Alles over vakanties op én met de fiets

L-B-L 2009

venga_
Forum-lid

venga_ 10 aug 2009 01:04

[quote="who cares"]Venga! wrote:
Op het forum van Wielertoerist staat een bericht van iemand die de 170 ingetekend a.d.h.v. de beschrijving op de champion-site. Geen idee over de kwaliteit; ik laat me zaterdag maar verrassen...

hier de link op gpsies

who cares.

Het is maar een grove gok , sommige stukken zullen kloppen . Maar ik denk niet alles.

Uiteindelijk zat ik er niet heel veel langs . Op enkele details na had ik vrij goed zelfs .

Zaterdag: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=evvvircflawfsuyt

De route getekend adhv routebeschrijving : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqulhjblqhkldjnj[/quote]

M'n Garmin raakte op twee punten de route even kwijt, maar verder probleemloos. Dank voor je moeite!
Een van die punten was trouwens alleen maar positief: de Redoute bleek 700 meter korter dan Garmin aangaf. Leuk om bovenaan zo'n pukkel te arriveren met een 'was dit alles'-gezicht...

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 10 aug 2009 01:52

[quote="VincentH"]...Hier de route van de 170 dit jaar[/quote]

Na 20 jaar niet aan L-B-L te hebben deelgenomen dit jaar maar weer eens bescheiden de 130km gedaan. Met de CatTrack GPS-logger (zonder kat ;-) de route gelogd: L-B-L 130km

vincenth
Forum-lid
Contact

vincenth 10 aug 2009 12:04

[quote="Venga!"]
Een van die punten was trouwens alleen maar positief: de Redoute bleek 700 meter korter dan Garmin aangaf. Leuk om bovenaan zo'n pukkel te arriveren met een 'was dit alles'-gezicht...[/quote]

Dat komt omdat de stempelpost voor het eigenlijke einde ligt. Formeel loopt hij nog door tot aan die toren, maar dat is weer geen handig punt voor de vontrole. Plus dat je het steile deel wel hebt gehad bij de stempelpost.

Ik was erg content met mijn Redoute. De eerste keer, twee jaar geleden een stukje moeten lopen, vorig jaar even een voetje aan de grond en zaterdag relatief makkelijk ineens naar boven! De Chambralles viel me stukken zwaarder.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

aristos
Forum-lid

aristos 10 aug 2009 18:37

Heeft iemand de 245 kilometer route gelogd als GPS of .gpx?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 10 aug 2009 20:15

Ik heb hem met de GPS gelogd. Ik zit nu in Frankrijk voor nog wat meer fietstwerk, en aangezien ik geen garmin-pc kabel bij me heb kan ik hem niet op de computer zetten. Volgende week gaat dat wel lukken, maar ik kan me voorstellen dat je voor dan wel ergens anders een file hebt kunnen vinden.

(er zit aan het einde wel een klein extra lusje in, 1 brug te ver over de rivier in Luik en daarna weer terug, niet heel veel)
Cervélo & Cannondale

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 aug 2009 22:56

@ who cares:

We zijn niet de N 30 naar Barraque gevolgd, maar we zijn afgebogen richting Erezée (N 807). We dachten daar binnendoor naar Oster te kunnen, maar dat was te ver om :(.

vincenth
Forum-lid
Contact

vincenth 11 aug 2009 00:11

Mijn verslag (lang verhaal, wel met plaatjes;-) ) staat hier.
Ben zelf erg blij met de foto's van Sportplaat. Vind ze errug stoer!
Tita Gazelle V8
Afbeelding

camille
Forum-lid

camille 11 aug 2009 02:46

[quote="Jeroenr"]Ik kwam nog in een groep terecht die haast echt aan het koersen waren...met demarages en al en zo vond ik mij in de laatste vlakke kilometers toch af en toe met 45km/h+ [/quote]

Toevallig iemand in een NL kampioensshirt op kop en iemand in een Braziliaansshirt erachteraan? Vorig jaar had ik nog over na de redoute en heb ik naar de finish toe wat extra gas gegeven. Mijn fietsmaten moesten toen erg afzien dus dit jaar hebben ze zich bijna allemaal gespaard en werd het idd bijna koers naar de finish toe.
We zijn overigens welk keurig voor elk rood stoplicht gestopt en in Luik de snelheid wat terug gebracht.

Volgens mij is er overigens dit jaar in het algemeen netter gereden en met afval omgegaan dan de vorige jaren (op een paar onverlaten na dan).

whocares
Forum-lid

whocares 11 aug 2009 10:10

[quote="who cares"]
Ik heb geen AA gezien bij de stempelpost .
Misschien bij de afdeling voor andere drank , waarvoor je moest betalen .
[/quote]

[quote="buddo"]Eerste post was absoluut AA aanwezig.[/quote]

Ik lees dat jij de 130 km hebt gefietst en die hadden een andere 1e pauzeplaats dan de 170/245 km versie.

Nu heb ik een foto van die 1e pauze gezien en daar staat idd dozen met opdruk ( AA ???? )

Afbeelding

Bij de 170/245 was dit wat er stond :

Afbeelding
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

whocares
Forum-lid

whocares 11 aug 2009 10:17

[quote="Aristos"]Heeft iemand de 245 kilometer route gelogd als GPS of .gpx?[/quote]

Hier is er 1 , ik weet niet of helemaal goed is , maar ben wel zeker dat ie ook net voor Aywaille verkeerd gereden is .

http://connect.garmin.com/activity/10786803 , je moet dan de Rue du fond de Kin af en niet de Chemin de Messe. Dat scheelt enkele 100den meters.

whocares
Forum-lid

whocares 11 aug 2009 10:22

[quote="Walter G"]@ who cares:

We zijn niet de N 30 naar Barraque gevolgd, maar we zijn afgebogen richting Erezée (N 807). We dachten daar binnendoor naar Oster te kunnen, maar dat was te ver om :(.[/quote]

Ik zie het , idd dan had een heel stuk om moeten rijden.

woudec
Forum-lid

woudec 11 aug 2009 13:01

Ik heb mij dit jaar ingeschreven voor de 130 maar miste de eerste splitsing. Bij de eerste stempelpost werd dit duidelijk. Dan maar door gaan voor de 170 maar door een keer fout rijden werd het totaal 192 km. Ik wist niet dat ik het in mij had en ben dik tevreden. Iemand nog zijn velgen kapot gereden, ik heb aardig wat klappen gemaakt. het wegdek was niet best. Vond de prijzen voor water en aquarius bij die quad verhuur wel stevig.

Tot volgend jaar.

Plaats reactie