Pagina 8 van 98

Geplaatst: 27 jul 2009 18:01
door jummeltje
+1 voor klaas kippegaas. Kan een slotje op.

Geplaatst: 27 jul 2009 18:02
door amclassic-fan
Hij zit met z'n praktijken gewoon op 't randje van strafbaar zijn.

Vos krijgt op deze manier gewoon steeds meer problemen en er zullen steeds meer mensen weg blijven.

Geplaatst: 27 jul 2009 18:21
door Supergrover
[quote="Flores"]INRUILMOGELIJKHEDEN BIJ AANKOOP NIEUWE RACEFIETS OF FRAME SET

ONDANKS ONZE GEGARANDEERDE LAAGSTE PRIJS GARANTIE RUILEN WIJ OOK IN

VOORWAARDE BIJ INRUIL ER MOET EEN AANKOOPBEWIJS AANWEZIG ZIJN.

DE IN TE RUILEN FIETS WORD VOLLEDIG GECONTROLEERD DOOR GEDIPLOMEERDE MONTEUR OP EVT GEBREKEN ECT EN DAARNA WORD MET U DE INRUIL WAARDE BEPAALD HET VOOR ONS NIET MOGELIJK OM U FIETS ONGEZIEN IN TE RUILEN

Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Vond deze tekst op de website van Vos. Hmmm :rolleye: [/quote]



Grappig dat de tekst van de website dezelfde soort spelfouten bevat als de reactie van Chevalier:

>Dan lopen we naar de achterzijde van de zaak. Daar word u verrast door een moderne en goede en zeer nette werkplaats waar 2 goed nederlands sprekende monteurs u dure fiets onderhouden, en afstellen mocht dat nodig zijn.
Als techneut en liefhebber van mooie spulletjes kijkt u hier echt u ogen uit.
Ze hebben een zeer mooie werkbank waar het gereedschap keurig is opgehangen dat is echt een lust voor het oog.

Kortom Zwanenburg mag echt trots zijn op zon zaak. Wat een kwaliteit daar
en echt de uitstraling die een topzaak op hoog nivo verdient.<


wordt zonder -dt

en u fiets in plaats van uw fiets ( possessief pronomen, oftewel bezittelijk voornaamwoord 2e persoon meervoud)

of is het meer fout?

;-)

Geplaatst: 27 jul 2009 19:31
door klaas-kippegaas
LOL, op het randje van het strafbare.....

geen idee of het klopt, ben geen jurist, wil ook geen oordeel vellen.

Feit is en blijft dat prijsvechters juist vaak grenzen opzoeken, daar ontlenen zij hun bestaansrecht aan.

Laagste prijs en topservice is een utopie!


Geplaatst: 10 dec 2009 17:48
door bart75
Waarschuwing! Let op koop geen Cannondale bij Vos. Zie onderstaande reactie van Cannondale:

Vos is geen erkende dealer en kan waarschijnlijk ook niet leveren.

Elke Cannondale fiets is wereldwijd geregistreerd, en onze Cannondale garantiebepalingen gelden alleen wanneer er sprake is van een geregistreerde fiets die bij een geautoriseerde Cannondale dealer is gekocht.

Met vriendelijke groet

Customer Service

Geplaatst: 11 dec 2009 00:10
door jsparie
Kan Cannondale wel willen, maar daar denkt onze wetgever heel anders over.

Wel kans dat het bij garantie allemaal niet vanzelf zal gaan en lang kan duren. Dat risico loop je natuurlijk wel. Want in eerste instantie is de winkelier aansprakelijk om het op te lossen. En die zal in dit geval weinig medewerking van Cannondale krijgen natuurlijk.

verder zeg ik +2 voor Klaas-Kippgegaas en jummeltje

Geplaatst: 11 dec 2009 00:15
door tdmarc
[quote="jsparie"]Kan Cannondale wel willen, maar daar denkt onze wetgever heel anders over.

Wel kans dat het bij garantie allemaal niet vanzelf zal gaan en lang kan duren. Dat risico loop je natuurlijk wel. Want in eerste instantie is de winkelier aansprakelijk om het op te lossen. En die zal in dit geval weinig medewerking van Cannondale krijgen natuurlijk.

[/quote]

Idd. Is niet jouw probleem, je koopt de fiets tenslotte niet van Cannondale.

Geplaatst: 11 dec 2009 08:54
door hendrikjan
tenzij cannondale een ruimere garantiebepaling kent dan de NL wet..

Geplaatst: 11 dec 2009 10:37
door chassepatate
Pcies dat is het probleem dus. Die 2 jaar is inderdaad wettelijk bepaald, alleen na die 2 jaar komt de bewijslast bij de consument te liggen en dus moet jij gaan aantonen dat Cannondale een ondeugdelijk product heeft geleverd, bijna niet te doen dus.

Ik mag trouwens ook hopen dat Cannondale een wat langere garantietermijn heeft dan 2 jaar...

Geplaatst: 11 dec 2009 10:46
door roro27
helaas is voor consumenten die termijn maar 6 maanden en niet zoals gesteld 2 jaar.
Helaas worden termen als fabrieksgarantie (zoals gesteld op 2 jaar door Cannondale) als wetteljke garantie (welke eigenlijk niet bestaat). Het gaat om nonconformiteit en die zal je als consument na 6 maanden dienen te bewijzen bij de verkoper en niet bij de fabrikant.

Geplaatst: 11 dec 2009 22:18
door jsparie
Het is nog net even anders. Binnen die termijn van 6 maanden krijg je "vrij vertaald" als consument altijd gelijk. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het niet zo is. (misbruik valpartij etc. ) Je hebt wel degelijk 2 jaar wettelijke garantie. (in heel europa) En als het er bij een rechter op aankomt zelfs langer als je van een produkt mag verwachten dat het langer mee gaat.

De verkoper moet dan maar zien hoe hij dit op de fabrikant verhaalt.

Geplaatst: 11 dec 2009 23:40
door tdmarc
[quote="jsparie"]Het is nog net even anders. Binnen die termijn van 6 maanden krijg je "vrij vertaald" als consument altijd gelijk. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het niet zo is. (misbruik valpartij etc. ) Je hebt wel degelijk 2 jaar wettelijke garantie. (in heel europa) En als het er bij een rechter op aankomt zelfs langer als je van een produkt mag verwachten dat het langer mee gaat.

De verkoper moet dan maar zien hoe hij dit op de fabrikant verhaalt. [/quote]

Bij een fietsframe werd door de rechter in mijn geval een levensduur van 10 jaar aangehouden. 10 jaar geld voor veel producten zoals ook electronica en witgoed. Mijn fietsframe brak spontaan na 3 jaar = 30% van de redelijkerwijs te verwachten levensduur. Vervanginskosten werden uiteindelijk dus voor 30% door mij betaald en 70% door de verkoper. Zo een procedure heeft minder om het lijf dan de meesten denken btw.