Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 27 jul 2009 18:01

+1 voor klaas kippegaas. Kan een slotje op.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jul 2009 18:02

Hij zit met z'n praktijken gewoon op 't randje van strafbaar zijn.

Vos krijgt op deze manier gewoon steeds meer problemen en er zullen steeds meer mensen weg blijven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 jul 2009 18:21

[quote="Flores"]INRUILMOGELIJKHEDEN BIJ AANKOOP NIEUWE RACEFIETS OF FRAME SET

ONDANKS ONZE GEGARANDEERDE LAAGSTE PRIJS GARANTIE RUILEN WIJ OOK IN

VOORWAARDE BIJ INRUIL ER MOET EEN AANKOOPBEWIJS AANWEZIG ZIJN.

DE IN TE RUILEN FIETS WORD VOLLEDIG GECONTROLEERD DOOR GEDIPLOMEERDE MONTEUR OP EVT GEBREKEN ECT EN DAARNA WORD MET U DE INRUIL WAARDE BEPAALD HET VOOR ONS NIET MOGELIJK OM U FIETS ONGEZIEN IN TE RUILEN

Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Vond deze tekst op de website van Vos. Hmmm :rolleye: [/quote]



Grappig dat de tekst van de website dezelfde soort spelfouten bevat als de reactie van Chevalier:

>Dan lopen we naar de achterzijde van de zaak. Daar word u verrast door een moderne en goede en zeer nette werkplaats waar 2 goed nederlands sprekende monteurs u dure fiets onderhouden, en afstellen mocht dat nodig zijn.
Als techneut en liefhebber van mooie spulletjes kijkt u hier echt u ogen uit.
Ze hebben een zeer mooie werkbank waar het gereedschap keurig is opgehangen dat is echt een lust voor het oog.

Kortom Zwanenburg mag echt trots zijn op zon zaak. Wat een kwaliteit daar
en echt de uitstraling die een topzaak op hoog nivo verdient.<


wordt zonder -dt

en u fiets in plaats van uw fiets ( possessief pronomen, oftewel bezittelijk voornaamwoord 2e persoon meervoud)

of is het meer fout?

;-)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 27 jul 2009 19:31

LOL, op het randje van het strafbare.....

geen idee of het klopt, ben geen jurist, wil ook geen oordeel vellen.

Feit is en blijft dat prijsvechters juist vaak grenzen opzoeken, daar ontlenen zij hun bestaansrecht aan.

Laagste prijs en topservice is een utopie!

mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

bart75
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 apr 2009 13:46

bart75 10 dec 2009 17:48

Waarschuwing! Let op koop geen Cannondale bij Vos. Zie onderstaande reactie van Cannondale:

Vos is geen erkende dealer en kan waarschijnlijk ook niet leveren.

Elke Cannondale fiets is wereldwijd geregistreerd, en onze Cannondale garantiebepalingen gelden alleen wanneer er sprake is van een geregistreerde fiets die bij een geautoriseerde Cannondale dealer is gekocht.

Met vriendelijke groet

Customer Service
Cannondale Synapse Ultegra

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3090
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 11 dec 2009 00:10

Kan Cannondale wel willen, maar daar denkt onze wetgever heel anders over.

Wel kans dat het bij garantie allemaal niet vanzelf zal gaan en lang kan duren. Dat risico loop je natuurlijk wel. Want in eerste instantie is de winkelier aansprakelijk om het op te lossen. En die zal in dit geval weinig medewerking van Cannondale krijgen natuurlijk.

verder zeg ik +2 voor Klaas-Kippgegaas en jummeltje

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 11 dec 2009 00:15

[quote="jsparie"]Kan Cannondale wel willen, maar daar denkt onze wetgever heel anders over.

Wel kans dat het bij garantie allemaal niet vanzelf zal gaan en lang kan duren. Dat risico loop je natuurlijk wel. Want in eerste instantie is de winkelier aansprakelijk om het op te lossen. En die zal in dit geval weinig medewerking van Cannondale krijgen natuurlijk.

[/quote]

Idd. Is niet jouw probleem, je koopt de fiets tenslotte niet van Cannondale.
...Only dead Fish go with the Flow...

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 11 dec 2009 08:54

tenzij cannondale een ruimere garantiebepaling kent dan de NL wet..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 11 dec 2009 10:37

Pcies dat is het probleem dus. Die 2 jaar is inderdaad wettelijk bepaald, alleen na die 2 jaar komt de bewijslast bij de consument te liggen en dus moet jij gaan aantonen dat Cannondale een ondeugdelijk product heeft geleverd, bijna niet te doen dus.

Ik mag trouwens ook hopen dat Cannondale een wat langere garantietermijn heeft dan 2 jaar...

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 11 dec 2009 10:46

helaas is voor consumenten die termijn maar 6 maanden en niet zoals gesteld 2 jaar.
Helaas worden termen als fabrieksgarantie (zoals gesteld op 2 jaar door Cannondale) als wetteljke garantie (welke eigenlijk niet bestaat). Het gaat om nonconformiteit en die zal je als consument na 6 maanden dienen te bewijzen bij de verkoper en niet bij de fabrikant.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3090
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 11 dec 2009 22:18

Het is nog net even anders. Binnen die termijn van 6 maanden krijg je "vrij vertaald" als consument altijd gelijk. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het niet zo is. (misbruik valpartij etc. ) Je hebt wel degelijk 2 jaar wettelijke garantie. (in heel europa) En als het er bij een rechter op aankomt zelfs langer als je van een produkt mag verwachten dat het langer mee gaat.

De verkoper moet dan maar zien hoe hij dit op de fabrikant verhaalt.

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 11 dec 2009 23:40

[quote="jsparie"]Het is nog net even anders. Binnen die termijn van 6 maanden krijg je "vrij vertaald" als consument altijd gelijk. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het niet zo is. (misbruik valpartij etc. ) Je hebt wel degelijk 2 jaar wettelijke garantie. (in heel europa) En als het er bij een rechter op aankomt zelfs langer als je van een produkt mag verwachten dat het langer mee gaat.

De verkoper moet dan maar zien hoe hij dit op de fabrikant verhaalt. [/quote]

Bij een fietsframe werd door de rechter in mijn geval een levensduur van 10 jaar aangehouden. 10 jaar geld voor veel producten zoals ook electronica en witgoed. Mijn fietsframe brak spontaan na 3 jaar = 30% van de redelijkerwijs te verwachten levensduur. Vervanginskosten werden uiteindelijk dus voor 30% door mij betaald en 70% door de verkoper. Zo een procedure heeft minder om het lijf dan de meesten denken btw.
...Only dead Fish go with the Flow...

Plaats reactie