelt dat op zo'n lange rit erg veel energie. Net die energie die je op het laatst tekort komt.
Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan, maar door mijn nieuwe Red Bull Roadflyer heb ik erg veel progressie geboekt. Volgend jaar wil ik weer meedoen. Tegen die tijd hoop ik met een dicht achterwiel/druppelhelm te kunnen starten. Ik ben wel bang dat het nooit meer zo'n mooi weer gaat worden.
Wel jammer dat er in mijn regio zo weinig tijdritten georganiseerd worden. Hierdoor mis je mogelijkheden om "hardheid" op te doen.

corniel
Forum-lid HC

corniel 28 sep 2009 12:48

Het lijkt er op dat iedereen zo halverwege de laatste ronde zo ongeveer gestrekt ging. Op het moment dat Cesar_ mij iets toeriep was ik idd op het 100 kilometerpunt en begon alles te protesteren. Het was een ware veldslag.

Het leuke aan zo'n evenement zijn voor mij toch ook de sociale contacten. Mensen die net gestoord zijn als jijzelf en ook hun grenzen willen verleggen. Mensen als Auke en Robbebopper. :)

@wezep: Die vrouw kan idd een aardig potje fietsen. Ze startte een minuut voor me en het toen ik haar na zo'n ronde had ingehaald duurde het lang voordat ik haar had 'afgeschud'. We hebben elkaar zo'n drie keer ingehaald. (We hebben beiden heel netjes niet gestayerd) We waren toen zo'n tien kilometer verder. Dit zegt ook wel iets over haar doorzettingsvermogen.

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 28 sep 2009 12:48

@ Robbebopper: Dat ik uit aerodynamisch materiaal nog veel tijdwinst kan halen staat vast. Maar aangezien in verder geen tijdritten rijdt vindt ik dat de investering in dergelijk materiaal zich voor mij niet loont. Ik wilde gewoon eerst maar eens het maximale eruit halen op een "gewone" setup. Dat is dus nog niet helemaal gelukt.
Aangezien ik ook lang niet enige was die niet op vol aero materiaal reed (zelfs een paar zonder ligstuur gezien) is het misschien wel een idee voor Skits om volgende keer een apparte ranking voor "normale" racers bij te houden. Dit zal wellicht ook wat meer cyclo-achtige rijders (zoals waarschijnlijk vele hier op het forum) over de streep trekken om eens de uitdaging aan te gaan.

Plaats reactie