Over de wielersport en zijn beoefenaars.

onder de indruk van lance

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 jul 2009 10:16

Hij baalde er flink van... Maar dat vind ik ook terecht, Armstrong is een winnaar, dan is het na zo'n nederlaag even zuur.

Ik denk niet dat hij verwacht had op zo'n korte klim maar liefst anderhalve minuut te verliezen.

Ik heb het in deze discussie al vaker gezegd, en ik ben dus ook niet verrast dat hij tijd heeft verloren. Ik vind wel dat hij erg sterk stand houdt, petje af. Maar ja...'stand houden'... ik denk niet dat je dat als 7-voudig winnaar wil doen.

Toch zie ik hem nu snel meer tijd verliezen. Ik verwach toch minimaal 30sec in de tijdrit, en ook minimaal 30sec op de Ventoux. Maar dat laatste alleen maar omdat Contador dan waarschijnlijk verdedigend gaat rijden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2009 11:06

+1 mrT!

Fijn dat LA nu toch op een gepaste manier door het ijs zakt. Op waarde geklopt en waardig gefinished. Hopen dat hij nu woord houdt en de meesterknecht zal spelen.
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 20 jul 2009 20:02

Ik heb wel geen interviews gezien vandaag, maar ik kreeg tijdens de laatste klim gisteren het vermoeden dat lance al bezig was met meesterknecht spelen. Hij heeft redelijk wat mensen opgehouden. Nu kon ik wegens omstandigheden alleen de laatste klim zien dus weet niet hoe de rest was gegaan

duotone
Forum-lid

Gebruikersavatar duotone 21 jul 2009 05:45

het bal is geopend, maar niet te voorbarig er komt nog meer.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 21 jul 2009 10:51

scottwilko schreef:Ik heb wel geen interviews gezien vandaag, maar ik kreeg tijdens de laatste klim gisteren het vermoeden dat lance al bezig was met meesterknecht spelen. Hij heeft redelijk wat mensen opgehouden. Nu kon ik wegens omstandigheden alleen de laatste klim zien dus weet niet hoe de rest was gegaan

Tja, mensen ophouden in een bergetappe. Ik vind dat altijd kletspraat. Ik heb hem geen ene keer met z'n armen wijd zien fietsen zodat er niemand langs kon. Maar goed, misschien dat de regisseur dat steeds net wegschakelde...

Ik denk dat die opmerking een beetje gekleurd is doordat je supporter bent. Eerst wil men hem zien winnen, dan wil men hem eervol zien werken en dan zeggen dat door hém Contador gaat winnen...

Die vent zat gewoon te balen op zijn fiets dat hij 8 man voor zich moest dulden en was verder bezig te overleven om te proberen de schade zo beperkt mogelijk te houden.

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 21 jul 2009 11:11

MrT schreef:...
Tja, mensen ophouden in een bergetappe. Ik vind dat altijd kletspraat. Ik heb hem geen ene keer met z'n armen wijd zien fietsen zodat er niemand langs kon. Maar goed, misschien dat de regisseur dat steeds net wegschakelde...

Ik denk dat die opmerking een beetje gekleurd is doordat je supporter bent. Eerst wil men hem zien winnen, dan wil men hem eervol zien werken en dan zeggen dat door hém Contador gaat winnen...

Die vent zat gewoon te balen op zijn fiets dat hij 8 man voor zich moest dulden en was verder bezig te overleven om te proberen de schade zo beperkt mogelijk te houden.

Mensen ophouden in een "bergetappe", heb dat ook nooit zo begrepen.. Of je moet het hebben over het fileverschijnsel tijdens tochten als Limburgs Mooiste..
;)

Maar als Armstrong inderdaad aan het afstoppen was dan had hij nooit Evans laten gaan, dat is zijn eer te na lijkt me. Nee, volgens mij kon hij gewoon niet beter.
Afbeelding

eric69
Forum-lid

eric69 21 jul 2009 22:05

Armstrong is en blijft gewoon een klasbak( en ik ben echt geen overdreven fan!).
Als je met bijna 38 jaar tweede staat in het klassement en daarmee dus heel veel andere "favorieten" het nakijken geeft, dan kun je echt niet zeggen dat hij door het ijs gezakt is. Integendeel hij is vele malen beter dan ik een half jaar geleden ooit had durven dromen.
Zijn rijstijl (als je goed naar hem kijkt is uniek).
Ik vind het gewoon prachtig en hopelijk fietst hij volgend jaar nog een keer de tdf!!!

duotone
Forum-lid

Gebruikersavatar duotone 22 jul 2009 01:23

en daarom ben gewoon nog steeds erg onder de indruk van.. En we zijn nog niet klaar met hem.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 22 jul 2009 09:29

Erg knap hoe hij nog met de besten mee rijdt. Eerder heb ik hier gepost dat ik zelfs geen top-10 verwacht voor Lance. Maar misschien dat een plek tussen 5 en 10 toch nog gaat lukken. Dat is een mooie prestatie.

Ik blijf erbij dat ik niet geloof dat dat zijn bedoeling was. Hij was er van overtuigd dat met de juiste voorbereiding hij weer voor de eindzege zou kunnen gaan. Afhankelijk van hoe zijn lijf het op pikt, zou hij volgend jaar wel wat sterker kunnen zijn.

De echte fans zijn nu nog meer fan, want Lance blijkt ook gewoon mens te zijn. Als je het mij vraagt had hij het gewoon bij die 7 overwinningen moeten laten. Maar hij is niet de eerste, en vast ook niet de laatste, die iets te lang door gaat...

Nogmaals, ik zeg niet dat je alleen mee moet doen als je kan winnen. Maar ik denk dat voor Lance dat wel geldt.. (en dat hij er tot voor kort ook zelf zo over dacht)

Ik ben benieuwd komende dagen. Als het vandaag echt hard gaat, dan gaat hij tijd verliezen. Maar hij is een goede daler, dus zal de schade zeker beperken.

In de tijdrit en op de Ventoux zie ik hem toch echt wel tijd gaan verliezen en zakken in de ranglijst.

We zullen zien.

pietr
Forum-lid

pietr 22 jul 2009 10:03

Ik heb dit topic niet terug gelezen, dus ik weet niet of het al gezegd is: zou Armstrong nadeel hebben ondervonden van zijn noodgedwongen uitvallen in de Giro, of heeft die verplichte rust hem juist geholpen?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 22 jul 2009 10:30

Pietr schreef:Ik heb dit topic niet terug gelezen, dus ik weet niet of het al gezegd is: zou Armstrong nadeel hebben ondervonden van zijn noodgedwongen uitvallen in de Giro, of heeft die verplichte rust hem juist geholpen?

ffs

je hebt niet alleen het topic niet gelezen, je hebt zeker ook de giro niet gevolgd?

(hij is helemaal niet uitgevallen)

zurich
Forum-lid

zurich 22 jul 2009 10:49

eric69 schreef:Armstrong is en blijft gewoon een klasbak( en ik ben echt geen overdreven fan!).
Als je met bijna 38 jaar tweede staat in het klassement en daarmee dus heel veel andere "favorieten" het nakijken geeft, dan kun je echt niet zeggen dat hij door het ijs gezakt is. Integendeel hij is vele malen beter dan ik een half jaar geleden ooit had durven dromen.
Zijn rijstijl (als je goed naar hem kijkt is uniek).
Ik vind het gewoon prachtig en hopelijk fietst hij volgend jaar nog een keer de tdf!!!

+1

Plaats reactie