Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 27 apr 2009 22:46

Amclassic-fan schreef:
Die rijden niet met banden, maar met tubes. Boonen en co reden volgens mij met die groene Vittoria tubes. Smeets maakte nog een stompzinnige opmerking over gekke kleur velg terwijl het de tube was die groen was...
Ze rijden bijna allemaal op 27 mm tubes, heel veel die Vittoria's en bijv Dugast.


Dan wordt dit een goed optie voor mijn volgende setje banden

Afbeelding

Speciaal voor diegenen die het hele jaar door fietsen, op allerlei soorten wegen (asfalt, kasseien enz.) of voor de wielrenners die zich meten in de klassiekers van Noord Europa en in alle weersomstandigheden (hevige regenval). Vittoria heeft hiermee een van haar beroemdste modellen, de "CG", onder handen genomen en biedt dit nu aan in de EVO versie. Met het nieuwe Corespun K2 karkas (50% Polycotton, 50% Kevlar) is de Open Pavé EVO CG waarschijnlijk de sterkste band op de markt.
Als u dit combineert met ons Kevlar® SiO2 3D rubbermengsel en een handgemaakt karkas krijgt men een groen-zwarte CG band die zelfs oplicht op de wegen rond Roubaix, maar evenzeer in uw persoonlijke uitdagingen.

Vouwbaar - Gewicht: 240 g - 700 x 24C

Of toch deze

Afbeelding

Grand Prix 4-Season DuraSkin™:
Technologie vanuit “de Hel van het Noorden”
Lichte racebanden zijn extra gevoelig voor schade aan de flanken – een omstandigheid die veel fietsers tot opgeven heeft gedwongen in races als Parijs – Roubaix, de “Hel van het Noorden”. Op slechte wegen heeft de Grand Prix 4-Season een duidelijk betere bescherming tegen beschadigingen dankzij het DuraSkin™ weefsel: de wielrenners voorzien van DuraSkin™ banden hadden 80 % minder lekke banden dan de gebruikers van andere merken banden.

Speciaal aanbevolen voor ambitieuze wielrenners:
Het DuraSkin™ weefsel versterkt de flanken zonder een merkbare verhoging van het gewicht. We hebben het materiaal ook aangepast voor gebruik gedurende het gehele jaar. De Grand Prix 4-Season heeft een langere levensduur en het loopvlakmengsel verhardt niet bij lagere temperaturen, zodat de grip niet afneemt.

Afmeting: 700 x 23C - Gewicht: 220 gram - Geadviseerde bandenspanning: 7,5 bar - Maximale bandenspanning: 8,5 bar
Grt. Zapp

cyclops
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2009 11:14

cyclops 28 apr 2009 16:16

Het antwoord op al het scheuren en lekrijden ligt vrij eenvoudig.
Om een band lekbestendig te maken, wordt er een antileklaag in de band aangebracht.
Wanneer het om top-bandjes gaat, ligt die doorgaans enkel onder het loopvlak en niet van hieldraad tot hieldraad, dit om gewicht te besparen. Daarnaast zijn de meeste ook skin-wall, dus zonder extra rubberlaag op de zijflanken die bescherming biedt tegen zijdelingse inrijdingen en scheuren, zoals bij MTB-banden, alweer om gewicht te besparen.
Je zal altijd voorstanders hebben van een Ultremo R, een Pro3 Race, GP 4000 enz.
Doorgaans zijn die meningen gebaseerd op ervaring, maar als iemand een ander bandje monteert en bij de eerste rit 2 keer lek rijdt, dan heeft de band al afgedaan, ook al zou hij het met z'n vorige ook gehad hebben.
Conclusie: koop een band naar zijn gebruik (niet je ego volgen), controleer regelmatig op steentjes en zorg dat de druk overeenkomt met je lichaamsgewicht!
Inscheuren van de zijflank heeft doorgaans te maken met te lage druk, of niet correct (de)monteren van de bandjes.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 apr 2009 18:04

pfff, misschien moet je even het verschil tussen de banden bekijken die je in 1 zin noemt. Er is namelijk een gewichtsverschil van 40 gram tussen 2 van die banden, dat is meer dan 20%. Ik heb het ook voor elkaar gekregen om een GP4000S aan de zijkant kapot te rijden, maar daar was wel een scherpe steen in een bocht op hoge snelheid voor nodig. Het gaatje wat in de band ontstond was zo klein dat de binnenband gewoon heel bleef (ook de rest van de rit). Die Ultremo's hebben al vanaf het 1e begin de neiging om spontaan te scheuren (en/of te exploderen), terwijl die andere 2 banden veel beter bekend staan wat dat betreft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 28 apr 2009 18:09

+1 voor hierboven...

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 apr 2009 16:33

Robbebopper schreef:
Robbebopper schreef:
Luuc schreef:Verbaast me dat je zoveel problemen hebt met een Ultremo. Weet je zeker dat de band er goed gecentreerd om je velg heeft gezeten? Juiste binnenband? Juiste bandenspanning? Met namen het goed centreren van je band is erg belangrijk. Bij het achterwiel kun je dat doen door hem eerst volledig met binnenband te monteren en zonder lucht een aantal omwentelingen op kracht te maken. Hierna netjes oppompen. Misschien werkt het.


Het gaat om een Ultremo-R bandenset. En ik fiets al zo'n 23 jaar. Nog nooit eerder zo snel problemen gehad met banden. De banden kunnen volgens zij-opschrift een druk aan van 10 bar, maar ik doe er nooit meer in dan 8. Ik heb inmiddels de dealer gemaild (Math Salden uit Limbricht). Volgens hen kwam het (10 tegen 1) door een scheurtje in het canvas. Dit zou volgens hen kunnen komen door het rijden tegen een steentje of iets dergelijks. Ik heb de banden opgestuurd naar deze zaak, en zij gaan nu bekijken of er sprake is van een garantiegeval.


Inmiddels al bericht van Salden gehad (van de week de banden opgestuurd). In hun reactie gaven zij aan dat Schwalbe heeft geconstateerd dat het rubber van de zijwand van beide banden nog te "jong"was. Ik krijg z.s.m. een nieuw (hopelijk niet te nieuw dus) setje toegezonden.
Netjes van Salden!


De banden zijn binnen. In een begeleidend schrijven geeft men (van Math Salden dus) aan dat er een productiefout zou zitten in de rode Ultremo-R's. Die had ik inderdaad. Nu dus zwarte. ik vraag me af of dit echt zo is. Voorlopig laat ik mijn nieuwe bandjes even liggen, en verslijt ik eerst het setje van continental (4000) die er nu op liggen.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 29 apr 2009 17:11

Ik mag ze idd ook terugsturen naar bike-components.de Niks gehoord over evt productiefouten ofzo maar wel vermelding dat als ze het nodig vinden de band terug gaat naar schwalbe voor controle ofzo...

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 29 apr 2009 20:42

Met de zwarte Ultremo r banden heb je hetzelfde probleem ,moet je maar eens voorzichtig aan de zijkant drukken ,erg dun allemaal .

krimenees
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2006 19:44

krimenees 01 mei 2009 00:02

Ik ga mijn nieuwe Ultremo r morgen maar eens goed bekijken.

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 01 mei 2009 19:55

Bij mij na ongeveer 500km de eerste kleine sneetjes in het rubber. Ik kan niet goed zien hoe diep ze zijn, maar ik ga het in de gaten houde...over een week of 3 voor het eerst de bergen in...zit nog te twijfelen of ik er niet voor de zekerheid nieuwe bandjes op ga leggen dan.
Cervélo & Cannondale

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 01 mei 2009 20:51

Als je banden dan nog heel zijn over 3 weken ,en iedereen met gescheurde banden mailen naar Schwalbe misschien dat er iets aan gedaan word .
http://www.schwalbe.com/nl/nl/contact/f ... _subPoint=

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 01 mei 2009 22:34

Ik vind het echt absurd dat ik zoveel negatiefs lees over mijn geliefde Ultremotjes. Rij er nu al voor het 2e seizoen op en nog steeds géén problemen. Meer dan 3 lekke banden heb ik niet gehad, en dat lijkt mij niet gek als je bedenkt dat ik deze dunne lichte wedstrijdbandjes overal en altijd gebruik.

Edit: Natuurlijk niet 1 setje in die 2 seizoenen, heb er al flink wat versleten

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 01 mei 2009 23:18

De Ultremo-R? Want daar gaat het hier over. Rijd je daar al zo lang mee rond?

Plaats reactie