Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trek 1.9 2009

rodelantaarn
Forum-lid

rodelantaarn 18 mar 2009 18:38

Hier even een berichtje over de afhandeling van mijn spaakbreuk van het achterwiel van mijn 1.9

Zoals eerder viel te lezen kreeg ik gisteren spaakbreuk onderweg van mijn werk naar huis. Achterrem opengezet en langzaam naar huis gefietst (ik werd zelfs ingehaald door een mountainbiker....is dat een vernedering of niet dan!!! :(). Vandaag naar 12gotrading teruggeweest in Waddinxveen met het achterwiel. Daar hebben ze contact opgenomen met Trek zelf. Deze zeiden dat ik een compleet nieuw achterwiel kon krijgen. Aangezien 12gotrading dit wiel op voorraad had, heb ik dus direct een nieuw achterwiel meegekregen en hebben ze de band en cassette overgezet. Bij deze wil ik dus vermelden dat de firma Trek en 12gotrading qua service en aftersales mij in positief opzicht hebben verrast. Als ik ooit nog eens in Tros Radar op tv kom, dan krijgen zij de "warme douche"....:)
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 19 mar 2009 14:24

Zo zie je maar weer dat 't vooroordeel over Internet-Bedrijven
dat ze allemaal dozen schuivers zijn,
'n iedergeval bij 12GO Trading niet klopt.

Fijn voor je,
ik heb er ook goede ervaringen,
Grt. Zapp

fourty
Forum-lid

fourty 20 mar 2009 21:17

Ik heb gisteren een Trek1.9 besteld. In de maat 58 met een 42 cm stuur.
Komt later er nog een Trek inciti computer op met speed trap.
Het blauwe stuurlint van ZAPPerderflapstaat inderdaad beter dan het originele witte.
Ik zal ook vrij snel een blauw lintje er om heen draaien.

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 21 mar 2009 00:48

Hey Fourty,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, t'ja, dat stuurlintje gaat goed lopen,
als ik zo de reacties lees.
Welke Incite computer ga je nemen, ik heb de "Incite Link Digital Wireless Team".
Moest wel even aan de mogelijkheden wennen.

Zeg, maat 58 en een stuur breedte van 42,
dan ben je 'n behoorlijke slanke vent, niet?

Veel plezier d'r mee, als je 'm hebt plaats dan 'n plaatje als je hem aangekleed hebt.
Je ziet, het inspireert altijd mensen,
Grt. Zapp

fourty
Forum-lid

fourty 21 mar 2009 22:05

Hoi Zapp,
Ik ben niet bepaald smal gbouwd mar heb het stuur van mijn mountainbike ook ingekort op 52cm. Smaller gaat niet i.v.m. de remgrepen.
Ik schaf de Trek Incite Link computer aan. Zijn er merdere personen die ervaring hebben met deze computer?

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 22 mar 2009 09:53

Ben je dan zo smal in de schouders?
Je stuur mag beslist niet te smal zijn, ivm 'n gedrongen zit daar door verklein je je longinhoud.
Ik ben maar 'n ventje van 168 met 66 kg maar breed in de schouders daardoor een stuur van 44 cm.

De Incite, daar zit een energie beveiliging op bij elke korte stop slaat hij af, vind ik minder.
Dan moet ik de Cadans weer geforceerd op nul zetten, ik ben er ook nog niet helemaal uit.
Het af stellen van de magneetjes en de sensoren komt erg nou, ik kan daardoor beide sensoren niet in lijn met de fiets zetten, maar steken helemaal buiten de voor- en achtervork uit, de afstand van magneet en sensor is slecht 3mm. Heb al wel gehoord dat er verbeterde versies binnenkort op markt komen.

informeer dus goed, succes,
Grt. Zapp

fourty
Forum-lid

fourty 23 mar 2009 17:39

Ik ga de Incite gebruiken i.c.m. de speedtrap. Lijkt me dat Trek het juist functioneren van computer met speedtrap wel moet garanderen.
heeft er iemand ervaring met de speedtrap s.v.p ?

foosho
Forum-lid

foosho 23 mar 2009 17:56

ZAPPerdeflap schreef: Je stuur mag beslist niet te smal zijn, ivm 'n gedrongen zit daar door verklein je je longinhoud.
Dat is achterhaald. Voor de aero is het beter, dus het is zelfs eerder sneller ;). Dat je door een smalle houding winst maakt kun je al zien aan de tijdrithouding..

Nadeel is dat het wat zenuwachtiger stuurt.

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 23 mar 2009 18:12

Nooit te oud om te leren, dat zie je maar!

Maar je stuurbreedte wordt toch nog steeds gebaseerd op je schouderbreedte.
Of dit ook al niet meer van belang??
Grt. Zapp

foosho
Forum-lid

foosho 23 mar 2009 19:32

ZAPPerdeflap schreef:Maar je stuurbreedte wordt toch nog steeds gebaseerd op je schouderbreedte.
Zeker, een goede breedte v/h stuur fietst het minst zenuwachtig en zit waarschijnlijk het lekkerste, 't heeft echter geen negatieve invloed op de prestaties als je een smallere monteert, integendeel zelfs.
Bron

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 25 mar 2009 09:03

De fiets bevalt uitstekend, al heel wat ritjes gemaakt.
Wel al twee keer 'n lek gehad, waarvan een keer 'n constructie foutje bij het ventiel zat.
Ik zit nog wat te zoeken met de stuur hoek i.v.m. mijn polsen, maar dit komt goed!

Alleen 't weer zit niet mee van de week, hoop dat 't snel beter wordt.

Ik hoor of zie overigens niets meer van de andere??
Grt. Zapp

michelvd
Forum-lid

michelvd 25 mar 2009 09:56

Foosho schreef:
ZAPPerdeflap schreef:Maar je stuurbreedte wordt toch nog steeds gebaseerd op je schouderbreedte.
Zeker, een goede breedte v/h stuur fietst het minst zenuwachtig en zit waarschijnlijk het lekkerste, 't heeft echter geen negatieve invloed op de prestaties als je een smallere monteert, integendeel zelfs.
Bron

Leuk stukje van bikefitting, weer wat van geleerd.

Plaats reactie